Araştırma kapsamında gerçekleştirilen bilig Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi’nin 1996-2020 yılları arasında yayımlanan makalelerin taranması neticesinde işletme alanında yayımlanan toplam 38 makale tespit edilmiştir. Araştırmada, yayımlanan 38 makalenin tamamının bibliyometrik analiz tekniği ile çeşitli parametreler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda işletme alanında yayımlanan makale sayısı, yazar sayısı, yazarların bağlı bulundukları kurumlar, makalelerin anahtar kelimeleri, konuları, yazım dili, araştırma yaklaşımları ve kaynak sayıları bibliyometrik analiz ile analiz edilerek elde edilen bulgular yorumlanarak birtakım sonuçlar elde edilmiştir. İşletme alanında yayımlanan makalelerin daha çok iki yazar tarafından yazıldığı, yazarların ağırlıklı çoğunluğunun sırasıyla Akdeniz Üniversitesi’ne, Ege Üniversitesi’ne ve Ahmet Yesevi Üniversitesi’ne bağlı bulunduğu, makalelerin %36,84’sinin yönetim ve %26,32’sinin pazarlama alanlarında yazıldığı, anahtar kelime aralığının üç ve dokuz adet arasında değişiklik gösterdiği, makale başına ortalama 36 adet kaynak düştüğü, araştırma yaklaşımlarına göre makalelerin %68,42’sinin ampirik, %31,57’sinin kavramsal olduğu ve %89,47’sinin Türkçe dilinde yazıldığı tespit edilmiştir.
As a result of scanning the articles published between 1996-2020 in bilig Journal of Social Sciences of the Turkish World conducted within the scope of the research, a total of 38 articles published in the field of business management were identified. In the research, it is aimed to examine all 38 published articles with bibliometric analysis technique within the framework of various parameters. In line with the purpose, a number of results have been obtained by analyzing the number of articles published in the field of business management, the number of authors, the institutions to which the authors are affiliated, the keywords, topics, writing language, research approaches and the number of references by bibliometric analysis. It has been observed that most of the articles in business management field are written by two authors. Majority of authors are members of Akdeniz University, Ege University and Ahmet Yesevi University respectively. %36,84 of the articles are in management field and %26,82 of the articles are in marketting field. Number of keywords are between three and nine, average resource number per article is thirty six. According to research approaches, %68,42 of articles are empirical, %31,57 are conceptional and %89,47 of articles are in Turkish language.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
Dergi, sosyal bilimlerin her alanında, literatüre özgün katkı yapan teorik ve uygulamalı makaleleri yayımlamaktadır. Yazarlar, dergimiz yazım kurallarına uygun hazırlanmış, Türkçe ve İngilizce çalışmalarıyla Dergi’ye katkıda bulunabilirler. Dergimiz, makalelerin değerlendirilmesi, yayına hazırlanması ve yayınlanması sürecinde yazarlardan herhangi bir ücret talep etmemektedir.
Dergide yer alan yazıların bütün hukukî sorumluluğu yazarlara aittir.
Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Sitede bulunan içerikler lisans koşulları altında yayımlamak şartıyla paylaşılabilir, kopyalanabilir, gayri-ticari olarak çoğaltıp dağıtabilir, ancak içeriğini değiştirilemez.
Makaleniz için lütfen makale şablonunu kullanınız.