Hizmet üretme sürecindeki değişimlerin zamanla bilgi, sosyolojik, ekonomik, politik, altyapısal ve insan kaynağı temelli birçok etken faktöre bağlı olarak farklılaştığı paylaşılabilir. Son 20-30 yıldaki etken faktörlerin değişmesi ile hizmet alan bireylerin eğitim-öğrenim seviyesi yükselmiştir. Bu bilinçli farkındalık seviyesinin artması ile vatandaşlarda ödediği vergilerin geri dönüşü olarak daha fazla refah talebi ve gelecek beklentisi oluşturmaktadır. Belediye yönetim anlayışı, vatandaş memnuniyetini merkeze alan bir yaklaşıma odaklanmasına rağmen, belediyelerin hizmet üretme ve ihtiyaçların tespiti, planlaması ve uygulaması sürecinde vatandaşı doğrudan muhatap alan yaklaşımlarının yetersiz seviyede kaldığı ifade edilebilir. Günümüz pazarlama yaklaşımlarından “Hizmet-Baskın Mantık” çerçevesinde, ortak aklı ve işbirliğini merkeze alan değer yaratma sürecinden esinlenerek var oluş misyonu kar amacı gütmeyen organizasyon olan belediye yönetimleri için Fikirde Birlik - İşte Birlik isimli bir proje yönetim metodu geliştirilmiştir.
Hizmet Baskın Mantık Belediye Yönetimi Proje Yönetimi Birlikte Değer Yaratma Fikirde Birlik-İşte Birlik
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | August 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |
The Journal of Public Administration and Policy is an internationally indexed, peer-reviewed journal periodically and electronically published in March, July and November.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.