Research Article
BibTex RIS Cite

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE MİZAH İÇERİKLİ TELEVİZYON REKLAMLARININ MARKA FARKINDALIĞINA ETKİLERİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİNDE BİR UYGULAMA

Year 2016, Volume: 7 Issue: 13, 189 - 199, 15.06.2016

Abstract

Pazarlama
iletişimi öğeleri içinde üzerinde en çok konuşulan ve belki de kendisinden en
çok şey beklenen reklamdır. Reklam tüketicide algı oluşturma
çabalarıdır. İşletmeler bu algı oluşturma çabaları ile yoğun rekabet şartları
altında sahip oldukları markaların tüketici tarafından diğer markalardan farklı
algılanmasını hedeflemektedir. Özellikle pazarlama iletişimi süreci içinde,
reklam yoluyla marka farkındalığının yaratılması ve tüketicilerin beklentilerinin
etkilenmesi sözkonusu olmaktadır. Pazarlama iletişimi yöneticileri, reklamın
öyküsü ve içeriği ile tüketicilerin zihninde oluşturmak istedikleri marka
farkındalığını yüksek düzeyde tuttukları sürece başarılı olmaktadırlar. Bunun
en etkin yöntemlerinden bir tanesi reklamlarda mizah unsurunu kullanmaktır. Bu
araştırmada, mizah içerikli televizyon reklamlarının marka farkındalığı (marka
tanınmışlığı, marka hatırlanırlığı, akla ilk gelen marka olma ve marka ismi
hâkimiyeti) üzerideki etkileri incelenmiştir. Bu amaçla
Atatürk üniversitesi öğrencilerine bir anket uygulaması
yapılmıştır.

Anket sonuçları SPSS paket programında değerlendirilerek yorumlanmış ve gerekli
öneriler sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre,mizah içerikli televizyon
reklamlarının tüketicilerin marka farkındalığını pozitif yönde etkilediği
belirlenmiştir.

References

  • Aaker, David. (2006).Building Strong Brands. The Free Press, New York.
  • Aktepe Cemalettin ve Baş Mehmet. (2008). Marka Bilgisi SürecindeMarka Farkindaliğive AlgılananKalite (beklenti) İlişkisi veGsmSektörüne Yönelik Bir Analiz, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi10/1, s.81-96
  • Albayrak A.S. Eroğlu A. Kalaycı Ş. Küçüksille E. AK B. Karatlı M. Keskin H. E.Kayış.A.ÖztürkE.Antalyalı. Ö.UçAR. N.Demirel. H.İşler. DB: SUNGUR. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asıl Yayın Dağıtım, Editör: Şeref Kalaycı, Ankara
  • Herr, P. Farquhar, P. Fazio,R. (1996). Impact of dominanceandrelatedness on brandextensions, journal of consumerpsychology, 5(2) s.135-159
  • İdil, Orhan. (1999). İşletmeler için Genel İstatistik cilt.1, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi yayın no 207 İstanbul.
  • Keller, K.L. (2008). Strategic Brand Management. Buildings, Measuring and Managing Brand Equity. Englewood, Cliffs: Prentice Hall.
  • Keller, K. (2003) Strategic Branding Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, N.J.:Pearson Education Inc.
  • Murphy, J. (1990). Assessing the value of brands. Long Range Planning, 23(3), s.23-31.
  • Uzun, Erdil. (2004). “Marka yayama Stratejisinde Çağrışımların Rolü, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim Yıl 18 Sayı:2004-5. s.56-62
Year 2016, Volume: 7 Issue: 13, 189 - 199, 15.06.2016

Abstract

References

  • Aaker, David. (2006).Building Strong Brands. The Free Press, New York.
  • Aktepe Cemalettin ve Baş Mehmet. (2008). Marka Bilgisi SürecindeMarka Farkindaliğive AlgılananKalite (beklenti) İlişkisi veGsmSektörüne Yönelik Bir Analiz, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi10/1, s.81-96
  • Albayrak A.S. Eroğlu A. Kalaycı Ş. Küçüksille E. AK B. Karatlı M. Keskin H. E.Kayış.A.ÖztürkE.Antalyalı. Ö.UçAR. N.Demirel. H.İşler. DB: SUNGUR. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Asıl Yayın Dağıtım, Editör: Şeref Kalaycı, Ankara
  • Herr, P. Farquhar, P. Fazio,R. (1996). Impact of dominanceandrelatedness on brandextensions, journal of consumerpsychology, 5(2) s.135-159
  • İdil, Orhan. (1999). İşletmeler için Genel İstatistik cilt.1, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi yayın no 207 İstanbul.
  • Keller, K.L. (2008). Strategic Brand Management. Buildings, Measuring and Managing Brand Equity. Englewood, Cliffs: Prentice Hall.
  • Keller, K. (2003) Strategic Branding Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, N.J.:Pearson Education Inc.
  • Murphy, J. (1990). Assessing the value of brands. Long Range Planning, 23(3), s.23-31.
  • Uzun, Erdil. (2004). “Marka yayama Stratejisinde Çağrışımların Rolü, Pazarlama Dünyası, Eylül-Ekim Yıl 18 Sayı:2004-5. s.56-62
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

M. Serdar Erciş This is me

Arzu Kalafat Çat This is me

Publication Date June 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 13

Cite

APA Erciş, M. S., & Kalafat Çat, A. (2016). PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE MARKA FARKINDALIĞI VE MİZAH İÇERİKLİ TELEVİZYON REKLAMLARININ MARKA FARKINDALIĞINA ETKİLERİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİNDE BİR UYGULAMA. Kafkas Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(13), 189-199.

KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.

2024 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.