Research Article
BibTex RIS Cite

Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine

Year 2017, Issue: 29, 173 - 180, 30.10.2017
https://doi.org/10.20981/kaygi.342430

Abstract

Felsefi metinlerde dişilin izlerini süren Fransız feminist düşünür Luce Irigaray, unutulmuş ve bastı-rılmış öteki öğe olarak annenin, Batı medeniyetinin kurumsal olarak düzenlenen tüm pratiklerde bir ön koşul olduğunu iddia eder. Çalışmalarında Platon’a ve onun kavramlarına gönderme yapan Irigaray, sistemin dışına atılmış olan dişilin, eril ve söz merkezli Batı metafiziğin yapısı içerisinde başından beri mevcut olduğu gerçeğini ifşa etmeye çalışır. Bu makalede Irigaray’ın Platon’un Devlet diyaloğundaki mağara benzetmesi, Şölen’deki Diotima (kadın) figürü ve Timaios’taki “khora” kavramına ilişkin yaptığı analizler üzerinden, dişil ve felsefe arasındaki ilişki ile dişilin felsefe tarihindeki bastırılmış/unutulmuş içkin rolü ele alınacaktır.

References

  • BUTLER, Judith (2004) Bela Bedenler, çev. Cüneyt Çakırlar-Zeynep Talay, İstanbul: Pinhan Yayınları.
  • COLEBROOK, Claire (1997) “Feminist Philosophy and the Philosophy of Feminism: Irigaray and the History of Western Metaphysics”, Hypatia French Feminist Philosophy, vol. 12, no. 1, pp. 79-98. HAFIZ, Muharrem (2016), Khora ve Felsefe: Platon’un Üçüncü Türü ve Felsefe Tarihindeki Yorumları, İstanbul: DM Yayınevi.
  • IRIGARAY, Luce (1985) Speculum of the Other Woman, trans. Gillian C. Gill, New York: Cornell University Press.
  • IRIGARAY, Luce (1989) “Sorcerer Love: A Reading of Plato’s Symposium, Diotima’s Speech”, trans. Eleanor H. Kuykendall, Hypatia French Feminist Philosophy, vol. 3, no. 3, pp. 32-44.
  • IRIGARAY, Luce (1995) “The Question of the Other”, trans. Noah Guynn, Another Look, Another Woman: Retranslations of French Feminism, Yale French Studies, no. 87, pp. 7-19.
  • IRIGARAY, Luce (2006) Ben Sen Biz: Farklılık Kültürüne Doğru, çev. Sabri Büyükdüvenci-Nilgün Tutal, Ankara: İmge Kitabevi.
  • SCHUTTE, Ofelia (1991) “Irigaray on the Problem of Subjectivity”, Hypatia, vol. 6, no. 2, pp. 64-76.
Year 2017, Issue: 29, 173 - 180, 30.10.2017
https://doi.org/10.20981/kaygi.342430

Abstract

References

  • BUTLER, Judith (2004) Bela Bedenler, çev. Cüneyt Çakırlar-Zeynep Talay, İstanbul: Pinhan Yayınları.
  • COLEBROOK, Claire (1997) “Feminist Philosophy and the Philosophy of Feminism: Irigaray and the History of Western Metaphysics”, Hypatia French Feminist Philosophy, vol. 12, no. 1, pp. 79-98. HAFIZ, Muharrem (2016), Khora ve Felsefe: Platon’un Üçüncü Türü ve Felsefe Tarihindeki Yorumları, İstanbul: DM Yayınevi.
  • IRIGARAY, Luce (1985) Speculum of the Other Woman, trans. Gillian C. Gill, New York: Cornell University Press.
  • IRIGARAY, Luce (1989) “Sorcerer Love: A Reading of Plato’s Symposium, Diotima’s Speech”, trans. Eleanor H. Kuykendall, Hypatia French Feminist Philosophy, vol. 3, no. 3, pp. 32-44.
  • IRIGARAY, Luce (1995) “The Question of the Other”, trans. Noah Guynn, Another Look, Another Woman: Retranslations of French Feminism, Yale French Studies, no. 87, pp. 7-19.
  • IRIGARAY, Luce (2006) Ben Sen Biz: Farklılık Kültürüne Doğru, çev. Sabri Büyükdüvenci-Nilgün Tutal, Ankara: İmge Kitabevi.
  • SCHUTTE, Ofelia (1991) “Irigaray on the Problem of Subjectivity”, Hypatia, vol. 6, no. 2, pp. 64-76.
There are 7 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Muharrem Hafız 0000-0001-5262-1413

Publication Date October 30, 2017
Submission Date October 9, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 29

Cite

APA Hafız, M. (2017). Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi(29), 173-180. https://doi.org/10.20981/kaygi.342430
AMA Hafız M. Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine. Kaygı. October 2017;(29):173-180. doi:10.20981/kaygi.342430
Chicago Hafız, Muharrem. “Anne Ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, no. 29 (October 2017): 173-80. https://doi.org/10.20981/kaygi.342430.
EndNote Hafız M (October 1, 2017) Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 29 173–180.
IEEE M. Hafız, “Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine”, Kaygı, no. 29, pp. 173–180, October 2017, doi: 10.20981/kaygi.342430.
ISNAD Hafız, Muharrem. “Anne Ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 29 (October 2017), 173-180. https://doi.org/10.20981/kaygi.342430.
JAMA Hafız M. Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine. Kaygı. 2017;:173–180.
MLA Hafız, Muharrem. “Anne Ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, no. 29, 2017, pp. 173-80, doi:10.20981/kaygi.342430.
Vancouver Hafız M. Anne ve Felsefe: Bastırılmış Dişilin Felsefe Tarihindeki İçkin Rolü Üzerine. Kaygı. 2017(29):173-80.

e-ISSN: 2645-8950