Vergi bilinci, kamunun en önemli finans kaynağı olan verginin zamanında ve eksiksiz olarak devlet hazinesine girmesi için vergi mükelleflerinin farkındalık düzeyidir. Bu konuda eğitim veren maliye programında yükseköğrenim gören öğrencilerin programa başlarken sahip olduğu vergi bilinci düzeyi ile konu ile ilgili eğitim aldıktan sonraki bilinç düzeyi ölçülmeye çalışılarak, Maliye eğitiminin vergi bilinci üzerindeki önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü’nde öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin vergi bilincinin düzeyinin anlaşılabilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma yapılırken toplam 227 öğrenciye 28’er tane yüz yüze anket yöntemiyle gönüllülük esasına dayalı olarak sorular sorulmuş, analizleri yapılmış ve bu çalışmanın sonucunda Karadeniz Teknik Üniversitesi Maliye Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerden 4. Sınıf öğrencilerinin 1. Sınıf öğrencilerine göre vergi bilinci düzeyinin daha yüksek olduğu kanaatine varılmıştır.
Vergi bilinci, kamunun en önemli finans kaynağı olan verginin zamanında ve eksiksiz olarak devlet hazinesine girmesi için vergi mükelleflerinin farkındalık düzeyidir. Bu konuda eğitim veren maliye programında yükseköğrenim gören öğrencilerin programa başlarken sahip olduğu vergi bilinci düzeyi ile konu ile ilgili eğitim aldıktan sonraki bilinç düzeyi ölçülmeye çalışılarak, Maliye eğitiminin vergi bilinci üzerindeki önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Çalışma, Karadeniz Teknik Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü’nde öğrenim gören 1. ve 4. sınıf öğrencilerinin vergi bilincinin düzeyinin anlaşılabilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma yapılırken toplam 227 öğrenciye 28’er tane yüz yüze anket yöntemiyle gönüllülük esasına dayalı olarak sorular sorulmuş, analizleri yapılmış ve bu çalışmanın sonucunda Karadeniz Teknik Üniversitesi Maliye Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerden 4. Sınıf öğrencilerinin 1. Sınıf öğrencilerine göre vergi bilinci düzeyinin daha yüksek olduğu kanaatine varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |