BibTex RIS Kaynak Göster

Two Cases Regarding Hellenization Activities through International Relations: the Kalash and the Gagauz

Yıl 2010, Cilt: 25 Sayı: 25, 11 - 50, 01.05.2010

Öz

According to the Greek claims, “the Kalash are Greek Macedonians” and therefore, “They are Greek”. Besides, Gagauz people, speaking Turkish as a mother tongue and religiously Orthodox Christians, are also considered as Greeks. Within this context, both the Greek and Western people claim that those who had previously been Christian but chose Islam as a religion were Turkified. On one hand, Greece, a member of the EU, and the Greeks are “discovering” new people as their Kins that are probably unrelated to the Grek nation, and getting closer to them, and, through this way, re-constructing the nation of “being a Greek”, and Greekifying non-Greeks and giving them a helping hand. On the other hand, in Turkey, some of the Turks are refusing to Turkify others and to assimilate them an deven rejert their kins as proper Turks. Aside from this, some other Turkish people, by espousing the idea that “differences are richness”, scratch the differences and make them more visible. They are othering themselves in such a way that this negates solidarity and cohesion.

Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar

Yıl 2010, Cilt: 25 Sayı: 25, 11 - 50, 01.05.2010

Öz

Yunanlıların iddiasına göre; “Kalaşlar, Yunan Makedon’udur” ve dolayısıyla “Yunanlıdır”. Diğer taraftan yine Türkçe konuşan ve Ortodoks Hıristiyan dini inanca sahip olan Gagavuzlar da “Yunanlıdır”. Yine bu bağlamda Yunanlılara ve batılılara göre, Hıristiyan dini inançlarını terk edip, İslâm dini inancını tercih edenler “Türkleşmektedir”. Avrupa Birliği üyesi Yunanistan ve Yunanlılar, belki Yunanlılıkla hiç ilgisi olmayanları dahi “soydaşları” olarak “keşfederken”, kaynaşırken, Yunanlılığı yeniden inşa ederken, ötekileri Yunanlılaştırırken, onlara yardım ellerini uzatırken, Türkiye’de bazı Türkler ise bırakın “Türkleştirmeyi, asimilasyonu”, soydaşlarını reddetmektedir. Bazıları da “farklılıklar zenginliktir” düşüncesiyle, farklılıkları kaşıyarak, daha da belirginleştirerek, kaynaşmayı ve dayanışmayı ortadan kaldırabilecek nitelikte kendilerini ötekileştirmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Turgay Cin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 25 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Cin, T. (2010). Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar. Karadeniz Araştırmaları, 25(25), 11-50.
AMA Cin T. Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar. Karadeniz Araştırmaları. Mayıs 2010;25(25):11-50.
Chicago Cin, Turgay. “Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar”. Karadeniz Araştırmaları 25, sy. 25 (Mayıs 2010): 11-50.
EndNote Cin T (01 Mayıs 2010) Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar. Karadeniz Araştırmaları 25 25 11–50.
IEEE T. Cin, “Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar”, Karadeniz Araştırmaları, c. 25, sy. 25, ss. 11–50, 2010.
ISNAD Cin, Turgay. “Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar”. Karadeniz Araştırmaları 25/25 (Mayıs 2010), 11-50.
JAMA Cin T. Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar. Karadeniz Araştırmaları. 2010;25:11–50.
MLA Cin, Turgay. “Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar”. Karadeniz Araştırmaları, c. 25, sy. 25, 2010, ss. 11-50.
Vancouver Cin T. Milletlerarası İlişkilerde Yunanlılaştırma Faaliyetlerine (Asimilasyona) İlişkin İki Örnek: Kalaşlar Ve Gagavuzlar. Karadeniz Araştırmaları. 2010;25(25):11-50.