This paper is an attempt at unraveling some of the enduring characteristics that have catapulted six successful businesses to the orbits they have reached. Case studies outlining the vision, strategies, and implementation policies are useful because they provide a roadmap for others to follow. This paper will explore how they actualized their mission from their inception and over the last year during the Covid crisis. The case studies are as follows: Alfapac AB, Zoom, Amazon, Alibaba, Tencent, and Netflix. The research shows that the companies selected used the contravening forces to pivot back to their original organizational vision, mission and core values.
-
-
-
Bu makalenin amacı, altı başarılı işletmeyi bulundukları konuma getiren özelliklerden bazılarını ortaya koymaktır. Vizyonu, stratejileri ve uygulama politikalarını ana hatlarıyla belirten vaka çalışmaları, diğerlerinin izlemesi için bir yol haritası sağladıkları için faydalıdır. Bu makale, başlangıçtan itibaren ve geçen yıl boyunca Covid krizi sırasında bu işletmelerin ve liderlerinin misyonlarını nasıl gerçekleştirdiklerini inceleyecektir. Örnek olay incelemeleri Alfapac AB, Zoom, Amazon, Alibaba, Tencent ve Netflix şirketlerine aittir. Araştırma, seçilen şirketlerin orijinal kurumsal vizyonlarına, misyonlarına ve temel değerlerine geri dönmek için karşıt güçleri kullandığını gösteriyor.
-
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | June 29, 2022 |
Acceptance Date | June 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 25 |
KAUJEASF is the corporate journal of Kafkas University, Faculty of Economics and Administrative Sciences Journal Publishing.
KAUJEASF has been included in Web of Science since 2022 and started to be indexed in the Emerging Sources Citation Index (ESCI ), a Clarivate product.
2025 June issue article acceptance and evaluations are ongoing.