Bireyin destinasyon hakkında sahip olduğu fikir, inanış ve
izlenimlerinin toplamı olarak tanımlanan destinasyon imajı destinasyon tercihinde
oldukça önemli etkiye sahiptir. İmaj algısı, ziyaret edilen destinasyonun
yeniden ziyaret düşüncesini de etkileyebilmektedir. Olumlu izlenimler tekrar
ziyaret kararında belirleyici olabilmekte, dolayısıyla destinasyon açısından
tekrarlanmış ekonomik getiri elde edebilme olanağı doğmaktadır. Çalışmada doğu
ekspresi ile Kars ilini ziyaret etmiş tüketicilerin tekrar ziyaret etme
niyetleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda tüketicilerin tekrar
ziyaret etme niyetlerinin cinsiyet, ziyaret etme sayısı ve ziyaret etme nedeni
değişkenlerine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Destinasyon imajının
tekrar ziyaret etme niyeti üzerine etkisi incelendiğinde ise; konfor/güvenlik,
ilgi/macera, doğal yapı alt boyutlarının tüketicilerin tekrar ziyaret etme
niyetini olumlu yönde etkilediği; kültürel kolaylaştırma boyutunun tekrar
ziyaret etme niyetini olumsuz yönde etkilediği; kültürel benzerlik boyutunun
ise tekrar ziyaret etme niyetini etkilemediği sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | April 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 19 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
2024 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.