Bu makale, çocukların dil ediniminin erken dönemlerinde insan yaşamının birincil aşaması olduğunu kabul etmesine yönelik bir çalışmadır. Ancak, çocukların yaşamlarında dil ediniminin nasıl ve ne zaman tanımlanacağına dair çok az bilimsel çalışma vardır. Bu makale, psikolojik, çevresel, genetik ve biyolojik faktörlerin etkileşimleri de dahil olmak üzere, bir çocuğun yaşamının farklı aşamalarına uzanan geniş bir dil edinimi kavramını vurgulamaktadır. Ayrıca, bazı öğrenciler arasında daha bariz dil edinimi üç aşamayı izler. Çeşitli makaleleri ve çalışmaları inceledikten sonra, bir edinmenin nasıl ve ne zaman gerçekleştiği ile ilgili temel sorulara verilen bazı birincil yanıtları ayrıntılı olarak açıkladık. Bu çalışmanın metodolojisi, bilim adamları tarafından önerilen bazı fikirleri, kavramları, disiplinleri ve teorileri içeriyordu. Aile bireylerinin ayrıldığı ilk dilin, herkesi her sezgisel ya da mantıklı algıyı kelimelerle ifade etmeye mecbur eden ve bir kişinin konuşmasının düşüncelerini, duygularını ve vicdanını onaylayan bir içgüdü olduğunu ortaya çıkardık. Ayrıca iletişimde önemli yeri olan kelime dağarcığı, cümle yapısı, ritim gibi bazı dilsel sınırlamalar vardır. Ancak, birinin iki dilli veya çok dilli olarak adlandırılabileceği sonucuna vardık. Varmıs oldugumuz bu sonuc, bir veya daha fazla akıcı bir şekilde konuşabileceği anlamına gelmez. Bu nedenle, çok dillilik sadece çocukların başarması gereken bir yük olabilir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | March 12, 2021 |
Acceptance Date | May 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |
Kadim Akademi SBD is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).