Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2023, Volume: 10 Issue: 3, 652 - 671, 30.12.2023
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1377107

Abstract

References

  • Aktaş, E. (2022). 2018-2021 LGS Türkçe sorularının PISA okuma yeterlik düzeylerine göre değerlendirilmesi Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(1), 258-276.
  • Altun, K. (2021). 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki tema değerlendirme sorularının PISA düzeylerine ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • Ateşman, E. (1997). Türkçede okunabilirliğin ölçülmesi. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 58, 171–174.
  • Aydın, İ. (2022). Liselere geçiş sınavında (LGS) yer alan Türkçe sorularının Türkçe dersi öğretimi programı ve PISA okuma becerı̇lerı̇ yeterlı̇klerı̇ bağlamında i̇ncelenmesı̇ (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Baş, B. & Yıldız F. İ. (2015). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 52-61.
  • Batur, Z., Ulutaş̧, M. & Beyret, T. N. (2019). 2018 LGS Türkçe sorularının PISA okuma becerileri hedefleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 595-615.
  • Benzer, A. (2019). Türkçe ders kitaplarının PISA okuma yeterlik düzeyleri ile imtihanı. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 7(2), 96-109.
  • Bozkurt, B., Uzun, G. L. & Lee, Y. (2015). Korece ve Türkçe ders kitaplarındaki metin sonu sorularının karşılaştırılması: PISA 2009 sonu sorularına dönük bir tartışma. International Journal of Language Academy, 3(4), 295-313.
  • Büyükalan Filiz, S. & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. İlköğretim Online, 18 (4), 1550-1573.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. PegemA Akademi, Ankara.
  • Calp, M. & Alpkaya, C. (2021). LGS Türkçe sorularının Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarına uygunluğu üzerine bir çalışma. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 632-654.
  • Çerçi, A. (2018). Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. sınıf) yenilenen Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
  • Çiçek, S. & Dilekçi, A. (2022). LGS Türkçe sorularının PISA okuma ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(2), 1535-1553.
  • Çiftçi, Ö, Çeçen, M. A. & Melanlıoğlu, D. (2007). Altıncı sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 206-219.
  • Dadandı, U. P. (2020). Okuduğunu anlamanın bilişsel-motivasyonel faktörlerle açıklanması ve okuduğunu anlama güçlüklerı̇ne yönelik bı̇r müdahale program (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Davis, F. B. (1944). Fundamental factors of comprehension in reading. Psychometrika, 9 (3), 185-197.
  • Diker Coşkun, Y. (2013). Türkçe ders kitaplarının PISA sınavı okuma ölçütleri açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 22-43.
  • Durukan, E. (2014). Metinlerin okunabilirlik düzeyleri ile öğrencilerin okuma becerileri arasındaki ilişki. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2 (2), 68-76.
  • Ehri, L.C. (1995). Phases of development in learning to read words by sight. Journal of Research in Reading, 18, 116–125.
  • Ekinci, O. & Bal, A. P. (2019) 2018 yılı liseye geçiş sınavı (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları ve yenilenmiş Bloom taksonomisi bağlamında değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (3).
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. AJER, 5 (2), 270-292.
  • Frankel, J. R. & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. (7th Ed.). New York, NY: McGraw-Hill International Edition.
  • Gabb, Sally. (2000). From talk to print: Preparing students to read with ease. Field Notes, 10(2).
  • Grabe, William. (1991). Current developments in second language reading research. TESOL Quarterly. 25 (3), 375-406.
  • Guthrie, J. T. & Scafiddi, N. T. (2004). Reading comprehension for information text: Theoretical meanings, developmental patterns, and benchmarks for instruction. In J. T. Guthrie, A. Wigfield & K. C. Perencevich (Eds.), Motivating reading comprehension: Concept- Oriented Reading Instruction (ss. 225–248). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Hiebert, E. H. (1983). An examination of ability grouping for reading instruction. Reading Research Quarterly, 18, 231-255.
  • Januarty, R. & Nima, H. N. A. (2018). Energizing students’ reading comprehension through multimodal texts. International Journal of Language Education, 2(2), 14–22.
  • Jiang, X., Sawaki, Y. & Sabatini, J. (2012). Word reading efficiency and oral reading fluency in ESL reading comprehension. Reading Psychology, 33, 323–349.
  • Kanık Uysal, P. (2022). Türkçe dersi sınavlarında yer alan soruların üst düzey düşünme becerileri açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10 (1), 136-156.
  • Kızkapan, O. & Nacaroğlu, O. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (LGS) ilişkin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 701–719.
  • Köse, S. & Kanık Uysal, P. (2020, Ekim). Türkiye’de görsel okuma ve görsel sunu alanında yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi. XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Linacre, J. M. (1993). Rasch-based generalizability theory. Rasch Measurement Transaction, 7(1), 283-284. MEB (2018a) 2023 eğitim vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf, web adresinden 15.11.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2018b). 2018 Liselere geçiş sistemi (LGS): merkezî sınavla yerleşen öğrencilerin performansı (Eğitim analiz ve değerlendirme raporları serisi 3). Ankara: MEB Yayınları.https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/17094056_2018_lgs_rapor.pdf
  • MEB (2019a). Türkçe dersi öğretim program (1-8. Sınıflar için). Ankara: MEB
  • MEB (2019b). 2019 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav (Eğitim analiz ve değerlendirme raporları serisi 7). Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2021). 2021 Liselere geçiş sistemi merkezî sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2022). 2022 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezî sınav. Ankara: MEB Yayınları.
  • Melanlıoğlu, D. (2021). Okumada anlam kurma süreci ve PISA sınavı. (Editörler: Seçkin Aydın ve Ömer Yahşi). PISA ve okuma kültürü. Ankara: Nobel Yayıncılık. s.159-197.
  • Myford, C. M., & Wolfe, E. W. (2003). Detecting and measuring rater effects using many-facet Rasch measurement: Part I. Journal of Applied Measurement, 4(4), 386-422.
  • OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. Paris: OECD Publishing. Orasanu, Judith (Ed.). (1986). Reading comprehension: From research to practice. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ordu, H. H., Engin, A. S., & Topçuoğlu Ü. F. (2021). Comparison of Turkish lesson sample items for LGS published by MEB in 2018-2019 academic year and 2019 LGS Turkish items. SDU International Journal of Educational Studies, 8(2), 102-113.
  • Özdemir, E. (2011). Eleştirel okuma. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Paris, S. G. (2005). Reinterpreting the development of reading skills. Reading Research Quarterly, 40 (2), 184-202.
  • Perfetti, C. A. & Hogaboam, T. (1975). Relationship between single word decoding and reading comprehension skill. Journal of Educational Psychology, 67(4), 461–469.
  • Pressley, M. (1998). Comprehension strategies instruction. I. Osborn & F. Lehr (Ed.), Literacy for all: Issues in teaching and learning. New York: Guilf, 113-133.
  • Sayın, A., & Takıl, N. B. (2023). Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesine Yönelik Soruların Hazırlanmasında Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri: Okuduğunu Anlama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 531-561.
  • Sevgi, S. & Karakaya, M. (2021). Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve problem çözme becerisinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41 (2), 1203-1225.
  • Singer, H. (1978). Active comprehension: From answering to asking items. The Reading Teacher, 31, 901–908.
  • Soysal, T. & Güngör, H. (2022). LGS’de dil bilgisi sorularının gerekliliği üzerine öğretmen görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41(1), 275-310
  • Stanovich, K. E. (1980). Toward an interactive-compensatory model of individual differences in the development of reading fluency. Reading Research Quarterly, 16, 32-71.
  • Şahin, M. (2022). Akıcı okuma ve temel işlem akıcılığına yönelik etkinliklerin ilkokul öğrencilerinin matematik problemi çözme başarısına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşıyaran, M. (2022). LGS Türkçe sorularının öğretim programı, ders kitabı ve bilişsel alan sınıflaması açılarından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tekindal, S. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Temizkan, M. (2008). Bilişsel okuma stratejilerinin Türkçe derslerinde bilgiye dayalı metinlerin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-148.
  • Temizkan, M. (2009). İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması. Milli Eğitim, 183, 42-66.
  • Uluyol, Ç. & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Uyar, Y. (2015). Öz düzenlemeye dayalı okuma becerisinin geliştirilmesi ve anlamaya etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, C. (2020). Son 10 yılda yapılan liselere giriş sınavlarında (SBS, TEOG ve LGS) yer alan Türkçe dersi sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisi açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksel lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Wigfield, A. ve Guthrie, J. T. (1997). Relations of children’s motivation for reading to the amount and breadth of their reading. Journal of Educational Psychology, 89, 420 – 432.
  • Yılmaz, M. (2008). Türkçede okuduğunu anlama becerilerini geliştirme yolları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 131-139.

