Birçok kaynakta “dijital çağ” olarak adlandırılan günümüzde, teknolojik gelişmeler kamu politikalarında da köklü değişimler meydana getirmiştir. Devlet organlarınca yapılan düzenlemelerde bilgi teknolojilerinin birer kamu politikası aracı olarak kullanılması dijitalleşmenin kamu politikasının temel unsuru haline geldiğini göstermektedir. Bu bağlamda ticaretin geliştirilmesi konusunda yürütülecek kamu politikalarında dijitalleşmenin bir yansıması olan E-Ticaretin yaygınlaştırılması temel hedefler arasına girmiştir. Bu çalışmada, Türkiye’de kamu politikasında dijital dönüşüm amaçlı faaliyetler incelendikten sonra, E-Ticaretin dünyada ve Türkiye’de ki durumu tartışılmıştır. E-Ticarete ilişkin temel sorunlar değerlendirilerek, Türkiye’de tabana yaygın bir gelişme sağlanabilmesi için “Bölgesel Mikro E-Ticaret Merkezleri” modeli önerisi getirilmiş, politika döngüsü yaklaşımı yoluyla bu model basamaklı olarak analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |