Review
BibTex RIS Cite

The Future of Artificial Intelligence Careers: Global Growth and Opportunities

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 189 - 228, 31.07.2024
https://doi.org/10.58658/kaypod.1484053

Abstract

In this study, various application areas of arti- ficial intelligence in the business world and its effects in these areas are analysed by using the review method. With the review study, articles, reports, internet resources and other academic studies in the existing literature were examined in detail and a comprehensive evaluation was presented by bringing together various perspec- tives on the role of artificial intelligence in the business world with the information compiled from these sources. The research highlights the evolution and importance of AI careers by ad- dressing career opportunities in Artificial Intel- ligence (AI) and the variable salaries in this field. Data-based analyses by some organisations show that AI professionals are paid differently depend- ing on their geographical location and speciali- sation. Therefore, it is important for those con- sidering AI careers to plan their careers taking into account their geographical location and areas of specialisation. The research also states that AI offers significant advantages in improv- ing business processes, increasing efficiency, creating new business opportunities and making data-based decisions. In conclusion, it is clear that AI careers vary greatly based on knowledge and skills and this field continues to grow. This article provides an important resource for those considering AI careers and policy makers.

References

  • Acar, O. (2020). Yapay Zeka Fırsat Mı Yoksa Tehdit mi? İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Accenture. (2017). Artificial Intelligence Has the Potential to Increase Corporate Profitability by 38 Percent on Average by 2035 in 16 Industries. Erişim adresi: https://newsroom. accenture.com/news/2017/accenture-report-artificial-intelligence-has-potenti- al-to-increase-corporate-profitability-in-16-industries-by-an-average-of-38-per- cent-by-2035 .
  • Adalı, E. (2016). Doğal dil işleme. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi, 5 (2). https://dergipark.org.tr/tr/pub/tbbmd/issue/22245/238797.
  • Aeye. (2023). Lidar for Automotive. Erişim adresi: https://www.aeye.ai/solutions/li- dar-for-automotive/.
  • AI Index Steering Committee. (2023). AI Index Report 2023. Stanford University. Erişim adresi: https://aiindex.stanford.edu/report/2023
  • Akça, C. (2023). Yetenek yönetiminde yapay zekâ uygulamaları. Ahi Evran Akademi, 4(1), 49-63.
  • Akgül, H. ve Ayer, Z. (2020). Kariyer Gelişimi Bağlamında Sanayi 4.0’ın Meslek Seçimine Etkisine Yönelik Bir Analiz. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 223-244. https:// doi.org/10.17550/akademikincelemeler.597581
  • Aksakal Y., N.ve Ülgen, B. (2021). Yapay Zekâ ve Geleceğin Meslekleri. TRT Akademi, 6(13), 834-853. https://doi.org/10.37679/trta.969285
  • Aksu, SG. ve Sürgevil, O. (2019). Dijital Çağın Yetkinlikleri: Çalışanlar, İnsan Kaynakları Uzmanları ve Yöneticiler Çerçevesinden Bakış. Dijital Çağda İşletme Dergisi, 2(2), 54-68.
  • Aktepe, Ş. ve Karakulle, İ. (2023). İşletmelerde Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Yapay Zeka Kullanımı: E-Ticaret Sitelerinin Mobil Uygulamalar Örneği. Fenerbah- çe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 30-46. https://doi.org/10.58620/ fbujoss.1287967
  • AlgorithmX Lab (2020). Some AI Technology by Industry Erişim adresi: https://algorit- hmxlab.com/wp-content/uploads/2020/03/Essential-Enterprise-AI-Compa- nies-Landscape.pdf.
  • Alloy (2023). Turn your Sales And İnventory Data İnto Revenue. Erişim adresi: https:// alloy.ai/.
  • Analytics. (2023). Deep-Pharma. Erişim adresi: https://analytics.dkv.global/deep-phar- ma/AI-for-Drug-Discovery-2020.pdf.
  • Appier. (2023). Full-Funnel Marketing Made Smarter with AI. Erişim adresi: https://www. appier.com/en/.
  • Atalay, M.ve Çelik, E. (2017). Büyük Veri Analizinde Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi Uygulamaları - Artificial Intelligence and Machine Learning Applications in Big Data Analysis. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 155-172. https://doi.org/10.20875/makusobed.309727
  • Avaner, T. ve Çelik, M. (2021). Türkiye’de Dijital Dönüşüm Ofisi ve Yapay Zekâ Yönetimi: Büyük Veri ve Yapay Zekâ Daire Başkanlığı’nın Geleceği Üzerine. Medeniyet Araş- tırmaları Dergisi, 6(2), 1-18. https://doi.org/10.52539/mad.1050640
  • Başak, B. (2019). Bilişim Sektöründe Emek Süreçleri: İstanbul’da Niteliksel Bir Araştırma. (Ya- yınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülar ve simülasyon. (Çev. Oğuz Adanır). 6. Baskı, Ankara: Doğu- batı Yayınevi.
  • Benaich, I. ve Hogarth, N. (2023). State of AI Report 2023. Erişim adresi: https://www. stateof.ai/
  • Betancourt, E. E. W. (2023). Artificial İntelligence and Organizational Change. Qeios, 1-5. Bigdataanalyticsnews. (2021). AI Software Market Size by Usage Areas of Technology. Erişim adresi: https://bigdataanalyticsnews.com/artificial-intelligence-companies/. Bozkurt, U., Ş. ve Sevimli, Y. (2020). Gastronomideki Robotik Uygulamalar ve Yapay Zeka, Turizm ve Rekreasyon, 2(2), 46-58.
  • Breazeal, C. L. (2002). Designing Sociable Robots. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Brynjolfsson,E.,ve McAfee,A.(2014).TheSecondMachineAge:Work,Progress,and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. W. W. W. Norton & Company.
  • Burçak, İ ve Durmaz (2022). Yapay Zeka İnsan Kaynakları Krizini Çözecek mi?. Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslar arası Araştırmalar IV, 201.
  • China AI Development Report 2022. (2022). China Institute for Science and Technology Policy at Tsinghua University. Erişim adresi: http://www.cistp.tsinghua.edu.cn/
  • Convoy (2023). Download The Convoy App. Erişim adresi: https://convoy.com/downlo- ad-app/

