BibTex RIS Cite

Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı

Year 2014, Issue: 23 - Kaygı (23) 2014, 146 - 162, 30.10.2014
https://doi.org/10.20981/kuufefd.66819

Abstract

Bu yazıda, kimlik konusuna felsefi açıdan bakmak için ideal sözcüğünü yeniden, özsel bir anlamda yorumlayabileceğimizi göstermeye çalışacağız. Bunun için, Heidegger’in varlığı el altındalık olarak yorumladığını, her ne ise o olarak varlığın kullandığımız şeylere yansıdığını, bu yansımasının, bu alete eşlik eden bu oluş olarak düşünülmesi gerektiğini, el altında kullandığımız aletlerin tümlüğünün ise, her bir aletin farklı oluşlarını aşan bir birliktelik olarak el altındalığın kendisini oluşturduğunu, varlığı yansıttığını göstermeye çalışacağız. Her bir aletin ancak aletsellik ilişkisindeki tümlük içinde anlamlı olması gibi, Dasein’ın kim olduğunun diğer insanlarla birlikteliğinin ontolojik yapısı içinde anlamlı olduğunu göstereceğiz. Varlığın, el altındaki aletlerin elverişsizliğinde hiçlik olarak yansıdığını, bu yansımada anımsanan bir olanak olduğunu, bu olanağın Derrida’nın deyimiyle farklılıkların kökeni olan farklılaşabilirliğin kendisi demek olduğunu öne süreceğiz.

References

  • ARISTOTELES (2007) Nikomakhos’a Etik, çev. Safet Babür, Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • BLANCHET, O. (2003) Philosophy of Being: A Reconstructive Essay in Metaphysics, Washington: Washington University Press.
  • BRAVO, I. (2007) “Antik Çağda Varlık ve Bilgi Problemleri Üstüne”, FLSF 4/2007: 43-58.
  • BROGAN, W. (2005) Heidegger and Aristotle, The Twofoldedness of Being, New York: State University of New York Press.
  • CALHOUN, R. (1988) Aristotle: The Desire to Understand, Cambridge: Cambridge University Press.
  • ÇİFTÇİ, E. (2009) ”Aynaya Nasıl Bakmalı?”, Baykuş 7/2009:281-287.
  • ÇÜÇEN, A. K. (2004) Heidegger’de Varlık ve Zaman, İstanbul: Asa Yayınevi.
  • DERRIDA J. (1982) Margins of Philosophy, çev. Alan Bass, New York: The University of Chicago Press.
  • HEIDEGGER, M. (1975) Die Grundprobleme der Phänomenologie, Frankfurt: Klostermann Seminar, Vittorio Klostermann.
  • HEIDEGGER, M. (1982) Basic Problems of Phenomenology, çev. Albert Hofstadter, Bloomington - Indianapolis: Indiana University Press.
  • HEIDEGGER, M. (1995) Being and Time, çev. John Macquarrie ve Edward Robinson, Oxford: Blackwell Publishers.
  • HEIDEGGER, M. (2006) Sein und Zeit, Max Niemeyer Verlag Tubingen.
  • HEIDEGGER, M (2008) Varlık ve Zaman, çev. Kaan Öktem, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
  • HEIDEGGER, M. (1996) Zaman Kavramı, çev. Saffet Babür, Ankara: İmge Yayınları.
  • HEIDEGGER, M. (2000) Introduction to Metaphysics, çev. Gregory Fried ve Richard Polt, London: Yale University Press.
  • HEIDEGGER, M. (2002) Identity and Difference, çev. Joan Stambaugh, New York: Chicago Press.
  • HEIDEGGER, M. (1984) The Metaphysical Foundations of Logic, çev. Michael Heim, Indianapolis: Indiana University Press.
  • HEIDEGGER, M. (1990) Nedir Bu Felsefe, Çev. Dürrin Tunç, İstanbul: Logos Yayıncılık.
  • INWOOD, M. (1999) A Heidegger Dictionary, Oxford: Blackwell Publishing.
  • PLATON, (2001) Parmenides, 3. Baskı, çev. Saffet Babür, Ankara: İmge Yayınları.
  • WEISS, H. (1941) ”The Greek Conceptions of Time and Being”, Philosophy and Phenomenological Research 2/1941:173-187.
  • SADLER, T. (1996) Heidegger and Aristotle: The Question of Being, London: Athlone Press.
  • http://plato.stanford.edu/entries/parmenides/2.2
  • http://classics.mit.edu/Plato/timaeus.html.
Year 2014, Issue: 23 - Kaygı (23) 2014, 146 - 162, 30.10.2014
https://doi.org/10.20981/kuufefd.66819

Abstract

References

  • ARISTOTELES (2007) Nikomakhos’a Etik, çev. Safet Babür, Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • BLANCHET, O. (2003) Philosophy of Being: A Reconstructive Essay in Metaphysics, Washington: Washington University Press.
  • BRAVO, I. (2007) “Antik Çağda Varlık ve Bilgi Problemleri Üstüne”, FLSF 4/2007: 43-58.
  • BROGAN, W. (2005) Heidegger and Aristotle, The Twofoldedness of Being, New York: State University of New York Press.
  • CALHOUN, R. (1988) Aristotle: The Desire to Understand, Cambridge: Cambridge University Press.
  • ÇİFTÇİ, E. (2009) ”Aynaya Nasıl Bakmalı?”, Baykuş 7/2009:281-287.
  • ÇÜÇEN, A. K. (2004) Heidegger’de Varlık ve Zaman, İstanbul: Asa Yayınevi.
  • DERRIDA J. (1982) Margins of Philosophy, çev. Alan Bass, New York: The University of Chicago Press.
  • HEIDEGGER, M. (1975) Die Grundprobleme der Phänomenologie, Frankfurt: Klostermann Seminar, Vittorio Klostermann.
  • HEIDEGGER, M. (1982) Basic Problems of Phenomenology, çev. Albert Hofstadter, Bloomington - Indianapolis: Indiana University Press.
  • HEIDEGGER, M. (1995) Being and Time, çev. John Macquarrie ve Edward Robinson, Oxford: Blackwell Publishers.
  • HEIDEGGER, M. (2006) Sein und Zeit, Max Niemeyer Verlag Tubingen.
  • HEIDEGGER, M (2008) Varlık ve Zaman, çev. Kaan Öktem, İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
  • HEIDEGGER, M. (1996) Zaman Kavramı, çev. Saffet Babür, Ankara: İmge Yayınları.
  • HEIDEGGER, M. (2000) Introduction to Metaphysics, çev. Gregory Fried ve Richard Polt, London: Yale University Press.
  • HEIDEGGER, M. (2002) Identity and Difference, çev. Joan Stambaugh, New York: Chicago Press.
  • HEIDEGGER, M. (1984) The Metaphysical Foundations of Logic, çev. Michael Heim, Indianapolis: Indiana University Press.
  • HEIDEGGER, M. (1990) Nedir Bu Felsefe, Çev. Dürrin Tunç, İstanbul: Logos Yayıncılık.
  • INWOOD, M. (1999) A Heidegger Dictionary, Oxford: Blackwell Publishing.
  • PLATON, (2001) Parmenides, 3. Baskı, çev. Saffet Babür, Ankara: İmge Yayınları.
  • WEISS, H. (1941) ”The Greek Conceptions of Time and Being”, Philosophy and Phenomenological Research 2/1941:173-187.
  • SADLER, T. (1996) Heidegger and Aristotle: The Question of Being, London: Athlone Press.
  • http://plato.stanford.edu/entries/parmenides/2.2
  • http://classics.mit.edu/Plato/timaeus.html.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cihan Camcı

Publication Date October 30, 2014
Submission Date February 25, 2016
Published in Issue Year 2014 Issue: 23 - Kaygı (23) 2014

Cite

APA Camcı, C. (2014). Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi(23), 146-162. https://doi.org/10.20981/kuufefd.66819
AMA Camcı C. Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı. Kaygı. October 2014;(23):146-162. doi:10.20981/kuufefd.66819
Chicago Camcı, Cihan. “Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık Ve Kimliğin Ontolojik Olanağı”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, no. 23 (October 2014): 146-62. https://doi.org/10.20981/kuufefd.66819.
EndNote Camcı C (October 1, 2014) Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 23 146–162.
IEEE C. Camcı, “Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı”, Kaygı, no. 23, pp. 146–162, October 2014, doi: 10.20981/kuufefd.66819.
ISNAD Camcı, Cihan. “Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık Ve Kimliğin Ontolojik Olanağı”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 23 (October 2014), 146-162. https://doi.org/10.20981/kuufefd.66819.
JAMA Camcı C. Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı. Kaygı. 2014;:146–162.
MLA Camcı, Cihan. “Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık Ve Kimliğin Ontolojik Olanağı”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, no. 23, 2014, pp. 146-62, doi:10.20981/kuufefd.66819.
Vancouver Camcı C. Aynaya Nasıl Bakmalı? El Altındalık ve Kimliğin Ontolojik Olanağı. Kaygı. 2014(23):146-62.

Cited By

Yaşlanma, Anlatı ve Otantisite
Kaygı. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi
https://doi.org/10.20981/kaygi.1068786

e-ISSN: 2645-8950