Research Article
BibTex RIS Cite

Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları

Year 2022, Volume: 21 Issue: 2, 593 - 623, 30.09.2022
https://doi.org/10.20981/kaygi.1086879

Abstract

Tarihsel süreç içerisinde farklı eğitim teorileri ortaya çıkmış ve bu teoriler ülkelerin eğitim sistemlerini etkilemiştir. Bu süreçte eğitimi kültürel değerlerin aktarımı olarak nitelendiren ve temel disiplinlerin öğretmen tarafından aktarılmasını savunan özcü anlayış ortaya çıkmıştır. Essensializm (Özcülük) özellikle 20. yüzyılın başlarında, ilerlemeci anlayışa karşı göstermiş olduğu tepkiler sonucunda organize bir hareket olmuş ve bir kuram haline dönüşmüştür. Özcülerin eleştirdiği ilerlemeci eğitim anlayışı pek çok ülkenin eğitim sistemini etkilediği gibi Türk ve Amerikan eğitim sistemini etkilemiştir. Özcü düşünürlere göre son dönemde Avrupa okullarının standartları ve başarıları artarken, ilerlemeci anlayışı benimseyen ve disiplinli temel eğitimi göz ardı eden Amerikan okullarının akademik standartları düşüşe uğramıştır. Bu çalışmanın amacı da, ilerlemeci ve yapılandırmacı teorilerin eğitim sistemini zayıflattığını ve güçsüzleştirdiğini düşünen ayrıca 20. yüzyıl Essensialist yaklaşımın kurucuları olarak değerlendirilen William Bagley ve Arthur Bestor’un eğitime yönelik fikirlerini analiz etmektir. Çalışmada, öncelikli olarak Bagley’in temel eğitime dair görüşleri ve öğrenci deneyimini ön planda tutan ilerlemeci anlayışa karşı açmış olduğu savaşı irdelenecektir. Daha sonraki süreçte Bestor’un liberal eğitim çerçevesinde oluşturduğu disiplinli entelektüel eğitim anlayışı ve eğitimi hayata hazırlık olarak nitelendiren ilerlemeci anlayışa yönelik eleştirileri analiz edilecektir.

References

  • Bagley, W. C. (1938). An Essentialist’s Platform for the Advancement of American Education. Educational Administration, 24(4): 241-256.
  • Bayrak, B. (2021a). George S. Counts’un Sosyal Yeniden Yapılandırmacı Anlayışında Toplum, Eğitim ve Kültür İlişkisi. The Journal of Academic Social Science, 9(123): 280-296.
  • Bayrak, B. (2021b). Martin Buber'in Diyolojik Eğitim Anlayışı ve Karakter Eğitimine Yansıması, Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler, 1(1): (ed. A. Ç. Ceylan, vd., ss. 185-203). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Bestor, A. E., JR. (1953). Educational Wastelands: The Retreat from Learning in our Public Schools, Urbana, IL. University of Illinois Press.
  • Bestor, A. E., JR. (1956). The Restoration of Learning: A Program for Redeeming the Unfulfilled Promise of American Education. New York: Alfred A. Knopf.
  • Cevizci, A. (2016). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Referans Kitaplar.
  • Gutek, G. L. (2014). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Null, J. W. (2003). An Intellectual Progressive Educator: Toward a Rereading of William Chandler Bagley, 1874–1946. The Educational Forum, 67(4): 300-307.
  • Null, J. W. (2007). William C. Bagley and the Founding of Essentialism: An Untold Story in American Educational History. Teachers College Record, 109(4): 1013-1055.
  • Null, J. W. (2008). William Bagley Versus Arthur Bestor: Why the Standard Story is Not True. The Educational Forum, 72(3): 200-214.
  • Tuncel, G. (2004). Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(10): 223-242.
  • Urban, W. J. (2013). Anti-progressivism in Education: Past and Present. International Journal of Progressive Education, 9(1): 14-24.
  • Watras, J. (2012). Developing a Democratic View of Academic Subject Matters: John Dewey, William Chandler Bagley, and Boyd Henry Bode. Philosophical Studies in Education, 43: 162-170.

