Günümüzde bilgi üretim ortamlarındaki değişimin sonucu olan bilgi patlaması, bilgi erişimi ve tüketiminde yeni beceriler kazanmayı da beraberinde getirmiştir. Bilgi okuryazarlığı konusunun gündeme geldiği ilk yıllardan bu yana yapılan tanımlamalara bakıldığında her birinin bilginin toplum için önemini vurguladığı gözlenmektedir. Bilginin önem kazandığı toplumlarda yani bilgi toplumlarında yaşayan bireylerin sorun çözme odaklı, olaylara eleştirel yaklaşan, hızlı karar veren, ihtiyaçları doğrultusunda her türlü bilgiye erişen ve eriştiği bilgiyi kullanan bireyler olması gerekmektedir. Toplumdaki değişimin eğitime getirdiği yeni yaklaşımlar öğrencilerin, özellikle de üniversite öğrencilerinin, ihtiyaç duydukları bilgiyi elde etmeleri ve kullanmaları konusunda altyapıya sahip olmalarını gerektirmektedir. Bu altyapıda üniversitelere ve kütüphanelerine önemli sorumluluklar düşmektedir. Bu çalışmada Selçuk Üniversitesi Kütüphanesi’nde yarı zamanlı olarak çalışan 30 öğrencinin bilgi okuryazarlığı becerileri deneysel yöntem kullanılarak ölçülmüştür. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin bilgi erişimi ve kullanımı konusunda eğitime ihtiyaç duydukları anlaşılmıştır. Bununla birlikte öğrencilere verilecek olan eğitimin bilgi arama davranışlarına yönelik olması ve kütüphanenin abone olduğu veri tabanlarının tanıtımının yapılarak verimli şekilde kullanımlarının sağlanması gerekmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 28, 2016 |
Submission Date | August 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 2 |