Bir sağlık yüksekokulu öğrencilerinin kan bağışına yönelik bilgi ve tutumlarını belirlemeyi ladı.YÖNTEMAraştırma Mart-Mayıs 2009’da Kars Sağlık Yüksekokulu’nda yapıldı. Literatür incelemesi sonrası hazırlanan araştırma anket formu öğrencilerin sosyodemografik özellikler (18 madde) ve kan bağışına yönelik bilgi ve tutumunu (34 madde) belirlemek için kullanıldı. Araştırmaya 291 (toplamın %83,14) öğrenci katılmıştır. Veriler tanımlayıcı analizler ile değerlendirildi.BULGULARKatılımcıların kan verme oranları (%12) Türkiye ortalamasının (%1,5) üstündeydi. Öğrencilerin çoğunluğu (%61,5)gelecekte kan bağışlamayı düşünüyordu, ancak %17,2’si farklı sağlık sorunları nedeniyle kan bağışı yapmaya uygun değildiler. Çoğu katılımcının kan bağışına yönelik bilgisinin orta düzeyde olduğu görüldü.SONUÇSağlık yüksek okulu öğrencilerin çoğunluğunun kan bağışına yönelik olumlu tutum ve davranışları vardır. Ancak, bağıș oranları gerekli olan seviyeden çok uzaktadır.
AIMWe aimed to evaluate the knowledge and attitude of the students of a school of health services towards blood donation.METHODSThe study was conducted in Kars School of Health Services between March and May 2009. We used a questionnaire developed after a literature review that aimed to assess socio-demographic characteristics (18 items), knowledge and attitude (34 items) of the students towards blood donation. 291 (83.14% of total) students participated in the study. The data was evaluated using descriptive analysis.RESULTSThe blood donation rate (12%) of the participants was over the Turkish average (1.5%). Most of the students were considering future donation (61.5%), however 17.2% of them were not suitable for donation because of various health problems. Most of the participants’ knowledge about blood donation was considered intermediate.CONCLUSIONSchool of Health Services students have positive attitudes and practices towards blood donation. However, the donation rates are far from the required levels.
Other ID | JA48KT23FZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Yıl: 2013 Sayı: 1 |