The Rebirth of Essentialism: William Bagley and Arthur Bestor's Perspectives on Basic Education

Year 2022, Volume: 21 Issue: 2, 593 - 623, 30.09.2022
https://doi.org/10.20981/kaygi.1086879

Abstract

In the historical process, different educational theories have emerged and these theories have affected the education systems of countries. In this process, an essentialist approach has emerged, which describes education as the transfer of cultural values and advocates the transfer of basic disciplines by the teacher. Essensialism, especially in the early 20th century, became an organized movement and turned into a theory as a result of the reactions it showed against the progressive understanding. The progressive education approach criticized by the Essensialists has affected the education system of many countries as well as the Turkish and American education systems. According to Essensialist thinkers, while the standards and achievements of European schools have increased recently, the academic standards of American schools, which adopt a progressive approach and ignore disciplined basic education, have decreased. The aim of this study is to analyze the ideas of William Bagley and Arthur Bestor, who think that progressive and constructivist theories weaken and weaken the education system, and who are considered to be the founders of the 20th century Essentialist approach. In the study, Bagley's views on basic education and his war against the progressive understanding that prioritizes student experience will be examined. In the next process, the disciplined intellectual education approach created by Bestor within the framework of liberal education and his criticisms of the progressive understanding that characterizes education as preparation for life will be analyzed.

References

  • Bagley, W. C. (1938). An Essentialist’s Platform for the Advancement of American Education. Educational Administration, 24(4): 241-256.
  • Bayrak, B. (2021a). George S. Counts’un Sosyal Yeniden Yapılandırmacı Anlayışında Toplum, Eğitim ve Kültür İlişkisi. The Journal of Academic Social Science, 9(123): 280-296.
  • Bayrak, B. (2021b). Martin Buber'in Diyolojik Eğitim Anlayışı ve Karakter Eğitimine Yansıması, Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler, 1(1): (ed. A. Ç. Ceylan, vd., ss. 185-203). Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Bestor, A. E., JR. (1953). Educational Wastelands: The Retreat from Learning in our Public Schools, Urbana, IL. University of Illinois Press.
  • Bestor, A. E., JR. (1956). The Restoration of Learning: A Program for Redeeming the Unfulfilled Promise of American Education. New York: Alfred A. Knopf.
  • Cevizci, A. (2016). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Referans Kitaplar.
  • Gutek, G. L. (2014). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Null, J. W. (2003). An Intellectual Progressive Educator: Toward a Rereading of William Chandler Bagley, 1874–1946. The Educational Forum, 67(4): 300-307.
  • Null, J. W. (2007). William C. Bagley and the Founding of Essentialism: An Untold Story in American Educational History. Teachers College Record, 109(4): 1013-1055.
  • Null, J. W. (2008). William Bagley Versus Arthur Bestor: Why the Standard Story is Not True. The Educational Forum, 72(3): 200-214.
  • Tuncel, G. (2004). Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(10): 223-242.
  • Urban, W. J. (2013). Anti-progressivism in Education: Past and Present. International Journal of Progressive Education, 9(1): 14-24.
  • Watras, J. (2012). Developing a Democratic View of Academic Subject Matters: John Dewey, William Chandler Bagley, and Boyd Henry Bode. Philosophical Studies in Education, 43: 162-170.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Philosophy
Journal Section Research Article
Authors

Beyhan Bayrak 0000-0001-7428-936X

Publication Date September 30, 2022
Submission Date March 12, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Bayrak, B. (2022). Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, 21(2), 593-623. https://doi.org/10.20981/kaygi.1086879
AMA Bayrak B. Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları. Kaygı. September 2022;21(2):593-623. doi:10.20981/kaygi.1086879
Chicago Bayrak, Beyhan. “Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley Ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 21, no. 2 (September 2022): 593-623. https://doi.org/10.20981/kaygi.1086879.
EndNote Bayrak B (September 1, 2022) Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 21 2 593–623.
IEEE B. Bayrak, “Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları”, Kaygı, vol. 21, no. 2, pp. 593–623, 2022, doi: 10.20981/kaygi.1086879.
ISNAD Bayrak, Beyhan. “Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley Ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi 21/2 (September 2022), 593-623. https://doi.org/10.20981/kaygi.1086879.
JAMA Bayrak B. Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları. Kaygı. 2022;21:593–623.
MLA Bayrak, Beyhan. “Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley Ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları”. Kaygı. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Felsefe Dergisi, vol. 21, no. 2, 2022, pp. 593-2, doi:10.20981/kaygi.1086879.
Vancouver Bayrak B. Essensializmin Yeniden Doğuşu: William Bagley ve Arthur Bestor’un Temel Eğitime Yönelik Bakış Açıları. Kaygı. 2022;21(2):593-62.

e-ISSN: 2645-8950