Bu makalenin amacı, August Wilson'ın The Piano Lesson adlı eserinde yer alan siyahilerin melankolik kimliğini geçmişin nasıl belirlediğini ve travmatik olsa da piyanonun varlığının yitirilenlerin kalıntıları olarak nasıl temsil ettiğini araştırmaktır. Kalıntılar, siyahiler için tarihlerini yorumlamalarına yardımcı olan bir anıt işlevi görür. The Piano Lesson adlı eserde yitirdiklerimizin kalıntıları ya da yitirdiklerimizi anımsatanlar, geçmiş travmaların ve çözülmemiş acıların dokunaklı sembolleri olarak tasvir edilir. Bu kalıntılar sadece tarihin ağırlığını çağrıştırmakla kalmaz, aynı zamanda karakterlerin duygusal mücadelelerine ve kayıplarıyla uzlaşma çabaları hakkında okuyucuyu bilgilendirir. Geçmişi ve onun şimdiki zaman üzerindeki etkisini tanımlamak için travma, melankoli ve kayıp gibi bazı kavramlara atıfta bulunmak kaçınılmazdır. Ancak burada sunulan tanımlar, bu perspektiflere verilen klasik açıklamalardan farklıdır. August Wilson'ın The Piano Lesson adlı eseri, siyah ırkın yaşadığı kayıp ve travmaların birikimini temsil eder ve bu kayıp ve travmaların kalıntıları üzerinden şimdiki nesil siyahiler kendilerini geçmişe bağlar ve bu da onlara beyaz sahiplere karşı durmak için yeni travma yorumlamaları üretme konusunda melankolik bir ayrıcalık sağlar. Dahası, oyundaki piyano, üzerinde tarihi bilgiler bulunan ve siyah ırkın köleliğe karşı özgürlük ve bağımsızlık mücadelesini başlatacağı bir anıt olarak işlev görmektedir.
This paper is an attempt to investigate the way the past determines the melancholic identity of the black people involved in August Wilson's The Piano Lesson and the way the piano’s presence, though traumatic, stands as remains of the loss. The remains act like a monument for black people through which they can read and re-read their history. In The Piano Lesson the remnants or remains of loss are depicted, serving as poignant symbols of past traumas and unresolved grief. These remnants not only evoke the weight of history but also provide insights into the characters' emotional struggles and their attempts to reconcile with their losses. In order to define the past and its influence in the present referring to some notions like trauma, melancholia, and loss is unavoidable. However, the definitions provided here deviate from the classical explanations given to these perspectives. August Wilson's The Piano Lesson represents the accumulation of the losses and traumas experienced by the black race through whose remains the present generation of black people attaches themselves to the past, which gives them a melancholic privilege to produce new reading of traumas to stand against the white owners. Moreover, the piano in the play acts as a traumatic monument in which the history of the past has been carved, and through which the fight against slavery starts which could lead to freedom and independence for the black race against slavery.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 16 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
NOT: DİZİN BİLGİLERİ İÇİN LOGOLARA TIKLAYINIZ.