Image Presentation
BibTex RIS Cite

Eğitimde Dijitalleşme Çağı

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 34, 30.06.2020

Abstract

Araştırmamızda her alanda kendini yakından hissettiren dijitalleşmenin yaşadığımız hayatın artık bir parçası haline geldiğine değinilmiştir bununla birlikte dijitalleşmenin tanımına yer verilmiştir. Buna bağlı olarak eğitim-öğretim alanında dijitalleşme sürecine ilk adım olarak okullarda kurulan bilgisayar laboratuarları, projeksiyon kullanımı eğitimin dijitalleşme sürecinin başlangıcını oluşturmaktadır. Sürecin devamında FATİH projesiyle akıllı tahta kullanımı yaygınlaşmış ve bu proje kapsamında Eğitim Bilişim Ağı (EBA)’nın eğitime kazandırdıklarına değinilerek bu doğrultuda öğretmene ve öğrenciye düşen görevin sorumluluğun farklılaştığı, geleneksel eğitim modelinin geride kaldığı belirtilmiştir. Araştırmamızda ki amacımız dijitalleşmenin eğitim-öğretim alanındaki yarattığı fırsat eşitliğidir. Eğitimin artık sadece okul, üniversite gibi ortamlarda değil, buralardan otonom hale gelerek evden veya ihtiyaç duyulan her yerden eğitime devam edilebileceği açıklanmıştır. Yaşanan pandemi (covid-19) döneminde tüm dünya evlere kapanmış ve dijital ortamlar ile dış dünya ile bağlantı sağlanmıştır. Eğitim ve öğretime internet aracılığıyla EBA üzerinden derslere devam edilmiştir. Tüm yaşananlar gösteriyor ki dünyada dijitalleşme, yaşamı daha da kapsayarak ilerlemekte ve gelecek zamanlarda kendini güncellemeyen, dijital okuryazarlığa hâkim olamayan bireyler gerek eğitim alanı gerekse diğer alanlarda sorun yaşamaları kaçınılmaz olacaktır. Dolayısıyla dijitalleşme çağı başlamış ve dijital ortamlar geçmiş dönemlere göre eğitimde kendisini daha yakından göstermekte ve etkisini hissettirmektedir.

References

  • Akbulut, M. (2020).Dijital Teknolojilerin Eğitimde Etkin Kullanımı. Bilim ve Teknik Dergisi.
  • Atas, H., Gündüz, S. (2020). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm.
  • Ayan, E., (2018). Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Bozkurt, A. (2019). Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları ve Dijitalleşme. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Candeğer, Ü., Mete F. ve Büyükköse, Ş. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Kavram Haritalarının İncelenmesi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4.
  • Çallı, İ., Torkul, O. ve İşman, A.(2014). Sakarya Üniversitesi’nde Uzaktan Eğitimin Dünü Bugünü ve Geleceği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3.
  • Fermanoğlu, M. (2020). Medyanın Dijital Dönüşümü ve Dijital Medya Türleri. G. Telli ve S. Aydın (Ed.)
  • Dijital dönüşüm (ss:217). Topkapı-Zeytinburnu/İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Gerede, P. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) 4. Sınıf Ders İçeriklerine Yönelik Videoların Çoklu Ortam Tasarım İlkelerine Göre İncelemesi. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karakaş, S., Rukancı, F. ve Anameriç, H. (2009). Belge Yönetimi ve Arşiv Terimleri Sözlüğü.
  • Karakaş, Y., (2019).Dijitalleşmenin Modern Gündelik Hayata Yansımaları ve Hikikomori Örneği. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology.
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1.
  • Sarsıcı, E. ve Çelik A. (2019). Eğitimde Dijital Dönüşüm İçin Bir Model Önerisi. S. Karataş, E. Çakmak ve Y, Doğan (Ed), Uluslar arası Eğitimde ve Sosyal Bilimlerde Yenilikler Sanal Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 340). Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Adıyaman: Adıyaman Üniversitesi.
  • Şahinaslan, Ö. (2020). Yeni Nesil Teknolojiler. G. Telli ve S. Aydın (Ed.) Dijital dönüşüm (ss:32). TopkapıZeytinburnu/İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Uğurlu, B. ve Gürsoy, G. (2018). Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital Çağda Yükseköğretim, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Dijital Çağ ve Öğrenme Kültürü, Ankara. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik.html E.T. 01.06.2020).
Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 28 - 34, 30.06.2020

