Research Article
BibTex RIS Cite

Comparison of Turkey and Kazakhstan middle school mathematics teaching programmes

Year 2021, Volume: 8 Issue: 3, 592 - 611, 30.12.2021
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.987453

Abstract

The aim of this study is to reveal the similarities and differences in the content of the secondary school mathematics curriculum applied in Turkey and Kazakhstan. Programs were compared according to weekly course hours, subject contents, special purposes, relations with other disciplines, values education and assessment and evaluation approaches. In the study, document analysis was designed as one of the qualitative research methods. Current Turkey Secondary School Mathematics Curriculum (TSMC) and Kazakhstan Secondary School Mathematics Curriculum (KSMC), TIMMS and PISA reports were used as the main data sources of the research. The obtained data were analyzed by content analysis method. Frequency of data reporting is also included. Forster (1995; cited in Yıldırım & Şimşek, 2016)'s document review stages were used as a content analysis technique. According to the results of the research, while the 5th and 6th grades of the KSSMC teach 6 hours a week, from the 7th grade, it is divided into three as Algebra, Geometry and Informatics. In the TSSMC, on the other hand, 5 hours a week are given under the name of "Mathematics" at all secondary school levels from 5 to 8. Kazakhstan secondary school mathematics lessons are given a total of 204 lesson hours in 34 weeks, while 180 lesson hours are provided in 36 weeks in Turkey. While basic geometrical concepts, triangles, quadrilaterals, circle, coordinate plane and area are common in both countries, measurement is discussed in detail in Turkey, while area is included in measurement in Kazakhstan. In Turkey, unlike Kazakhstan, there are views of objects from different directions and transformation geometry. It has been seen that the secondary school mathematics curriculum of the two countries are similar in terms of subject content, special aims, relations with other disciplines and values education. However, there is a difference in weekly lesson hours; the measurement and evaluation approach is clearly stated in the TSMC, but it is not clearly stated in the KSMC.

