Research Article
BibTex RIS Cite

A STUDY ON CONSUMERS’ ADOPTION AND BEHAVIOURAL INTENTION TOWARDS INNOVATIVE BANKING PRODUCTS

Year 2018, Volume: 9 Issue: 17, 101 - 130, 30.06.2018

Abstract

There is a growing interest in the concept of
innovation.
It can be seen that especially in banking sector banks have risen their
technological investments, and have made various innovations in order to
facilitate, simplify and speed up their products, services and processes.
Within this context, this study is aimed to analyze the factors affecting
consumers’ adoption towards innovative banking products, and their relations
with consumer behavioural intention to use innovative banking products. In this
context, there were conducted a survey with 235 MBA students who study at
Bahçeşehir University Graduate School of Social Sciences. It was determined
that there are factors having effects on behavioural intention of consumers to
use innovative banking products. According to variance analysis, result show
that there is no statistically significant difference in the responses of
participants’ adoption factors towards innovative banking product and their
behavioural intention according to demographic variables.

References

  • Aliyev, H. (2008). Gelişmekte olan ülkelerde teknolojik yeniliklerin hizmet algılamasında tüketicilere etkisi: “NBC Bank” müşterileri düşünceleri üzerine uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Alparslan, M. (1994). Perakendeci bankacılık piyasaları. Bankacılar Dergisi, 5 (14), 53-63.
  • Altan, M. (2001). Fonksiyonlar ve işlemler açısından bankacılık. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Altuğ, O. (2000). Banka işlemleri muhasebesi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Arıkan, B. (2015). Türk bankacılığında inovasyon ve kreatif bankacılık. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Ayiguliaili, A. (2016). İnternet bankacılığının başarısını etkileyen faktörlerin tespiti: Türkiye ve Çin karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Barker, A. (2001). Yenilikçiliğin simyası, A. Kardam (Çev.). İstanbul: Mess Yayın.
  • Baker, A. D. & Crompton, L. J. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intentions. Annals of Tourism Research, 27 (3), pp. 785-804.
  • Başaran, E.Y. (2015). Bireysel bankacılıkta müşteri ilişkileri ve servis mükemmeliyeti sağlanmasında insan faktörü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Başer, B. C. Yılmaz, A. & İyiler Z. (2013). Kümeler için inovasyon ve AR-GE yönetimi kılavuzu. Ankara: T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Müdürlüğü.
  • Bayram, N. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Betz, F. (2010). Teknolojik yenilik yöntemi: Değişimle gelen rekabet avantajı, P. Güran (Çev.). Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.
  • Coşkun, R. Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E., (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri – SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Demir, S. (2014). İşletmelerin rekabet avantajı sağlamasında inovasyonun yeri ve özellikle tekstil firmalarının performansı üzerine etkilerinin analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Duranlar, S. (2005). Ülkemizdeki banka işletmelerinde tüketici kredileri üzerine bir inceleme. Finans-Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, 42 (492), 24-35.
  • Elçi, Ş. (2006). İnovasyon kalkınmanın ve rekabetin anahtarı. İstanbul: Acar Matbaacılık.
  • Eyüpgiller, S. (2000). Bankalar için banka işletmeciliği bilgisi. Ankara: Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü.
  • Fisk, P. (2011). Yaratıcı deha, N. Özata (Çev.). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
  • Gökçe, S.G. (2010). İnovasyon kavramı ve inovasyonun önemi. Fırat Kalkınma Ajansı, 1-5.
  • Gregory, S. (2011). The theories of reasoned action and planned behaviour applied to business decisions: A selective annotated bibliography. Journal of New Business Ideas and Trends, 9 (1), 43-50.
  • Gümüşlüoğlu, L. (2009). İnovasyon ve liderlik. Savunma Sanayi Gündemi, (3), Ekim, 37-42.
  • Hutchison, D. D. (2014). Factors influencing the adoption of cloud computing-based file storage by health care information technology professionals. Doctoral Dissertation, Capella University School of Business and Technology, U.S.A.
  • Jain, R. K., Triandis, H. C. & Weick, C.W. (2010). Managing research, development and innovation: Managing the unmanageable. New Jersey: John Wiley and Sons Inc.
  • Icek, A. (1991). The theory of planned behaviour. Organizational Behavior and Human Decision Processes, (50), 179-211.
  • İşler, A. U. (2015). Bankacılık sektöründe internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının e-hizmet kalitesinin kullanıcıları tarafından değerlendirilmesi: Kuveyt Türk örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karabük Üniversitesi, Karabük.
  • Kalça, A. & Atasoy, Y. (2008). Ekonomik büyüme aracı olarak bilgi yayılımları ve inovasyon. The Journal of Knowledge Economy and Knowledge Management, (3), 95-110.
  • Kaya, F. (2012). Bankacılık giriş ve ilkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kınık, R. Ü. (2010). Bankalarda ürün yeniliğinin müşteri memnuniyeti açısından değerlendirilmesi: Bir özel banka uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Lin, J. & Pei, H. (2005). The influence of technology readiness on satisfaction and behavioral intentions toward self-service technologies. Computers in Human Behavior, 3 (23),1597-1615.
  • OECD. (2006). Oslo kılavuzu yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler. TÜBİTAK - OECD Eurostat Ortak Yayımı.
  • Özen, Ü. & Bingöl, M. (2007). İşletmelerde bilişim teknolojileri ve yenilikçilik: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’taki KOBİ’lerde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 400-417.
  • Parasız, İ. (2007). Modern bankacılık teori ve uygulama. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sarınan, H.İ. (1998). Rekabette başarının yolu: Teknoloji yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sarısakal, M. N. & Aydın, M. A. (2003). E-ticaretin yeni yüzü mobil ticaret. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 83-90.
  • Seyrek, İ. H. & Akşahin, A. (2016). Mobil bankacılık uygulamaları kalite faktörlerinin analitik hiyerarşi prosesi ile karşılaştırılması. International Review of Economics and Management, 4 (3), 47-61.
  • Sekaran, U. (1992). Research Method for Business: A Skill Building Approach, USA: John Wiley & Sons.
  • Şendoğdu, A. (2006). Bankacılığa giriş. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Takan, M. & Boyacıoğlu M. A. (2001). Bankacılık: teori, uygulama ve yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TÜSİAD, (2003). Türkiye’de ulusal inovasyon sistemi, kavramsal çerçeve, Türkiye incelemesi ve ülke örnekleri. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Uray, N. (1993). Banka hizmetlerinin dağıtımında aracıların yeri. Pazarlama Dünyası, 7 (38), 23-28.
  • Widianti, T., Sumaedi, S., Bakti, G. M. Y., Rakhmawati, T., Astrini, N. J. & Yarmen, M. (2015). Factors influencing the behavioral intention of public transport passengers. International Journal of Quality and Reliability Management, 32 (7), 666-692.
  • Wiseley, W. (1977). A tool of power: The political history of money. A Wiley-Interscience Publication.
  • Yazıcı, M. (2011). Bankacılığa giriş. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yavuz, M. (2011). Kurum imajının, üst gelir müşteriler özelinde bireysel bankacılık finansal çıktılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Yetim, S. (1997). Kredi kartları ve tüketici kredileri. İstanbul: Sermaye Piyasası Kurulu Yayınları.
  • Yıldırım, M. (2007). Bireysel bankacılıkta pazarlama faaliyetleri ve tüketicilerin banka tercihine yönelik Kayseri ilinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yu, C.S. (2012). Factors affecting individuals to adopt mobile banking: Empirical evidence from the UTAUT model. Journal of Electronic
Year 2018, Volume: 9 Issue: 17, 101 - 130, 30.06.2018

