Supplying quality product is one of privileged conditions to compete in market. Educational Institutions have to advance their quality to raise the power of competition. Therefore, they have to consider requirements of their students who are their customers. Aim of the study, in which expectations of students for educational quality is investigated, is to classify students’ requirements by means of Kano model in Department of Forest Industry Engineering of Faculty of Forestry at Karadeniz Technical University. The data of Kano model is collected by the questionnaire. As a result of the analysis of questionnaire, applied 188 students, 20 of 23 requirements are classified as one-dimensional and 3 of them are classified as indifferent. Increasing optional subjects, organizing career days, second foreign language as an optional one in curriculum and academicians attend to the course and tell their knowledge and expectations can be classified as attractive requirements
Piyasada rekabet edebilmenin öncelikli şartlarından biri, kaliteli ürün arzının sağlanmasıdır. Eğitim kurumları da rekabet gücünü artırabilmek için kalitelerini iyileştirmek zorundadırlar. Bu nedenle, müşterileri olan öğrencilerinin gereksinimlerini dikkate almalıdırlar. Karadeniz Teknik Üniversitesi Orman Fakültesi Orman Endüstri Mühendisliği öğrencilerinin eğitim kalitesine yönelik beklentilerini incelediğimiz bu çalışmanın amacı, Kano Modeli yardımıyla öğrencilerin gereksinimlerinin sınıflandırılmasıdır. Kano Modelinin verileri anket yardımıyla elde edilmiştir. 188 öğrenciye uygulanan anketin analizi sonucunda 23 gereksinimden 20’si beklenen/doğrusal ve 3’ü fark yaratmayan gereksinimler olarak sınıflandırılmıştır.Seçmeli derslerin artırılması, kariyer günlerinin yapılması, ikinci bir yabancı dilin seçmeli ders olarak müfredatta bulunması ve öğretim üyelerinin derse kendilerinin gelmesi ve kendi bilgi birikimlerini ve beklentilerini anlatmasıheyecan verici gereksinimler olarak sınıflandırabilir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 13 Issue: 2 |