Investigation of the Change in the Features of Turkish Items in the High School Entrance System 2018-2022

Year 2023, Volume: 10 Issue: 3, 652 - 671, 30.12.2023
https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1377107

Abstract

aim of this study is to examine in detail the structural features of the Turkish items in the High School Entrance System (LGS), which was first implemented in 2018, and to determine the changes in these features over the years. In this descriptive survey study, the changes in test difficulty, discrimination, and internal consistency of a total of 100 Turkish items in the LGS administered in 2018-2022 were examined first. Then, the textual (sentence, word, and syllable length; readability), contextual (visuality, meaning of the item stem, common stem) and purpose features (content domain, text type) of the items were determined and the changes in these features over the years were examined. As a result of the study, it was determined that the test difficulty of the LGS Turkish test decreased over the years; in other words, the items became more difficult over time. Although there was no general change in the test discrimination of the test, it was determined that there was a general decrease in the test discrimination of the test. In the study, it was also determined that the item lengths varied over the years and the average length of the test increased over the years. The texts in the items were mostly composed of informative texts; poetry and narrative texts were not included in the items in some years.

References

  • Aktaş, E. (2022). 2018-2021 LGS Türkçe sorularının PISA okuma yeterlik düzeylerine göre değerlendirilmesi Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 11(1), 258-276.
  • Altun, K. (2021). 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki tema değerlendirme sorularının PISA düzeylerine ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya
  • Ateşman, E. (1997). Türkçede okunabilirliğin ölçülmesi. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, 58, 171–174.
  • Aydın, İ. (2022). Liselere geçiş sınavında (LGS) yer alan Türkçe sorularının Türkçe dersi öğretimi programı ve PISA okuma becerı̇lerı̇ yeterlı̇klerı̇ bağlamında i̇ncelenmesı̇ (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Baş, B. & Yıldız F. İ. (2015). Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11 (1), 52-61.
  • Batur, Z., Ulutaş̧, M. & Beyret, T. N. (2019). 2018 LGS Türkçe sorularının PISA okuma becerileri hedefleri açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 48(1), 595-615.
  • Benzer, A. (2019). Türkçe ders kitaplarının PISA okuma yeterlik düzeyleri ile imtihanı. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 7(2), 96-109.
  • Bozkurt, B., Uzun, G. L. & Lee, Y. (2015). Korece ve Türkçe ders kitaplarındaki metin sonu sorularının karşılaştırılması: PISA 2009 sonu sorularına dönük bir tartışma. International Journal of Language Academy, 3(4), 295-313.
  • Büyükalan Filiz, S. & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. İlköğretim Online, 18 (4), 1550-1573.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E, Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Bilimsel araştırma yöntemleri. PegemA Akademi, Ankara.
  • Calp, M. & Alpkaya, C. (2021). LGS Türkçe sorularının Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarına uygunluğu üzerine bir çalışma. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 632-654.
  • Çerçi, A. (2018). Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. sınıf) yenilenen Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
  • Çiçek, S. & Dilekçi, A. (2022). LGS Türkçe sorularının PISA okuma ölçütlerine göre değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(2), 1535-1553.
  • Çiftçi, Ö, Çeçen, M. A. & Melanlıoğlu, D. (2007). Altıncı sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik açısından değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (22), 206-219.
  • Dadandı, U. P. (2020). Okuduğunu anlamanın bilişsel-motivasyonel faktörlerle açıklanması ve okuduğunu anlama güçlüklerı̇ne yönelik bı̇r müdahale program (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Trabzon Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Trabzon.
