Aadujeevitham: Keçilerle Yaşam (The Goat Life), modern göç anlatılarını görsel anlatım olanaklarıyla irdeleyen çarpıcı bir sinema örneğidir. Benny Daniel’in (Benyamin) aynı adlı romanından sinemaya uyarlanan bu yapım, ekonomik beklentilerle Suudi Arabistan’a göç eden Najeeb’in insanlık dışı koşullarda bir keçi çobanı olarak çalıştırılması sürecinde yaşadığı kimlik kaybını ve yalnızlaşmayı konu edinir. Bu çalışma, filmin zorunlu göç, mekânsal tecrit, bedensel sömürü ve öznel silinme gibi temaları nasıl görsel olarak yapılandırdığını incelemekte; göçmen öznenin çöküşünü sinematografik imkânlarla nasıl temsil ettiğini sorgulamaktadır. Çölün sınırsız boşluğu, izolasyonun fiziksel karşılığı olarak sunulurken; sessizlik, hayvanlarla özdeşleştirilen yaşam biçimi ve iletişimsizlik, bireyin kimliğini yitirişini estetik bir anlatı aracılığıyla görünür kılar. Göçmenliğin görünmeyen cehennemi, bu filmde sadece sosyal değil, ontolojik bir kopuş olarak temsil bulur. Göçmen bedenin nesneleştirildiği bu sinemasal düzlemde, insanın hayatta kalma mücadelesi, sadece fiziksel değil aynı zamanda varoluşsal bir sınav olarak belirir. Filmdeki anlatı, göç deneyimini salt bir coğrafi hareketliliğin ötesine taşıyarak; hafızanın parçalanışı, aidiyetin imkânsızlığı ve dilin suskunluğu etrafında yeniden kurar. Bu bağlamda film, görsel hafızada yer eden her karede, göçün romantik bir ideal değil; sessiz, görünmeyen ve çoğu zaman kayda geçirilmemiş bir hayatta kalma savaşı olduğunu hatırlatır. Edebî metinden sinemaya aktarılan bu anlatı, aynı zamanda göç deneyimlerinin medya yoluyla nasıl biçimlendiğini ve temsil edildiğini sorgulama imkânı sunar. Kamera, insanın en çıplak hâlini acımasız bir dürüstlükle gözler önüne sererken, Keçilerle Yaşam, göçmenliğin 'konuşulamayan' boyutlarını sinema diliyle konuşur hâle getirerek sessizliğin poetikasını kurar. Bu anlatı, yalnızca bir bireyin kayboluşunu değil; ulusötesi emek sömürüsünün, görsel kültürde nasıl bastırıldığını da ifşa eder. Bu bağlamda Keçilerle Yaşam, bireysel trajedinin ötesinde, küresel düzlemde sessizleştirilen göçmen bedenlerin görsel bellekteki karşılığını araştıran güçlü bir anlatı olarak değerlendirilebilir.
Aadujeevitham: The Goat Life stands as a striking cinematic portrayal that reconsiders contemporary migration narratives through the expressive capacities of visual storytelling. Adapted from the eponymous novel by Benyamin, the film recounts the harrowing experience of Najeeb, a Malayali migrant who, after arriving in Saudi Arabia with hopes of economic stability, finds himself enslaved as a goat herder under inhumane conditions. This study explores how the film constructs themes such as forced migration, spatial isolation, corporeal exploitation, and ontological erasure, while examining how the migrant subject’s disintegration is rendered through visual aesthetics. The vast emptiness of the desert operates as a metaphor for physical and existential exile, while silence, animalistic coexistence, and the erosion of speech render identity dissolution both visible and affectively tangible. Migration is represented not merely as a sociopolitical rupture but as a profound ontological severance. Within this cinematic space, the migrant body becomes an object of estrangement, and survival transforms into a metaphysical ordeal. The narrative reframes migration as a collapse of memory, a crisis of belonging, and a silencing of language. Transposed from literature to screen, this story questions how migrant experiences are shaped and mediated by visual culture. Through the lens’s unflinching gaze, The Goat Life renders the unspeakable dimensions of migration visible, crafting a poetics of silence that resonates beyond the screen. Ultimately, the film unveils not only the dissolution of an individual self but also the structural silencing embedded in transnational labor exploitation across the global visual imaginary.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Movie Review |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | May 7, 2025 |
Acceptance Date | June 28, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 19 |
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 (Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) International License.