Yapay Zekâ Kariyerlerinin Geleceği: Küresel Büyüme ve Fırsatlar

Year 2024, Volume: 5 Issue: 2, 189 - 228, 31.07.2024
https://doi.org/10.58658/kaypod.1484053

Abstract

Bu çalışmada derleme yöntemi kullanılarak, yapay zekanın iş dünyasındaki çeşitli uygulama alanları ve bu alanlardaki etkileri incelenmiştir. Yapılan derleme çalışması, farklı mevcut literatürdeki makaleler, raporlar, internet kaynakları ve diğer akademik çalışmalar detaylı bir şekilde incelenmiş ve bu kaynaklardan derlenen bilgileri içererek yapay zekanın iş dünyasındaki rolüne dair çeşitli perspektiflerin bir araya getirilerek kapsamlı bir değerlendirme sunmuştur Yapılan araştırma, yapay zekâ (YZ) (Artificial Intellegence (AI)) alanındaki kariyer fırsatlarını ve bu alandaki değişken maaşları ele alarak YZ kariyerlerinin evrimini ve önemini vurgulamaktadır. Bazı kurumlar tarafından yapılan verilere dayalı analizlerde YZ uzmanlarının coğrafi konumlarına ve uzmanlık alanlarına bağlı olarak farklı ücretlendirildiğini göstermektedir. Dolayısıyla, YZ kariyeri düşünenlerin, coğrafi konumlarını ve uzmanlık alanlarını dikkate alarak kariyerlerini planlamaları önemlidir. Araştırma ayrıca, YZ'nın iş süreçlerini iyileştirme, verimliliği artırma, yeni iş fırsatları yaratma ve veri tabanlı kararlar alma konularında önemli avantajlar sunduğunu belirtmektedir. Sonuç olarak, YZ kariyerlerinin bilgi ve becerilere dayalı olarak büyük ölçüde değişkenlik gösterdiği ve bu alanın büyümeye devam ettiği açıktır. Bu makale, YZ kariyeri düşünenler ve politika yapıcılar için önemli bir kaynak sunmaktadır.

