Okul öncesi sınıflarında yardımcı öğretmen olarak çalışabilen çocuk gelişimi programı öğrencilerinin araştırarak, sorgulayarak, problem çözerek, keşfederek öğrenmeyi öğrenmeleri, öğrendiklerini ezberlemeden içselleştirmeleri ve mesleğe dair hazırbulunuşluk düzeylerini geliştirmeleri için aktif öğrenme yöntemiyle işlenen derslerin etkisinin incelenmesi önem taşımakta ve Çocuk Gelişimi Programında öğrenim gören öğrencilerin aktif öğrenme yöntemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma nicel ve nitel araştırma süreçlerini içeren karma yöntem modellerinden yakınsayan paralel desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Polatlı Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı 1. Sınıfına devam eden ve Özel Eğitim-I dersini alan 54 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada Kalem ve Fer (2003) tarafından geliştirilen “Senin İçin Bugün Sınıf Nasıldı?” adlı form ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış, içerik analizine tabi tutularak, tablolar hâlinde sunulmuştur. Ayrıca verileri desteklemesi açısından öğrencilerin görüşlerinden alıntılar yapılmıştır. Aktif öğrenmenin dersi eğlenceli hale getirmesi, kalıcı öğrenme sağlaması, derse yönelik ön yargıyı kırması, öz güven ve motivasyonu artırması, öğretim üyesi ve öğrenci etkileşimini sağlaması şeklinde öğrenciye pek çok avantaj sağladığı sonucu elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda ulaşılan sonuçlar diğer araştırma sonuçlarıyla tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Okul öncesi sınıflarında yardımcı öğretmen olarak çalışabilen çocuk gelişimi programı öğrencilerinin araştırarak, sorgulayarak, problem çözerek, keşfederek öğrenmeyi öğrenmeleri, öğrendiklerini ezberlemeden içselleştirmeleri ve mesleğe dair hazırbulunuşluk düzeylerini geliştirmeleri için aktif öğrenme yöntemiyle işlenen derslerin etkisinin incelenmesi önem taşımakta ve Çocuk Gelişimi Programında öğrenim gören öğrencilerin aktif öğrenme yöntemine ilişkin görüşlerinin incelenmesi, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma nicel ve nitel araştırma süreçlerini içeren karma yöntem modellerinden yakınsayan paralel desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılında Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Polatlı Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı 1. Sınıfına devam eden ve Özel Eğitim-I dersini alan 54 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada Kalem ve Fer (2003) tarafından geliştirilen “Senin İçin Bugün Sınıf Nasıldı?” adlı form ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmış, içerik analizine tabi tutularak, tablolar hâlinde sunulmuştur. Ayrıca verileri desteklemesi açısından öğrencilerin görüşlerinden alıntılar yapılmıştır. Aktif öğrenmenin dersi eğlenceli hale getirmesi, kalıcı öğrenme sağlaması, derse yönelik ön yargıyı kırması, öz güven ve motivasyonu artırması, öğretim üyesi ve öğrenci etkileşimini sağlaması şeklinde öğrenciye pek çok avantaj sağladığı sonucu elde edilmiştir. Araştırmanın sonunda ulaşılan sonuçlar diğer araştırma sonuçlarıyla tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child and Adolescent Development |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | July 4, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |
The journal publishes theoretical and applied articles that make original contributions to the literature in every field of social sciences.
Authors can contribute to the journal with their Turkish and English studies prepared in accordance with our journal's writing rules. Our journal does not charge any fees to authors during the evaluation, preparation and publication of articles.
All legal responsibilities of the articles in the journal belong to the authors.
Kayseri University Journal of Social Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. The content on the site can be shared, copied, reproduced and distributed non-commercially, provided that it is published under the terms of the license, but its content cannot be changed.
Please use the article template for your article.