References

  • Altıntaş, S. ve Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Education Sciences, 9(2), 191-216.
  • Arastaman, G., Fidan, İ. Ö. ve Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Aydın, M., Laçin, S. ve Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11.
  • Başaran, İ.E. ve Çınkır, Ş. (2013). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara. Siyasal Kitabevi.
  • Bozkurt, A., Çırak Kurt, S. ve Tezcan, Ş. (2019). Türkiye ve Singapur ortaokul matematik öğretim programlarının cebir öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,48, 152-173. doi: 10.9779/pauefd.540142.
  • Božić, R., Hasić, A., Jovanova, B. ve Romano, D. A. (2018). Geometrics objects in the final grade of middle schools in B&H, Croatia, Macedonia, Montenegro, Serbia, and Turkey and students' progress of geometrical thinking which their mathematical curricula enable. Open Mathematical Education Notes, 8(2018), 47-59.
  • Büyükkaragöz, S. S. (1997). Program geliştirme:" Kaynak Metinler". Konya: Öz Eğitim Yayınları.
  • Chung, I. ve Chung, I. (2008). Mathematics curriculum in pasific rim countries-Chine, Japan, Korea, and Singapore. Usiskin Z. ve Willmore E. (Ed.), Research in mathematics education içinde (s. 255-258). Charlotte: Information Age Publishing.
  • Çetinbağ, A. (2019). Türkiye ve Kanada ilkokul matematik öğretim programlarının program ögeleri bağlamında karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiçek, Y., Kuzu, O. ve Çalışkan, N. (2021). Türkiye ve Almanya matematik dersi öğretim programlarının geometri öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılması. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 225-260.
  • Çoban, A. (2011). Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türkiye ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Pegem.
  • Doruk, B. K. ve Umay A. (2010). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 124-135.
  • Erbilge, A. E. (2019). Türkiye, Kanada ve Hong Kong’un ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erbilgin, E. (2014). Türkiye’nin ilkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarının genel konu izleme haritası ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(174). 272-285.
  • Erbilgin, E. (2017). A comparison of the mathematical processes embedded in the content standards of Turkey and Singapore. Research in Social Sciences and Technology, 2(1). 53-74.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı eğitim: Türk eğitim bilimleri çalışmaları içinde önemsenmesi gereken bir alan. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(3), 265-283.
  • Güzel, İ., Karataş, İ. ve Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(3). 309-325.
  • Hasić, A. ve Romano, D. A. (2018). Comparative analysis of mathematics curricula for V grades in B&H, Croatia, Montenegro and Serbia Middle schools. IMVI Open Mathematical Education Notes, 8(2): 61-67. 10.7251/OMEN1802061H.
  • Hassan, M. N., Abdullah, A. H., Ismail, N., Suhud, S. N. A. ve Hamzah, M. H. (2019). Mathematics curriculum framework for early childhood education based on science, technology, engineering and mathematics (STEM). International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(1), 15-31.
  • Hudayarova, F. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı ve Türkmenistan Devleti Bilim Bakanlığı ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının konu karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ismail Amet, E. (2021). Türkiye ve Yunanistan ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Kaplankıran, İ. (2017). Kazakistan Cumhuriyetinde eğitim sisteminin tarihî seyri ve günümüzdeki yapısı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(1), 31-47.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın.
  • Karataşlı, E. (2019). Avustralya-Waldorf ve Türkiye ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere ilköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kazakistan Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanlığı (KEB) (2013). Temel orta öğretim seviyesi 5-9. sınıflar Matematik öğretim programı. Altysarın Ulusal Eğitim Akademisi Eğitim Programları.
  • Khalidova E. S. ve Tapan-Broutin M. S. (2017). Türkiye-Kazakistan ilköğretim matematik ders kitapları üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1957-1973.
  • Korgoldeyeva, P. (2016). Kazakistan eğitim sistemi. Pegem Atıf İndeksi, 41-59.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2016). PISA 2015 Ulusal raporu. Ankara: MEB Yayınları. Rretrived from http://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2019). PISA 2018 Türkiye raporu. Ankara: MEB Yayınları. Rretrived from 03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf (meb.gov.tr).
  • Mullis, I. V., Martin, M. O. ve Loveless, T. (2016). 20 years of TIMSS: International trends in mathematics and science achievement, curriculum, and instruction. TIMSS & PIRLS International Study Center. Retrived from https://www.iea.nl/publications/study-reports/international-reports-iea-studies/20-years-timss
  • Öçal, T. (2017). Comparing Turkish early childhood education curriculum with respect to common core state standards for mathematics. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 155-171.
  • Özdaş, A. (1996). Ülkemizdeki genel eğitim sorunları içerisinde matematik eğitimi ve sorunları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(2): 55-69.
  • Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Philips, D. (2006). Comparative education: Method. Research in Comparative and International Education, 1(4), 304-319.
  • Püsküllüoğlu, E. I., ve Hoşgörür, V. (2017). Türkiye’de 2010-2016 yılları arasında yapılan karşılaştırmalı eğitim lisansüstü tezlerinin değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 46-61.
  • Revina, S. ve Leung, F. K. S. (2018). Educational borrowing and mathematics curriculum: Realistic mathematics education in the Dutch and Indonesian primary curriculum. International Journal on Emerging Mathematics Education. 2(1), 1-16.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi eğitim programı hangi yeterlikleri kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10). 21-30.
  • Shuinshina, N. (2006). Türkiye’de Kazakistan eğitim sistemlerinin örgütsel yapılarının karşılaştırılması (Merkezi ve taşra teşkilatı açısından). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Xie, X. ve Carspecken, P. F. (2019). Philosophy, learning and the mathematics curriculum: dialectal materialism and pragmatism related to Chinese and US mathematics curriculum. Brill.
  • Yang, D. C., Tseng, Y. K. ve Wang, T. L. (2017). A Comparison of geometry problems in middle-grade mathematics textbooks from Taiwan, Singapore, Finland, and the United States. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(7), 2841-2857.
  • Yazıcıoğlu, Ö. ve Pektaş, M. (2018). A comparison of the middle school science programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan. International Electronic Journal of Elementary Education, 11(2), 143-150.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinler arası öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 89-94.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, A., Özgürlük, B., Parlak, B., Gönen, E. ve Polat, M. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen bilimleri ön raporu 4. ve 8. sınıflar. MEB: Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.

Türkiye ile Kazakistan ortaokul matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması

Year 2021, Volume: 8 Issue: 3, 592 - 611, 30.12.2021
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.987453