Thanks

yaptığım çalışmayı değerlendirdiğiniz için teşekkür ederim

References

  • Acar, O. (2020). Yapay Zeka Fırsat Mı Yoksa Tehdit mi? İstanbul: Kriter Yayınevi.
  • Accenture. (2017). Artificial Intelligence Has the Potential to Increase Corporate Profitability by 38 Percent on Average by 2035 in 16 Industries. Erişim adresi: https://newsroom. accenture.com/news/2017/accenture-report-artificial-intelligence-has-potenti- al-to-increase-corporate-profitability-in-16-industries-by-an-average-of-38-per- cent-by-2035 .
  • Adalı, E. (2016). Doğal dil işleme. Türkiye Bilişim Vakfı Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Dergisi, 5 (2). https://dergipark.org.tr/tr/pub/tbbmd/issue/22245/238797.
  • Aeye. (2023). Lidar for Automotive. Erişim adresi: https://www.aeye.ai/solutions/li- dar-for-automotive/.
  • AI Index Steering Committee. (2023). AI Index Report 2023. Stanford University. Erişim adresi: https://aiindex.stanford.edu/report/2023
  • Akça, C. (2023). Yetenek yönetiminde yapay zekâ uygulamaları. Ahi Evran Akademi, 4(1), 49-63.
  • Akgül, H. ve Ayer, Z. (2020). Kariyer Gelişimi Bağlamında Sanayi 4.0’ın Meslek Seçimine Etkisine Yönelik Bir Analiz. Akademik İncelemeler Dergisi, 15(1), 223-244. https:// doi.org/10.17550/akademikincelemeler.597581
  • Aksakal Y., N.ve Ülgen, B. (2021). Yapay Zekâ ve Geleceğin Meslekleri. TRT Akademi, 6(13), 834-853. https://doi.org/10.37679/trta.969285
  • Aksu, SG. ve Sürgevil, O. (2019). Dijital Çağın Yetkinlikleri: Çalışanlar, İnsan Kaynakları Uzmanları ve Yöneticiler Çerçevesinden Bakış. Dijital Çağda İşletme Dergisi, 2(2), 54-68.
  • Aktepe, Ş. ve Karakulle, İ. (2023). İşletmelerde Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Yapay Zeka Kullanımı: E-Ticaret Sitelerinin Mobil Uygulamalar Örneği. Fenerbah- çe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 30-46. https://doi.org/10.58620/ fbujoss.1287967
  • AlgorithmX Lab (2020). Some AI Technology by Industry Erişim adresi: https://algorit- hmxlab.com/wp-content/uploads/2020/03/Essential-Enterprise-AI-Compa- nies-Landscape.pdf.
  • Alloy (2023). Turn your Sales And İnventory Data İnto Revenue. Erişim adresi: https:// alloy.ai/.
  • Analytics. (2023). Deep-Pharma. Erişim adresi: https://analytics.dkv.global/deep-phar- ma/AI-for-Drug-Discovery-2020.pdf.
  • Appier. (2023). Full-Funnel Marketing Made Smarter with AI. Erişim adresi: https://www. appier.com/en/.
  • Atalay, M.ve Çelik, E. (2017). Büyük Veri Analizinde Yapay Zekâ ve Makine Öğrenmesi Uygulamaları - Artificial Intelligence and Machine Learning Applications in Big Data Analysis. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 155-172. https://doi.org/10.20875/makusobed.309727
  • Avaner, T. ve Çelik, M. (2021). Türkiye’de Dijital Dönüşüm Ofisi ve Yapay Zekâ Yönetimi: Büyük Veri ve Yapay Zekâ Daire Başkanlığı’nın Geleceği Üzerine. Medeniyet Araş- tırmaları Dergisi, 6(2), 1-18. https://doi.org/10.52539/mad.1050640
  • Başak, B. (2019). Bilişim Sektöründe Emek Süreçleri: İstanbul’da Niteliksel Bir Araştırma. (Ya- yınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülar ve simülasyon. (Çev. Oğuz Adanır). 6. Baskı, Ankara: Doğu- batı Yayınevi.
  • Benaich, I. ve Hogarth, N. (2023). State of AI Report 2023. Erişim adresi: https://www. stateof.ai/
  • Betancourt, E. E. W. (2023). Artificial İntelligence and Organizational Change. Qeios, 1-5. Bigdataanalyticsnews. (2021). AI Software Market Size by Usage Areas of Technology. Erişim adresi: https://bigdataanalyticsnews.com/artificial-intelligence-companies/. Bozkurt, U., Ş. ve Sevimli, Y. (2020). Gastronomideki Robotik Uygulamalar ve Yapay Zeka, Turizm ve Rekreasyon, 2(2), 46-58.
  • Breazeal, C. L. (2002). Designing Sociable Robots. Cambridge, MA: MIT Press.
  • Brynjolfsson,E.,ve McAfee,A.(2014).TheSecondMachineAge:Work,Progress,and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. W. W. W. Norton & Company.
  • Burçak, İ ve Durmaz (2022). Yapay Zeka İnsan Kaynakları Krizini Çözecek mi?. Sosyal Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslar arası Araştırmalar IV, 201.
  • China AI Development Report 2022. (2022). China Institute for Science and Technology Policy at Tsinghua University. Erişim adresi: http://www.cistp.tsinghua.edu.cn/
  • Convoy (2023). Download The Convoy App. Erişim adresi: https://convoy.com/downlo- ad-app/
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Research, Science and Technology Policy
Journal Section Articles
Authors

Tayfun Varnalı 0000-0003-3895-8620

Publication Date July 31, 2024
Submission Date May 14, 2024
Acceptance Date July 10, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Varnalı, T. (2024). Yapay Zekâ Kariyerlerinin Geleceği: Küresel Büyüme ve Fırsatlar. Kamu Yönetimi Ve Politikaları Dergisi, 5(2), 189-228. https://doi.org/10.58658/kaypod.1484053

The Journal of Public Administration and Policy is an internationally indexed, peer-reviewed journal periodically and electronically published  in March, July and November.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.