According to the Greek claims, the Kalash are Greek Macedonians and therefore, They are Greek. Besides, Gagauz people, speaking Turkish as a mother tongue and religiously Orthodox Christians, are also considered as Greeks. Within this context, both the Greek and Western people claim that those who had previously been Christian but chose Islam as a religion were Turkified. On one hand, Greece, a member of the EU, and the Greeks are discovering new people as their Kins that are probably unrelated to the Grek nation, and getting closer to them, and, through this way, re-constructing the nation of being a Greek, and Greekifying non-Greeks and giving them a helping hand. On the other hand, in Turkey, some of the Turks are refusing to Turkify others and to assimilate them an deven rejert their kins as proper Turks. Aside from this, some other Turkish people, by espousing the idea that differences are richness, scratch the differences and make them more visible. They are othering themselves in such a way that this negates solidarity and cohesion.
Yunanlıların iddiasına göre; Kalaşlar, Yunan Makedonudur ve dolayısıyla Yunanlıdır. Diğer taraftan yine Türkçe konuşan ve Ortodoks Hıristiyan dini inanca sahip olan Gagavuzlar da Yunanlıdır. Yine bu bağlamda Yunanlılara ve batılılara göre, Hıristiyan dini inançlarını terk edip, İslâm dini inancını tercih edenler Türkleşmektedir. Avrupa Birliği üyesi Yunanistan ve Yunanlılar, belki Yunanlılıkla hiç ilgisi olmayanları dahi soydaşları olarak keşfederken, kaynaşırken, Yunanlılığı yeniden inşa ederken, ötekileri Yunanlılaştırırken, onlara yardım ellerini uzatırken, Türkiyede bazı Türkler ise bırakın Türkleştirmeyi, asimilasyonu, soydaşlarını reddetmektedir. Bazıları da farklılıklar zenginliktir düşüncesiyle, farklılıkları kaşıyarak, daha da belirginleştirerek, kaynaşmayı ve dayanışmayı ortadan kaldırabilecek nitelikte kendilerini ötekileştirmektedir.
Yunanlı Yunanlılaştırma Türk Kalaş Makedon Gagauz asimilasyon.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 25 Issue: 25 |