Abstract

Bu çalışmanın amacı Türkiye ve Kazakistan’da uygulanan ortaokul matematik dersi öğretim programlarının içerikleri yönünden benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Programlar; haftalık ders saatleri, konu içerikleri, özel amaçları, diğer disiplinlerle ilişkileri, değerler eğitimi ve ölçme değerlendirme yaklaşımlarına göre karşılaştırılmışlardır. Araştırma; 2020-2021 öğretim yılında güncel olan Türkiye Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı [TOMP] ve Kazakistan Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programları [KOMP] ile sınırlıdır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın temel veri kaynakları olarak güncel Türkiye ve Kazakistan Ortaokul Matematik Öğretim Programları, TIMMS ve PISA raporları kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Verilerin raporlanmaları sırasında sıklıklarına da yer verilmiştir. İçerik analizi tekniği olarak Forster (1995; akt. Yıldırım ve Şimşek, 2016)’in doküman inceleme aşamaları kullanılmıştır. İncelenen programlar, çalışmanın veri analizinin yapıldığı zaman aralığında etik kurallar çerçevesinde raporlaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, KOMP’ta 5. ve 6. sınıflarda matematik dersi haftada 6 saat verilirken 7. sınıftan itibaren cebir, geometri ve bilişim olarak üçe ayrılmaktadır. TOMP’ta ise 5’ten 8’e tüm ortaokul seviyesinde “Matematik” dersi adı altında haftada 5 saat verilmektedir. Haftalık ders saati olarak Kazakistan ortaokul matematik dersleri 34 haftada toplam 204 ders saati yapılırken Türkiye’de 36 haftada 180 ders saati yapılmaktadır. Her iki ülkede de temel geometrik kavramlar, üçgenler, dörtgenler, çember ve daire, koordinat düzlemi ve alan ortak olarak yer almaktadır. Türkiye’de ölçme konusu (uzunluk ve zaman ölçme, sıvı ölçme) ayrıntılı olarak ele alınırken Kazakistan’da alan ölçme olarak daha kısa yer almaktadır. Türkiye’de Kazakistan’dan farklı olarak cisimlerin farklı yönlerden görünüşleri ve dönüşüm geometrisi yer almaktadır. İki ülkenin ortaokul matematik dersi öğretim programlarının konu içerikleri, özel amaçları diğer disiplinlerle ilişkileri ve değerleri eğitimi yönlerinden benzerlik gösterdikleri, haftalık ders saatlerinde farklılık olduğu TOMP’ta ölçme değerlendirme yaklaşımının net olarak ortaya konduğu fakat KOMP’ta net olarak ortaya konmadığı görülmüştür.

