Pazarlama
iletişimi öğeleri içinde üzerinde en çok konuşulan ve belki de kendisinden en
çok şey beklenen reklamdır. Reklam tüketicide algı oluşturma
çabalarıdır. İşletmeler bu algı oluşturma çabaları ile yoğun rekabet şartları
altında sahip oldukları markaların tüketici tarafından diğer markalardan farklı
algılanmasını hedeflemektedir. Özellikle pazarlama iletişimi süreci içinde,
reklam yoluyla marka farkındalığının yaratılması ve tüketicilerin beklentilerinin
etkilenmesi sözkonusu olmaktadır. Pazarlama iletişimi yöneticileri, reklamın
öyküsü ve içeriği ile tüketicilerin zihninde oluşturmak istedikleri marka
farkındalığını yüksek düzeyde tuttukları sürece başarılı olmaktadırlar. Bunun
en etkin yöntemlerinden bir tanesi reklamlarda mizah unsurunu kullanmaktır. Bu
araştırmada, mizah içerikli televizyon reklamlarının marka farkındalığı (marka
tanınmışlığı, marka hatırlanırlığı, akla ilk gelen marka olma ve marka ismi
hâkimiyeti) üzerideki etkileri incelenmiştir. Bu amaçla Atatürk üniversitesi öğrencilerine bir anket uygulaması
yapılmıştır.
Anket sonuçları SPSS paket programında değerlendirilerek yorumlanmış ve gerekli
öneriler sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre,mizah içerikli televizyon
reklamlarının tüketicilerin marka farkındalığını pozitif yönde etkilediği
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 13 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
2024 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.