İnsanlığı İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra en çok etkileyen durumlardan biri kuşkusuz Koronavirüs salgınıdır. Bu salgın başta sağlık olmak üzere sosyolojik ve psikolojik yıkımlara sebep olmuştur. Salgından korunmak için insanlar bu dönemi evlerinde geçirmek zorunda kalmışlar, bu nedenle dünya genelinde bazı ülkelerde okullar kapanmış bazıları ise uzaktan eğitime geçme mecburiyetinde olmuştur. Elbette ki bu dönem birçok insanın psikolojisini etkilediği gibi sınava hazırlanan öğrencilerin stresini ve kaygılarını arttırmıştır. Çünkü bu yıl öğrenciler alışılmışın dışında bir süreçle karşı karşıya gelmişlerdir. Bu çalışmada nitel bir araştırma süreci izlenerek koronavirüsün Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı’na girecek olan öğrencilerde ne gibi bir etki yarattığı, bu durumun onlar üzerinde yaratmış olduğu avantajları ve dezavantajları, öğrencilerin kaygıları ve beklentileri değerlendirilmiştir. Aynı zamanda güncel bir konu olduğu için literatüre katkı sağlamak amaçlanmıştır. Yedisi 12. sınıf öğrencisi üçü mezun öğrenci olmak üzere toplam 10 öğrenciye sorular yöneltilmiştir. Öğrencilerin duygu ve düşünceleri çalışmaya eklenmiştir. Koronavirüsün bulaşma tehlikesinden dolayı öğrencilerle yüz yüze değil telefonla bağlantı kurulmuştur. Bu da gösteriyor ki koronavirüs kısa zamanda hayatımızda birçok değişikliğe yol açmıştır. Uzaktan eğitime verilen önem artmış, teknolojinin sağladığı dijital imkanlar doğrultusunda eğitime yeni bir boyut kazandırılmıştır. Bu durum alışılmışın dışında olması sebebiyle özellikle Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı’na hazırlanan öğrencide kaygı, stres ve onların hazırbulunuşluk düzeylerinde negatif etkilere yol açmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).