References

  • Altıntaş, S. ve Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Education Sciences, 9(2), 191-216.
  • Arastaman, G., Fidan, İ. Ö. ve Fidan, T. (2018). Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Aydın, M., Laçin, S. ve Keskin, İ. (2018). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. International e-Journal of Educational Studies, 2(3), 1-11.
  • Başaran, İ.E. ve Çınkır, Ş. (2013). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Ankara. Siyasal Kitabevi.
  • Bozkurt, A., Çırak Kurt, S. ve Tezcan, Ş. (2019). Türkiye ve Singapur ortaokul matematik öğretim programlarının cebir öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,48, 152-173. doi: 10.9779/pauefd.540142.
  • Božić, R., Hasić, A., Jovanova, B. ve Romano, D. A. (2018). Geometrics objects in the final grade of middle schools in B&H, Croatia, Macedonia, Montenegro, Serbia, and Turkey and students' progress of geometrical thinking which their mathematical curricula enable. Open Mathematical Education Notes, 8(2018), 47-59.
  • Büyükkaragöz, S. S. (1997). Program geliştirme:" Kaynak Metinler". Konya: Öz Eğitim Yayınları.
  • Chung, I. ve Chung, I. (2008). Mathematics curriculum in pasific rim countries-Chine, Japan, Korea, and Singapore. Usiskin Z. ve Willmore E. (Ed.), Research in mathematics education içinde (s. 255-258). Charlotte: Information Age Publishing.
  • Çetinbağ, A. (2019). Türkiye ve Kanada ilkokul matematik öğretim programlarının program ögeleri bağlamında karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çiçek, Y., Kuzu, O. ve Çalışkan, N. (2021). Türkiye ve Almanya matematik dersi öğretim programlarının geometri öğrenme alanı bağlamında karşılaştırılması. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 225-260.
  • Çoban, A. (2011). Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere ve Türkiye ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Pegem.
  • Doruk, B. K. ve Umay A. (2010). Matematiği günlük yaşama transfer etmede matematiksel modellemenin etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 124-135.
  • Erbilge, A. E. (2019). Türkiye, Kanada ve Hong Kong’un ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Erbilgin, E. (2014). Türkiye’nin ilkokul ve ortaokul matematik öğretim programlarının genel konu izleme haritası ile incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 39(174). 272-285.
  • Erbilgin, E. (2017). A comparison of the mathematical processes embedded in the content standards of Turkey and Singapore. Research in Social Sciences and Technology, 2(1). 53-74.
  • Erdoğan, İ. (2003). Karşılaştırmalı eğitim: Türk eğitim bilimleri çalışmaları içinde önemsenmesi gereken bir alan. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(3), 265-283.
  • Güzel, İ., Karataş, İ. ve Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(3). 309-325.
  • Hasić, A. ve Romano, D. A. (2018). Comparative analysis of mathematics curricula for V grades in B&H, Croatia, Montenegro and Serbia Middle schools. IMVI Open Mathematical Education Notes, 8(2): 61-67. 10.7251/OMEN1802061H.
  • Hassan, M. N., Abdullah, A. H., Ismail, N., Suhud, S. N. A. ve Hamzah, M. H. (2019). Mathematics curriculum framework for early childhood education based on science, technology, engineering and mathematics (STEM). International Electronic Journal of Mathematics Education, 14(1), 15-31.
  • Hudayarova, F. (2019). Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı ve Türkmenistan Devleti Bilim Bakanlığı ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının konu karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Ismail Amet, E. (2021). Türkiye ve Yunanistan ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bursa.
  • Kaplankıran, İ. (2017). Kazakistan Cumhuriyetinde eğitim sisteminin tarihî seyri ve günümüzdeki yapısı. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(1), 31-47.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın.
  • Karataşlı, E. (2019). Avustralya-Waldorf ve Türkiye ortaöğretim matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere ilköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kazakistan Cumhuriyeti Eğitim ve Bilim Bakanlığı (KEB) (2013). Temel orta öğretim seviyesi 5-9. sınıflar Matematik öğretim programı. Altysarın Ulusal Eğitim Akademisi Eğitim Programları.
  • Khalidova E. S. ve Tapan-Broutin M. S. (2017). Türkiye-Kazakistan ilköğretim matematik ders kitapları üzerinde karşılaştırmalı bir çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1957-1973.
  • Korgoldeyeva, P. (2016). Kazakistan eğitim sistemi. Pegem Atıf İndeksi, 41-59.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2016). PISA 2015 Ulusal raporu. Ankara: MEB Yayınları. Rretrived from http://odsgm.meb.gov.tr/test/analizler/docs/PISA/PISA2015_Ulusal_Rapor.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2019). PISA 2018 Türkiye raporu. Ankara: MEB Yayınları. Rretrived from 03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf (meb.gov.tr).
  • Mullis, I. V., Martin, M. O. ve Loveless, T. (2016). 20 years of TIMSS: International trends in mathematics and science achievement, curriculum, and instruction. TIMSS & PIRLS International Study Center. Retrived from https://www.iea.nl/publications/study-reports/international-reports-iea-studies/20-years-timss
  • Öçal, T. (2017). Comparing Turkish early childhood education curriculum with respect to common core state standards for mathematics. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 155-171.
  • Özdaş, A. (1996). Ülkemizdeki genel eğitim sorunları içerisinde matematik eğitimi ve sorunları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Dergisi, 6(2): 55-69.
  • Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Philips, D. (2006). Comparative education: Method. Research in Comparative and International Education, 1(4), 304-319.
  • Püsküllüoğlu, E. I., ve Hoşgörür, V. (2017). Türkiye’de 2010-2016 yılları arasında yapılan karşılaştırmalı eğitim lisansüstü tezlerinin değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), 46-61.
  • Revina, S. ve Leung, F. K. S. (2018). Educational borrowing and mathematics curriculum: Realistic mathematics education in the Dutch and Indonesian primary curriculum. International Journal on Emerging Mathematics Education. 2(1), 1-16.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi eğitim programı hangi yeterlikleri kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10). 21-30.
  • Shuinshina, N. (2006). Türkiye’de Kazakistan eğitim sistemlerinin örgütsel yapılarının karşılaştırılması (Merkezi ve taşra teşkilatı açısından). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Xie, X. ve Carspecken, P. F. (2019). Philosophy, learning and the mathematics curriculum: dialectal materialism and pragmatism related to Chinese and US mathematics curriculum. Brill.
  • Yang, D. C., Tseng, Y. K. ve Wang, T. L. (2017). A Comparison of geometry problems in middle-grade mathematics textbooks from Taiwan, Singapore, Finland, and the United States. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 13(7), 2841-2857.
  • Yazıcıoğlu, Ö. ve Pektaş, M. (2018). A comparison of the middle school science programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan. International Electronic Journal of Elementary Education, 11(2), 143-150.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinler arası öğretim kavramı ve programlar açısından doğurduğu sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(12), 89-94.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, A., Özgürlük, B., Parlak, B., Gönen, E. ve Polat, M. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen bilimleri ön raporu 4. ve 8. sınıflar. MEB: Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Makaleler
Authors

Ali Özkaya 0000-0002-6401-1839

Publication Date December 30, 2021
Submission Date August 26, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Özkaya, A. (2021). Türkiye ile Kazakistan ortaokul matematik dersi öğretim programlarının karşılaştırılması. E-Kafkas Journal of Educational Research, 8(3), 592-611. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.987453

19190       23681     19386        19387