Araştırmanın amacı, göçmen çocukların eğitsel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2010 yılından bugüne kadar yaptığı çalışmaları inceleyerek, göçmen çocukların kendilerini ait hissedebilecekleri çokkültürlü sınıf ortamları oluşturulabilmesi için eğitim sistemindeki mevcut fırsatları ortaya koyarak, göçmen çocukların eğitimi ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı’na öneriler geliştirmektir. İnsanların birlikte yaşama istekleri birbirlerine olan ihtiyaçlarından kaynaklanmaktadır. Ülkemizin maruz kaldığı yoğun göç ve bunun bir sonucu olarak meydana gelen sosyal değişimden dolayı, okullarımızda sınıf mevcutlarının farklı kültürlerden gelen öğrencilerden oluştuğu görülmektedir. Göçmen çocukların da eğitsel ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için, okullarda diğer çocuklarla beraber eğitim görmeleri gerekir. Bu durum çokkültürlülük ve aidiyet kavramları arasındaki ilişkinin ele alınmasını ve bu kavramların yeniden yorumlanmasını gerekli kılmaktadır. Nitel yönteme sahip bu çalışmada, kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri, doküman analizi ile toplanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2010 yılından bugüne kadar göçmen çocukların eğitimi ile ilgili yaptığı çalışmalar yıllara göre incelenmiştir. Veriler içerik analizi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından göçmenlerin eğitimi için 2010 yılından bu yana kapsamlı çalışmaların yapıldığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre çokkültürlü sınıf ortamlarının hazırlanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Submission Date | November 9, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 2 |