Sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programında drama dersi; dördüncü sınıfın ikinci döneminde, yer almaktadır. Drama dersinin amaçları arasında; eğitsel drama tarihsel temelleri, eğitsel drama aşamaları, uygulama alanlarına göre sınıflandırmak, eğitsel drama teknikleri ve öğretmen niteliklerinin geliştirilmesi sayılabilir. Ayrıca bir öğretmenin sahip olduğu beceri ve özellikler o öğretmenin yoluna ışık tutacağı öğrencileri de etkilemektedir. Bu bağlamda drama dersinin öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişiminde etkili olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, yaratıcı drama dersinin etkililiğine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden; durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim dönemi ikinci yarıyılında, Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, sosyal bilgiler eğitimi son sınıfta olan 23 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt ise drama dersi almış olmaktır. Veri toplama aracı araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış soru formudur. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Elde edilen bulgular; dramanın mutluluk, eğlence, huzur, özgüven, yaratıcı düşünce gibi kavramlarla ifade edildiğidir. Hayal gücünü geliştirdiği, iletişim becerilerini geliştirdiği, yaratıcılığı arttırdığı yönündedir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına göre; hayatın her alanında drama var olmalı ve ders sayısı arttırılmalıdır. Sonuç olarak drama dersi alan öğretmen adaylarının iletişim becerilerinin geliştiği, özgüvenlerinin arttığı ve eğlenerek öğrendikleri göz önünde bulundurularak; drama ders sayısının arttırılması gerektiği söylenebilir.
Yaratıcı Drama Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları. Öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımları olan iThenticate ve Turnitin kullanmaktadır.
Kapadokya Eğitim Dergisi (KAPED) açık erişimli bir dergidir.