  • Davis, F. B. (1944). Fundamental factors of comprehension in reading. Psychometrika, 9 (3), 185-197.
  • Diker Coşkun, Y. (2013). Türkçe ders kitaplarının PISA sınavı okuma ölçütleri açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (26), 22-43.
  • Durukan, E. (2014). Metinlerin okunabilirlik düzeyleri ile öğrencilerin okuma becerileri arasındaki ilişki. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 2 (2), 68-76.
  • Ehri, L.C. (1995). Phases of development in learning to read words by sight. Journal of Research in Reading, 18, 116–125.
  • Ekinci, O. & Bal, A. P. (2019) 2018 yılı liseye geçiş sınavı (LGS) matematik sorularının öğrenme alanları ve yenilenmiş Bloom taksonomisi bağlamında değerlendirilmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (3).
  • Erden, B. (2020). Türkçe, matematik ve fen bilimleri dersi beceri temelli sorularına ilişkin öğretmen görüşleri. AJER, 5 (2), 270-292.
  • Frankel, J. R. & Wallen, N. E. (2009). How to design and evaluate research in education. (7th Ed.). New York, NY: McGraw-Hill International Edition.
  • Gabb, Sally. (2000). From talk to print: Preparing students to read with ease. Field Notes, 10(2).
  • Grabe, William. (1991). Current developments in second language reading research. TESOL Quarterly. 25 (3), 375-406.
  • Guthrie, J. T. & Scafiddi, N. T. (2004). Reading comprehension for information text: Theoretical meanings, developmental patterns, and benchmarks for instruction. In J. T. Guthrie, A. Wigfield & K. C. Perencevich (Eds.), Motivating reading comprehension: Concept- Oriented Reading Instruction (ss. 225–248). Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Hiebert, E. H. (1983). An examination of ability grouping for reading instruction. Reading Research Quarterly, 18, 231-255.
  • Januarty, R. & Nima, H. N. A. (2018). Energizing students’ reading comprehension through multimodal texts. International Journal of Language Education, 2(2), 14–22.
  • Jiang, X., Sawaki, Y. & Sabatini, J. (2012). Word reading efficiency and oral reading fluency in ESL reading comprehension. Reading Psychology, 33, 323–349.
  • Kanık Uysal, P. (2022). Türkçe dersi sınavlarında yer alan soruların üst düzey düşünme becerileri açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 10 (1), 136-156.
  • Kızkapan, O. & Nacaroğlu, O. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin merkezi sınavlara (LGS) ilişkin görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(2), 701–719.
  • Köse, S. & Kanık Uysal, P. (2020, Ekim). Türkiye’de görsel okuma ve görsel sunu alanında yapılan çalışmaların betimsel içerik analizi. XII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu’nda sunulan bildiri, Ankara.
  • Linacre, J. M. (1993). Rasch-based generalizability theory. Rasch Measurement Transaction, 7(1), 283-284. MEB (2018a) 2023 eğitim vizyonu. http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf, web adresinden 15.11.2022 tarihinde indirilmiştir.
  • MEB (2018b). 2018 Liselere geçiş sistemi (LGS): merkezî sınavla yerleşen öğrencilerin performansı (Eğitim analiz ve değerlendirme raporları serisi 3). Ankara: MEB Yayınları.https://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2018_12/17094056_2018_lgs_rapor.pdf
  • MEB (2019a). Türkçe dersi öğretim program (1-8. Sınıflar için). Ankara: MEB
  • MEB (2019b). 2019 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezi sınav (Eğitim analiz ve değerlendirme raporları serisi 7). Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2021). 2021 Liselere geçiş sistemi merkezî sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB (2022). 2022 Ortaöğretim kurumlarına ilişkin merkezî sınav. Ankara: MEB Yayınları.
  • Melanlıoğlu, D. (2021). Okumada anlam kurma süreci ve PISA sınavı. (Editörler: Seçkin Aydın ve Ömer Yahşi). PISA ve okuma kültürü. Ankara: Nobel Yayıncılık. s.159-197.
  • Myford, C. M., & Wolfe, E. W. (2003). Detecting and measuring rater effects using many-facet Rasch measurement: Part I. Journal of Applied Measurement, 4(4), 386-422.
  • OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. Paris: OECD Publishing. Orasanu, Judith (Ed.). (1986). Reading comprehension: From research to practice. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Ordu, H. H., Engin, A. S., & Topçuoğlu Ü. F. (2021). Comparison of Turkish lesson sample items for LGS published by MEB in 2018-2019 academic year and 2019 LGS Turkish items. SDU International Journal of Educational Studies, 8(2), 102-113.
  • Özdemir, E. (2011). Eleştirel okuma. Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Paris, S. G. (2005). Reinterpreting the development of reading skills. Reading Research Quarterly, 40 (2), 184-202.
  • Perfetti, C. A. & Hogaboam, T. (1975). Relationship between single word decoding and reading comprehension skill. Journal of Educational Psychology, 67(4), 461–469.
  • Pressley, M. (1998). Comprehension strategies instruction. I. Osborn & F. Lehr (Ed.), Literacy for all: Issues in teaching and learning. New York: Guilf, 113-133.
  • Sayın, A., & Takıl, N. B. (2023). Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesine Yönelik Soruların Hazırlanmasında Karşılaşılan Zorluklar ve Çözüm Önerileri: Okuduğunu Anlama. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(1), 531-561.
  • Sevgi, S. & Karakaya, M. (2021). Ortaokul öğrencilerinin okuma alışkanlığı ve problem çözme becerisinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41 (2), 1203-1225.
  • Singer, H. (1978). Active comprehension: From answering to asking items. The Reading Teacher, 31, 901–908.
  • Soysal, T. & Güngör, H. (2022). LGS’de dil bilgisi sorularının gerekliliği üzerine öğretmen görüşleri. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 41(1), 275-310
  • Stanovich, K. E. (1980). Toward an interactive-compensatory model of individual differences in the development of reading fluency. Reading Research Quarterly, 16, 32-71.
  • Şahin, M. (2022). Akıcı okuma ve temel işlem akıcılığına yönelik etkinliklerin ilkokul öğrencilerinin matematik problemi çözme başarısına etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşıyaran, M. (2022). LGS Türkçe sorularının öğretim programı, ders kitabı ve bilişsel alan sınıflaması açılarından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Tekindal, S. (2008). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Temizkan, M. (2008). Bilişsel okuma stratejilerinin Türkçe derslerinde bilgiye dayalı metinlerin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(2), 129-148.
  • Temizkan, M. (2009). İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri ile yazılı anlatım beceri düzeylerinin karşılaştırılması. Milli Eğitim, 183, 42-66.
  • Uluyol, Ç. & Eryılmaz, S. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında FATİH projesi değerlendirmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209-229.
  • Uyar, Y. (2015). Öz düzenlemeye dayalı okuma becerisinin geliştirilmesi ve anlamaya etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Vural, C. (2020). Son 10 yılda yapılan liselere giriş sınavlarında (SBS, TEOG ve LGS) yer alan Türkçe dersi sorularının yenilenmiş Bloom taksonomisi açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksel lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Wigfield, A. ve Guthrie, J. T. (1997). Relations of children’s motivation for reading to the amount and breadth of their reading. Journal of Educational Psychology, 89, 420 – 432.
  • Yılmaz, M. (2008). Türkçede okuduğunu anlama becerilerini geliştirme yolları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 131-139.
There are 60 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Ayfer Sayın 0000-0003-1357-5674

Deniz Melanlıoğlu 0000-0002-3663-0894

Publication Date December 30, 2023
Submission Date October 16, 2023
Acceptance Date December 29, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Sayın, A., & Melanlıoğlu, D. (2023). Investigation of the Change in the Features of Turkish Items in the High School Entrance System 2018-2022. E-Kafkas Journal of Educational Research, 10(3), 652-671. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.1377107

19190       23681     19386        19387