Araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin akran zorbalığı hakkında ne derece bilgi sahibi oldukları, akran zorbalığı ile karşılaştıklarında nasıl müdahale ettikleri ve zorbalığın önlenmesine yönelik önerilerinin neler olduğunun tespitidir. İlkokul öğrencilerinin maruz kaldığı akran zorbalığı ve zorbalığa müdahale yöntemleri, öğrencilerin başta sosyal gelişimleri olmak üzere bilişsel gelişimleri açısından önemlidir. Akran zorbalığına seyirci kalmak ya da yanlış müdahalede bulunmak önlenemez sonuçlar doğurabilmektedir. Araştırma grubunu Afyonkarahisar, İscehisar ilçesinde görev yapan 23 (3. ve 4. sınıf) sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemi kullanılan bu araştırmada, yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile araştırmacılar tarafından gruplandırılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin çoğunluğunun akran zorbalığını “Güç Kullanmak, Korkutmak” olarak tanımladıkları görülmüştür. Kurbanlara ilişkin gözlemlerine yönelik olarak “Özgüven Eksikliği, İçine Kapanıklık” şeklinde görüş belirtmişlerdir. Akran zorbalığına neden olarak ise öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu“ Ailenin tutumu, çevrenin etkisi” şeklinde beyanda bulunmuşlardır. Akran zorbalığı sorununun seminer ve eğitimle çözülebileceğini düşünen öğretmenlerin büyük bir bölümü sınıfında akran zorbalığı davranışı ile karşılaştıklarını belirtmişlerdir.
İlginiz için teşekkür ederim...
The purpose of the study is to determine to what extent classroom teachers know about peer bullying, how they intervene when they encounter peer bullying, and what their suggestions are for the prevention of bullying. The peer bullying and intervention methods against bullying that primary school students are exposed to are important in terms of students' cognitive development, especially their social development. Staying by the peer bullying or making the wrong intervention can have unavoidable consequences. The research group consists of 23 (3rd and 4th grade) classroom teachers working in the district of Iscehisar, Afyonkarahisar. In this research, in which qualitative research method was used, data were collected using a structured interview form. The data obtained from the research were grouped by the researchers using the descriptive analysis method. As a result of the research, it was seen that most of the teachers defined peer bullying as "Using Force, Frightening". Regarding their observations regarding the victims, they expressed their opinions as "Lack of Self-Confidence, Introversion". As a cause of peer bullying, most of the teachers stated that "the attitude of the family, the influence of the environment". Most of the teachers who thought that the problem of peer bullying could be solved with seminars and training stated that they encountered peer bullying behavior in their classroom.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2022 |
Submission Date | August 16, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 2 |