İnternet üzerinden
satın alma eğilimlerinin artması, tüketicilerin daha iyi tanınması
gerekliliğini doğurmuş, tüketicileri anlama oranında rekabet edebilme avantajı
oluşmuştur. Dolayısıyla işletmelerin yeni stratejiler geliştirmesi gerekmektedir.
Bu doğrultuda tüketicilerin biyolojik cinsiyet özellikleri yanında psikolojik
cinsiyet özellikleri de araştırılmaktadır.
Bu çalışmada;
teknolojiyi iyi kullanabilen, internet üzerinden ürün satın almada istekli olan
Z kuşağına odaklanılmıştır. Bu kuşakta yer alan bireylere yönelik anket
uygulaması yapılmış ve katılımcılar feminen, maskülen ve androjen cinsiyet
kimliği özelliklerine göre sınıflandırılmıştır. Temel analiz yöntemlerinin
kullanıldığı çalışmada feminen karakteristik özellik gösteren bireylerin
internette daha fazla zaman geçirdiği ve daha çok dergi-kitap ve kıyafet satın
almayı tercih ettiği belirlenmiştir. Androjen
karakter özelliği gösteren bireylerin ise daha çok elektronik eşya ve kıyafet
satın almayı tercih ettiği; özellikle androjen karakter özellik taşıyan
bireylerin feminen karakter özelliği eğilimi gösterdiği gibi bulgulara
ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Acceptance Date | September 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 10 Issue: 20 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.