Kamu yönetimi sistemleri, küreselleşmenin neoliberal etkileriyle büyük bir değişim ve dönüşüm geçirmiştir. Bu dönüşüm sürecinde devlet mekanizmasındaki değişim kadar, vatandaş odaklı kurumların yapıları ve işlevleri de dikkat çekmektedir.
Ombudsmanlık, vatandaşla idare arasında bir köprü işlevi görmesi açısından önemli kurumlardandır. Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumu da, Avrupa’daki kurumsallaşmış muadilleriyle kıyaslandığında oldukça genç olmasına karşın faaliyetleriyle göz doldurmaktadır. Kamu Denetçiliği Kurumu, vatandaşın hak arama süreçlerinin güçlendirilmesi açısından günden güne önemli bir konuma gelmektedir.
Bu çalışmada kamu yönetiminin dönüşüm süreci bağlamında Ombudsmanlık Kurumu ele alınmıştır. Bu çerçevede İsveç, İngiltere ve Fransa’daki Ombudsmanlık tecrübelerinden hareketle Türkiye’deki Kamu Denetçiliği Kurumu’nun faaliyetlerinin değerlendirilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler ışığında Kamu Denetçiliği Kurumu’na yönelik öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | October 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |
The Journal of Public Administration and Policy is an internationally indexed, peer-reviewed journal periodically and electronically published in March, July and November.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.