İnsanlık tarihi boyunca iletişim hep var olmaya devam etmiştir fakat günümüzde yepyeni bir boyut kazanmıştır. Hızla değişen teknoloji ile toplumun giderek artan istek ve ihtiyaçları bazı iletişim araçlarının gelişmesine yol açmıştır. İletişim araçları günümüzde sosyal medyanın aktif bir şekilde kullanımı ve dijital okuryazarlığın ileri boyutta olması popüler sosyal paylaşım ağlarını oluşturmuştur. Bireyler gelişen internet ve sosyal ağlar ile yeni iletişim fırsatlarını keşfederek kullanmaya başlamışlardır. Geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak sosyal medya kullanımı ve dijital okuryazarlık hızlı bir şekilde genişleyen etki alanını oluşturmaktadır. Sosyal ağlar toplum içerisinde yaşayan bireylere düşüncelerini ve eserlerini kolaylıkla paylaşabilecekleri olanaklar sağlamaktadır. Sosyal ağlar olarak kullanılan sosyal medya ve dijital okuryazarlık ortamları, kullanıcı tabanlı olması ile birlikte bireyleri ve kitleleri bir araya getirerek aradaki etkileşimi arttırması yönünden önemli bir ağdır. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal medya kullanımı ile etkileşimi sağlayabilir, mesajlarını da iletebilmektedir. Dijital okuryazarlık ile de çeşitli kaynaklara daha kolay erişim sağlayabilirler. Her geçen gün sosyal medya üzerinde kullanıcı sayısında yaşanan artışlar sosyal medyanın hayatımızın bir parçası olmasına neden olmuştur. Bu çalışma ile, ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ve dijital okuryazarlıkları farklı değişkenler açısından incelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | August 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).