Abstract

References

  • Aliyev, H. (2008). Gelişmekte olan ülkelerde teknolojik yeniliklerin hizmet algılamasında tüketicilere etkisi: “NBC Bank” müşterileri düşünceleri üzerine uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Alparslan, M. (1994). Perakendeci bankacılık piyasaları. Bankacılar Dergisi, 5 (14), 53-63.
  • Altan, M. (2001). Fonksiyonlar ve işlemler açısından bankacılık. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Altuğ, O. (2000). Banka işlemleri muhasebesi. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Arıkan, B. (2015). Türk bankacılığında inovasyon ve kreatif bankacılık. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, İstanbul.
  • Ayiguliaili, A. (2016). İnternet bankacılığının başarısını etkileyen faktörlerin tespiti: Türkiye ve Çin karşılaştırması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Barker, A. (2001). Yenilikçiliğin simyası, A. Kardam (Çev.). İstanbul: Mess Yayın.
  • Baker, A. D. & Crompton, L. J. (2000). Quality, satisfaction and behavioral intentions. Annals of Tourism Research, 27 (3), pp. 785-804.
  • Başaran, E.Y. (2015). Bireysel bankacılıkta müşteri ilişkileri ve servis mükemmeliyeti sağlanmasında insan faktörü. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Okan Üniversitesi, İstanbul.
  • Başer, B. C. Yılmaz, A. & İyiler Z. (2013). Kümeler için inovasyon ve AR-GE yönetimi kılavuzu. Ankara: T.C. Ekonomi Bakanlığı İhracat Müdürlüğü.
  • Bayram, N. (2013). Sosyal bilimlerde SPSS ile veri analizi. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Betz, F. (2010). Teknolojik yenilik yöntemi: Değişimle gelen rekabet avantajı, P. Güran (Çev.). Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.
  • Coşkun, R. Altunışık, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E., (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri – SPSS uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Demir, S. (2014). İşletmelerin rekabet avantajı sağlamasında inovasyonun yeri ve özellikle tekstil firmalarının performansı üzerine etkilerinin analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi, İstanbul.
  • Duranlar, S. (2005). Ülkemizdeki banka işletmelerinde tüketici kredileri üzerine bir inceleme. Finans-Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi, 42 (492), 24-35.
  • Elçi, Ş. (2006). İnovasyon kalkınmanın ve rekabetin anahtarı. İstanbul: Acar Matbaacılık.
  • Eyüpgiller, S. (2000). Bankalar için banka işletmeciliği bilgisi. Ankara: Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü.
  • Fisk, P. (2011). Yaratıcı deha, N. Özata (Çev.). İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri.
  • Gökçe, S.G. (2010). İnovasyon kavramı ve inovasyonun önemi. Fırat Kalkınma Ajansı, 1-5.
  • Gregory, S. (2011). The theories of reasoned action and planned behaviour applied to business decisions: A selective annotated bibliography. Journal of New Business Ideas and Trends, 9 (1), 43-50.
  • Gümüşlüoğlu, L. (2009). İnovasyon ve liderlik. Savunma Sanayi Gündemi, (3), Ekim, 37-42.
  • Hutchison, D. D. (2014). Factors influencing the adoption of cloud computing-based file storage by health care information technology professionals. Doctoral Dissertation, Capella University School of Business and Technology, U.S.A.
  • Jain, R. K., Triandis, H. C. & Weick, C.W. (2010). Managing research, development and innovation: Managing the unmanageable. New Jersey: John Wiley and Sons Inc.
  • Icek, A. (1991). The theory of planned behaviour. Organizational Behavior and Human Decision Processes, (50), 179-211.
  • İşler, A. U. (2015). Bankacılık sektöründe internet bankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarının e-hizmet kalitesinin kullanıcıları tarafından değerlendirilmesi: Kuveyt Türk örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karabük Üniversitesi, Karabük.
  • Kalça, A. & Atasoy, Y. (2008). Ekonomik büyüme aracı olarak bilgi yayılımları ve inovasyon. The Journal of Knowledge Economy and Knowledge Management, (3), 95-110.
  • Kaya, F. (2012). Bankacılık giriş ve ilkeleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kınık, R. Ü. (2010). Bankalarda ürün yeniliğinin müşteri memnuniyeti açısından değerlendirilmesi: Bir özel banka uygulaması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Lin, J. & Pei, H. (2005). The influence of technology readiness on satisfaction and behavioral intentions toward self-service technologies. Computers in Human Behavior, 3 (23),1597-1615.
  • OECD. (2006). Oslo kılavuzu yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler. TÜBİTAK - OECD Eurostat Ortak Yayımı.
  • Özen, Ü. & Bingöl, M. (2007). İşletmelerde bilişim teknolojileri ve yenilikçilik: Erzurum, Erzincan ve Bayburt’taki KOBİ’lerde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10 (2), 400-417.
  • Parasız, İ. (2007). Modern bankacılık teori ve uygulama. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sarınan, H.İ. (1998). Rekabette başarının yolu: Teknoloji yönetimi. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Sarısakal, M. N. & Aydın, M. A. (2003). E-ticaretin yeni yüzü mobil ticaret. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1 (2), 83-90.
  • Seyrek, İ. H. & Akşahin, A. (2016). Mobil bankacılık uygulamaları kalite faktörlerinin analitik hiyerarşi prosesi ile karşılaştırılması. International Review of Economics and Management, 4 (3), 47-61.
  • Sekaran, U. (1992). Research Method for Business: A Skill Building Approach, USA: John Wiley & Sons.
  • Şendoğdu, A. (2006). Bankacılığa giriş. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Takan, M. & Boyacıoğlu M. A. (2001). Bankacılık: teori, uygulama ve yöntem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • TÜSİAD, (2003). Türkiye’de ulusal inovasyon sistemi, kavramsal çerçeve, Türkiye incelemesi ve ülke örnekleri. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Uray, N. (1993). Banka hizmetlerinin dağıtımında aracıların yeri. Pazarlama Dünyası, 7 (38), 23-28.
  • Widianti, T., Sumaedi, S., Bakti, G. M. Y., Rakhmawati, T., Astrini, N. J. & Yarmen, M. (2015). Factors influencing the behavioral intention of public transport passengers. International Journal of Quality and Reliability Management, 32 (7), 666-692.
  • Wiseley, W. (1977). A tool of power: The political history of money. A Wiley-Interscience Publication.
  • Yazıcı, M. (2011). Bankacılığa giriş. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yavuz, M. (2011). Kurum imajının, üst gelir müşteriler özelinde bireysel bankacılık finansal çıktılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Yetim, S. (1997). Kredi kartları ve tüketici kredileri. İstanbul: Sermaye Piyasası Kurulu Yayınları.
  • Yıldırım, M. (2007). Bireysel bankacılıkta pazarlama faaliyetleri ve tüketicilerin banka tercihine yönelik Kayseri ilinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yu, C.S. (2012). Factors affecting individuals to adopt mobile banking: Empirical evidence from the UTAUT model. Journal of Electronic
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Ferhat Gündeş This is me 0000-0003-3759-7640

Merve Koçoğlu Sazkaya 0000-0002-4820-8092

Publication Date June 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 9 Issue: 17

Cite

APA Gündeş, F., & Koçoğlu Sazkaya, M. (2018). A STUDY ON CONSUMERS’ ADOPTION AND BEHAVIOURAL INTENTION TOWARDS INNOVATIVE BANKING PRODUCTS. Kafkas Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(17), 101-130.

KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.

KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.

2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.