Research Article
BibTex RIS Cite

Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretmenlerinin Müzik Teknolojilerinden Yararlanma Durumlarına ilişkin görüşleri

Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 51 - 62, 08.09.2019
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352

Abstract

Bu çalışma, Güzel Sanatlar
Liseleri'nde çalışan müzik öğretmenlerinin müzik yazılım ve programlarını ne
düzeyde tanıdıklarını ve müzik teknolojilerinden ne düzeyde yararlandıklarını saptamak
amacıyla yapılmıştır. Araştırma kapsamında öncelikle ilgili literatür taranarak
kaynak taraması yapılmış, daha sonra da katılımcıların müzik teknolojilerinden
yararlanma durumlarını saptamaya yönelik bir anket oluşturulmuştur. Oluşturulan
anket Güzel Sanatlar Liseleri'nde çalışan ve formu yanıtlayan 122 GSL müzik
öğretmenine uygulanmıştır.



                Araştırma sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır. Katılımcıların;
teknolojiden yüksek oranda yararlanmak istedikleri ancak lisans eğitiminde
verilen genel ve alana yönelik teknoloji eğitiminin oldukça yetersiz olduğu,
müzik alanı derslerinde en sık yararlandıkları internet sitelerinin hangi
siteler olduğu, katılımcıların yaklaşık dörtte birinin "nota yazım programlarını"
tamamına yakının ise "ses düzenleme yazılımlarını"  hiç kullanmadığı, nota yazım programı
kullanan katılımcıların ise kendi çaba ve gayretleri sonucunda bu programları
öğrendikleri, müzik yazılımlarının yabancı dilde olmasının programların
öğrenilmesini zorlaştırdığı, katılımcıların neredeyse tamamına yakınının müzik
alanında uzaktan eğitim almadığı, ancak mezuniyet sonrasında müzik alanında
zaman zaman uzaktan eğitim almak istedikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Ayhan, A., & Göktaş, M. (2015). İnsanın Toplumsal Yaşamında Müziğin Dijital Boyuttaki Yeri Ve Önemi. Uluslararası Sanat Sempozyumu ve Sergisi (s. 1-11). 15-17 Ekim, Malatya İnönü Üniversitesi. Çevik, D. B. (2012). Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin teknoloji kullanımına Yönelik Görüşleri. Journal of Educatıonal And Instructional Studies In The World, Şubat, 2-1-20, 135-141. İnceoğlu, M. M. (2004). Bilgisayar Okuryazarlığı: Öğretmenlikte Kalite İçin Küçük bir Adım. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (s. 1-4), 6-9 temmuz 2004, Malatya. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma Yöntemi. (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Koç, A. (2004). Günümüzde Bilgisayar Desteklli Müzik Yazılımlarının Müzik Eğtimine Katkıları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan 2004, (s. 1-6). Isparta. Kürün, A. R., & Ayhan, A. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Güncel Müzik Yazılımlarını Okul Şarkılarına Destek Amaçlı Kullanmalarının İncelenmesi. 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 26-28 Ekim 2017,. Kahramanmaraş. Levendoğlu, N. O. (2004). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi (s. 2-4). 7-10 Nisan 2004. Isparta. Nacakcı, Z., & Dalkıran, E. (2011, Şubat). Müzik Öğretmenliği Programında yer alan "Bilgisayar" Dersinin işlevselliği. e-Journal of New World Sciences Academy, 6-2, 187-198. Şenel, H. C., & Seferoğlu, S. S. (2009). Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası (ECDL): Türkiye’deki Uygulamalar. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s. 395-402). Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. Tecimer, B. (2006). İnternet ve Yaşam Boyu Müzik Eğitimi. MÜZED, 15 (Kış), 8-9. Yalçınkaya, B., & Demir, A. C. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Alana Yönelik Bilgisayar okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8-8 Summer, s. 2185-2194. Ankara.
Year 2019, Volume: 6 Issue: 1, 51 - 62, 08.09.2019
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352

Abstract

References

  • Ayhan, A., & Göktaş, M. (2015). İnsanın Toplumsal Yaşamında Müziğin Dijital Boyuttaki Yeri Ve Önemi. Uluslararası Sanat Sempozyumu ve Sergisi (s. 1-11). 15-17 Ekim, Malatya İnönü Üniversitesi. Çevik, D. B. (2012). Müzik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin teknoloji kullanımına Yönelik Görüşleri. Journal of Educatıonal And Instructional Studies In The World, Şubat, 2-1-20, 135-141. İnceoğlu, M. M. (2004). Bilgisayar Okuryazarlığı: Öğretmenlikte Kalite İçin Küçük bir Adım. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (s. 1-4), 6-9 temmuz 2004, Malatya. Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma Yöntemi. (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Koç, A. (2004). Günümüzde Bilgisayar Desteklli Müzik Yazılımlarının Müzik Eğtimine Katkıları. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, 7-10 Nisan 2004, (s. 1-6). Isparta. Kürün, A. R., & Ayhan, A. (2017). Müzik Öğretmeni Adaylarının Güncel Müzik Yazılımlarını Okul Şarkılarına Destek Amaçlı Kullanmalarının İncelenmesi. 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 26-28 Ekim 2017,. Kahramanmaraş. Levendoğlu, N. O. (2004). Teknoloji destekli çağdaş müzik eğitimi. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildirisi (s. 2-4). 7-10 Nisan 2004. Isparta. Nacakcı, Z., & Dalkıran, E. (2011, Şubat). Müzik Öğretmenliği Programında yer alan "Bilgisayar" Dersinin işlevselliği. e-Journal of New World Sciences Academy, 6-2, 187-198. Şenel, H. C., & Seferoğlu, S. S. (2009). Avrupa Bilgisayar Yetkinlik Sertifikası (ECDL): Türkiye’deki Uygulamalar. XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s. 395-402). Harran Üniversitesi, Şanlıurfa. Tecimer, B. (2006). İnternet ve Yaşam Boyu Müzik Eğitimi. MÜZED, 15 (Kış), 8-9. Yalçınkaya, B., & Demir, A. C. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Alana Yönelik Bilgisayar okuryazarlığı Düzeylerinin Belirlenmesi. International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8-8 Summer, s. 2185-2194. Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Perçin Demirkol Yalçın 0000-0001-9422-3800

Publication Date September 8, 2019
Submission Date June 13, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Demirkol Yalçın, P. (2019). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretmenlerinin Müzik Teknolojilerinden Yararlanma Durumlarına ilişkin görüşleri. E-Kafkas Journal of Educational Research, 6(1), 51-62. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352

19190       23681     19386        19387