Şüphesiz
aile toplumun en küçük yapı taşı ve en önemli kurumlarından biridir. Ailenin
bir kurum olarak toplum içinde pek çok işlevi vardır. Bu işlevlerin arasında en
önemlisi, ailenin toplumun devamlılığını sağlamasıdır. Aile, yeni doğmuş
üyelerine, eğitme ve sosyalleştirme işlevleri vasıtasıyla ait olduğu toplumun
değerlerini, normlarını ve inançlarını aktararak onları toplumun üyesi hâline
getirir. Nitekim anne ve babanın varlığı, onların çocuklarıyla sağlıklı bir
iletişimde oluşları ve gereksinimlerini yeterince karşılamaları çocukların
geleceği için önemlidir. Aynı şekilde ebeveynlerin çocuğa rehber olmaları ve
onu eğitim başarısında motive edici tutum sergilemeleri de onun ileriki
yaşantısında başarılı bir birey olmasını sağlamaktadır. Ancak günümüzde giderek
artan aile parçalanmaları, ailenin bu işlevlerini yerine getirmesini
zorlaştırmaktadır. Bu da çocuğun sosyal, psikolojik ve akademik hayatında bir
takım tahribatlara yol açarak çocuğun gelecekteki yaşantısında bir takım
problemler yaşamasına neden olmaktadır. Çocuğun okul başarısı da bu problemlerin içindedir. Bu çalışmada aile parçalanmasının, çocuğun
eğitim hayatına yansıyan olumsuz iz düşümlerinin incelenmesi ve bunların oluşum
süreçlerindeki nedenlerinin neler olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır.
Evren olarak Trabzon Merkez’e bağlı ortaokul 8. sınıf ve lise 12. sınıfların
belirlendiği bu çalışmada 283 parçalanmış, 283 bütün aileye sahip olmak üzere
toplamda 566 öğrenci üzerinde anket çalışması yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 5 |
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi Açık Erişim bir dergidir ve yayımladığı içeriği doğrudan açık erişime sunar. Dergi, yayımladığı içerikle bilimin Açık Erişim politikasıyla desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma, dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC) lisansı aracılığıyla kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için dergi editöründen izin alınması gereklidir.
Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi'nin içeriği Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.