Abstract

References

  • Akbulut, M. (2020).Dijital Teknolojilerin Eğitimde Etkin Kullanımı. Bilim ve Teknik Dergisi.
  • Atas, H., Gündüz, S. (2020). Yükseköğretimde Dijital Dönüşüm.
  • Ayan, E., (2018). Öğretmenlerin Eğitim Bilişim Ağı İçeriğini Kullanma Ve E-İçerik Geliştirme Durumlarının İncelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Bozkurt, A. (2019). Türkiye’de E-Devlet Uygulamaları ve Dijitalleşme. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Candeğer, Ü., Mete F. ve Büyükköse, Ş. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Bilişim Ağı’nda Bulunan Kavram Haritalarının İncelenmesi. Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4.
  • Çallı, İ., Torkul, O. ve İşman, A.(2014). Sakarya Üniversitesi’nde Uzaktan Eğitimin Dünü Bugünü ve Geleceği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3.
  • Fermanoğlu, M. (2020). Medyanın Dijital Dönüşümü ve Dijital Medya Türleri. G. Telli ve S. Aydın (Ed.)
  • Dijital dönüşüm (ss:217). Topkapı-Zeytinburnu/İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Gerede, P. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) 4. Sınıf Ders İçeriklerine Yönelik Videoların Çoklu Ortam Tasarım İlkelerine Göre İncelemesi. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karakaş, S., Rukancı, F. ve Anameriç, H. (2009). Belge Yönetimi ve Arşiv Terimleri Sözlüğü.
  • Karakaş, Y., (2019).Dijitalleşmenin Modern Gündelik Hayata Yansımaları ve Hikikomori Örneği. (Yüksek Lisans Tezi).
  • Karasar, Ş. (2004). Eğitimde Yeni İletişim Teknolojileri İnternet ve Sanal Yüksek Eğitim. The Turkish Online Journal of Educational Technology.
  • Öztemel, E. (2018). Eğitimde Yeni Yönelimlerin Değerlendirilmesi ve Eğitim 4.0. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 1.
  • Sarsıcı, E. ve Çelik A. (2019). Eğitimde Dijital Dönüşüm İçin Bir Model Önerisi. S. Karataş, E. Çakmak ve Y, Doğan (Ed), Uluslar arası Eğitimde ve Sosyal Bilimlerde Yenilikler Sanal Sempozyumu Bildiriler Kitabı içinde (ss. 340). Gaziantep: Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Adıyaman: Adıyaman Üniversitesi.
  • Şahinaslan, Ö. (2020). Yeni Nesil Teknolojiler. G. Telli ve S. Aydın (Ed.) Dijital dönüşüm (ss:32). TopkapıZeytinburnu/İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Uğurlu, B. ve Gürsoy, G. (2018). Eğitim Bilişim Ağı Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2.
  • Taşkıran, A. (2017). Dijital Çağda Yükseköğretim, Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı (2013). Dijital Çağ ve Öğrenme Kültürü, Ankara. http://fatihprojesi.meb.gov.tr/icerik.html E.T. 01.06.2020).
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Gökhan Sürer This is me

Publication Date June 30, 2020
Submission Date June 5, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Sürer, A. G. (2020). Eğitimde Dijitalleşme Çağı. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(1), 28-34.

Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List,  H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.

The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).

assets%2F-MiVTps3hYDHulTMKgFs%2F-MjxpqJ8t_t9us6gMnQD%2F-MjypVurcYHdQFyRhTXk%2Fimage.png?alt=media&token=74556092-c2cf-40fe-8b54-3d243117b18d

Cappadocia Journal of Education (KAPED) uses iThenticate and Turnitin, which are the most trusted plagiarism checkers by the world’s top researchers, publishers, and scholars.
15004default-turnitin-image.png?s=ea83de6244b33b609b2c7232765c38b3

Cappadocia Jurnal of Education (KAPED) is an open-access journal.

15006