Bu çalışma, Güzel Sanatlar
Liseleri'nde çalışan müzik öğretmenlerinin müzik yazılım ve programlarını ne
düzeyde tanıdıklarını ve müzik teknolojilerinden ne düzeyde yararlandıklarını saptamak
amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle ilgili literatür taranarak
kaynak taraması yapılmış, daha sonra da katılımcıların müzik teknolojilerinden
yararlanma durumlarını saptamaya yönelik bir anket oluşturulmuştur. Oluşturulan
anket Güzel Sanatlar Liseleri'nde çalışan ve formu yanıtlayan 122 GSL müzik
öğretmenine uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır. Katılımcıların;
teknolojiden yüksek oranda yararlanmak istedikleri ancak lisans eğitiminde
verilen genel ve alana yönelik teknoloji eğitiminin oldukça yetersiz olduğu,
müzik alanı derslerinde en sık yararlandıkları internet sitelerinin hangi
siteler olduğu, katılımcıların yaklaşık dörtte birinin "nota yazım programlarını"
tamamına yakının ise "ses düzenleme yazılımlarını" hiç kullanmadığı, nota yazım programı
kullanan katılımcıların ise kendi çaba ve gayretleri sonucunda bu programları
öğrendikleri, müzik yazılımlarının yabancı dilde olmasının programların
öğrenilmesini zorlaştırdığı, katılımcıların neredeyse tamamına yakınının müzik
alanında uzaktan eğitim almadığı, ancak mezuniyet sonrasında müzik alanında
zaman zaman uzaktan eğitim almak istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 8, 2019 |
Submission Date | June 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |