Bu
çalışmada görsel sanatlar dersine ilişkin ortaokul öğrencilerinin tutumlarını
belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz
döneminde Türkiye’nin doğusundaki bir ilde öğrenim gören gönüllü Bilim Sanat
Merkezi’ne (n=53), imam-hatip ortaokuluna (n=100) ve diğer ortaokullara (n=105)
devam eden toplam 258 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Nicel araştırma
yöntemlerinden betimsel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmada, elde edilen
verilere betimsel ve kestirimsel istatistik uygulanmıştır.
Çalışmadan elde edilen betimsel sonuçlar incelendiğinde ortaokul
öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarının orta düzeyli olduğu
belirlenmiştir. Okul türlerine göre de hem imam-hatip, hem normal öğretim, hem
de Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik
tutumları orta düzeyli olarak belirlenmiştir.
This
study aims to determine the attitude of secondary grade students towards visual
arts class. Secondary class students
from Science and Arts Center (n=53), religious vocational Secondary School
(n=100) and other schools (n=105) in the east of Turkey have participated in
the study voluntarily in fall semester of 2015-2016 academic year. In the study
in which narrative research model from quantitative research methods was used,
narrative and predictive statistics was applied on data obtained.
When
narrative results obtained from study are analyzed, it was determined that
attaitude of secondary grade students towards visual arts course was at medium
level. According to the type of school it was determined that attitude of both
religious vocational and normal education and Science and Arts Center students
towards visual arts course was at medium level.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2016 |
Submission Date | March 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 3 Issue: 3 |