1920'lerde Modern Kızlar hem Türkiye’de hem de Japonya’da Batılı görünümleri ve liberal yaşam tarzlarıyla dikkat çekmekteydi. Bu figürler, yazarlar ve medya organları arasında popülerdi. Ancak, erkek yazarlar ve medyada Modern Kızların tasvirleri ağırlıklı olarak moda ikonları, femme fatale, maddiyatçı parti kızları gibi klişelere dayanmaktadır. Japonya'daki Modern Kız üzerine yapılan çalışmalar, figürü tanımlamak için genellikle medya tasvirlerine odaklanırken, Türkiye’de edebiyatta Modern Kızlar, ihmal edilen bir konu olmaya devam etmektedir. Çoğu akademik çalışma, ana kaynak olarak gazete makaleleri veya reklamları kullanmakta ve edebi metinlerdeki Modern Kız tanımlarına genellikle yalnızca kısaca değinmektedir. Bu makale, kadın yazarların eserlerinde arzu ve öz temsil temalarını inceleyerek, Modern Kızların sınırlı temsillerine meydan okumaktadır. Japon yazarlar Uno Chiyo (1897-1996) ve Nomizo Naoko (1897-1987), ayrıca Türk yazarlar Suat Derviş (1905-1972) ve Güzide Sabri'nin (1886–1946) seçili eserlerindeki Modern Kız karakterlerinin tasvirlerini analiz ederek, Modern Kızların tanımlarının erkek yazarlar ve ana akım medyanın sunduğu temsillerin ötesine uzandığını göstermeyi amaçlıyorum. Bu araştırma, Türkiye ve Japonya bağlamında Modern Kızların deneyimlerini incelemenin, Batılılaşmanın Batı dışı toplumlarda kadınların yaşamları üzerindeki etkisi hakkında değerli perspektifler sunduğu fikrini desteklemektedir. İki kültür arasında karşılaştırmalar yaparak Modern Kız figürünü anlamaya yönelik yenilikçi bir yaklaşım sunmaktadır.
Modern Kızlar öz temsil arzu Türk ve Japon kadın yazını cinsiyet çalışmaları 1920ler 1930lar
In the 1920s, Modern Girls emerged in both Turkey and Japan, drawing attention with their Westernized appearance and liberal lifestyles. They became popular subjects among authors and media outlets. However, portrayals of Modern Girls by male authors and in the media predominantly relied on stereotypes, such as fashion icons, femme fatales, materialistic party girls, and so on. Studies on the Japanese Modern Girl focus on media portrayals to define the figure, while Turkish Modern Girls in literature have been viewed as a neglected topic. Most scholarly works use newspaper articles or advertisements as primary sources, often mentioning the Modern Girls’ descriptions in literary texts only briefly. My paper challenges the limited representations of Modern Girls by exploring themes of desire and self-representation in women’s writing. I analyze the portrayals of Modern Girl characters in the selected works of Japanese authors Uno Chiyo (1897-1996) and Nomizo Naoko (1897-1987), as well as in works by Turkish authors Suat Derviş (1905-1972) and Güzide Sabri (1886–1946) to demonstrate that Modern Girls’ definitions extend far beyond the representations offered by male authors and mainstream media. My project supports the idea that examining the experiences of Modern Girls in Turkish and Japanese contexts offers valuable perspectives on the impact of Westernization on women’s lives in non-Western societies. It presents an innovative approach to understanding the Modern Girl figure by drawing comparisons between these two cultures.
Modern Girls gender the 1920s and 1930s self-representation desire Turkish and Japanese women’s writing
In den 1920er Jahren tauchten in der Türkei und in Japan die sogenannten "Modern Girls" auf, die durch ihr westlich geprägtes Erscheinungsbild und ihre liberalen Lebensstile Aufmerksamkeit erregten. Sie wurden zu beliebten Themen unter Autoren und in den Medien. Die Darstellungen der Modern Girls durch männliche Autoren und in den Medien basierten jedoch überwiegend auf Stereotypen, wie Modeikonen, Femme Fatales, materialistischen Partygirls und dergleichen. Studien über die japanische Modern Girl konzentrieren sich auf Medienberichte, um diese Figur zu definieren, während die türkischen Modern Girls in der Literatur als vernachlässigtes Thema betrachtet wurden. Die meisten wissenschaftlichen Arbeiten verwenden Zeitungsartikel oder Werbeanzeigen als Primärquellen und erwähnen die Beschreibungen der Modern Girls in literarischen Texten oft nur kurz. Meine Arbeit hinterfragt die eingeschränkten Darstellungen der Modern Girls, indem sie die Themen Verlangen und Selbstdarstellung in den Schriften von Frauen untersucht. Ich analysiere die Darstellungen von Modern Girl-Charakteren in den ausgewählten Werken der japanischen Autorinnen Uno Chiyo (1897-1996) und Nomizo Naoko (1897-1987) sowie in Werken der türkischen Autorinnen Suat Derviş (1905-1972) und Güzide Sabri (1886–1946), um zu zeigen, dass die Definitionen der Modern Girls weit über die Darstellungen hinausgehen, die von männlichen Autoren und den Mainstream-Medien angeboten werden. Mein Projekt unterstützt die These, dass die Untersuchung der Erfahrungen der Modern Girls im türkischen und japanischen Kontext wertvolle Einblicke in die Auswirkungen der Verwestlichung auf das Leben von Frauen in nicht-westlichen Gesellschaften bietet. Es stellt einen innovativen Ansatz dar, um die Figur der Modern Girl durch den Vergleich dieser beiden Kulturen zu verstehen.
modern girls vergleichende literatur geschlecht die 1920er und 1930er jahre selbstdarstellung verlangen türkische und japanische frauenliteratur
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Asian Language, Literature and Culture, Comparative and Transnational Literature, Turkish Language and Literature (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 28, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | August 14, 2024 |
Acceptance Date | December 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 18 |
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 (Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) International License.