Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında drama dersi; dördüncü sınıfın ikinci döneminde, yer almaktadır. Drama dersinin amaçları arasında; eğitsel drama tarihsel temelleri, eğitsel drama aşamaları, uygulama alanlarına göre sınıflandırmak, eğitsel drama teknikleri ve öğretmen niteliklerinin geliştirilmesi sayılabilir. Ayrıca bir öğretmenin sahip olduğu beceri ve özellikler o öğretmenin yoluna ışık tutacağı öğrencileri de etkilemektedir. Bu bağlamda drama dersinin öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişiminde etkili olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, yaratıcı drama dersinin etkililiğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden; durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim dönemi ikinci yarıyılında, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, sosyal bilgiler eğitimi son sınıfta olan 23 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt ise drama dersi almış olmaktır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış soru formudur. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgular; dramanın mutluluk, eğlence, huzur, özgüven, yaratıcı düşünce gibi kavramlarla ifade edildiğidir. Hayal gücünü geliştirdiği, iletişim becerilerini geliştirdiği, yaratıcılığı arttırdığı yönündedir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre; hayatın her alanında drama var olmalı ve ders sayısı arttırılmalıdır. Sonuç olarak drama dersi alan öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin geliştiği, özgüvenlerinin arttığı ve eğlenerek öğrendikleri göz önünde bulundurularak; drama ders sayısının arttırılması gerektiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Submission Date | June 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).