Duygular sadece farklı ruh hallerini ifade etmeye yaramazlar, aynı zamanda sosyalizasyon sürecinin önemli bir parçasıdırlar. Bu nitelikleri duyguların sosyal bir mesele olarak ele alınmasını da beraberinde getirir. Duyguların insanları harekete geçirebilme potansiyeli, politik bir amaç için seçim propagandalarında ya da belirli bir ürünü satmak için ticari reklamlarda kullanılabilmektedir. Korku bu anlamda belki de en çok tartışılan duygulardan biridir. Telefon dolandırıcılığının Türkiye’de çoğunlukla korku odaklı olarak kullanılıyor olması incelemeye değerdir. Bu çerçeveden hareket eden bu yazı; korkunun, insanları bir fikre inandırmak, ikna etmek ve harekete geçirmek için nasıl kullanıldığını telefon dolandırıcılığı örneğinde tartışmayı istemektedir. Bu amaçla öncelikle “duygu” kavramına değinilerek evrensllik-kültürellik üzerinde durulmuştur. Ardından korku fizyolojik, psikolojik ve sosyal/kültürel yönlerden ele alınarak araçsal olarak kullanımı telefon dolandırıcılığı örneğinde incelenmiştir.
Korku Duygu sosyolojisi Suç sosyolojisi Telefon dolandırıcılığı İkna
Emotions do not only express different states of mind, they are also an important part of socialization. These qualities of emotions also bring about their consideration as a social issue. The potential of emotions to mobilize people can be used in election periods for a political purpose or in commercial advertisements to sell a certain product. Fear is perhaps one of the most debated emotions in this sense. It is worth examining that impersonation frauds are mostly used in a fear-focused manner in Turkey. Based on this framework, this article aims to discuss how fear is used to convince, persuade and mobilize people for an idea in the example of impersonation frauds. For this purpose, first, the concept of “emotion” was taken into consideration and the concept was examined in the context of universality vs. culturality discussions. Then, fear was considered from physiological, psychological and social/cultural aspects and its instrumental use was examined in the example of telephone fraud.
Fear Sociology of emotion Sociology of crime Impersonation fraud Persuasion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |