Research Article
BibTex RIS Cite

YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ

Year 2017, , 111 - 122, 02.10.2017
https://doi.org/10.17498/kdeniz.341183

Abstract

Topluma faydalı olacak ve ekonomik katkı sağlayacak yeni bir ürün veya hizmet

yaratmak, inovasyon olarak adlandırılmaktadır. Alanyazında genel kabul gören haliyle

inovasyon dört temel adımdan oluşan bir süreçtir: problemi/ fırsatları keşfetme, yeni fikirler

üretme, fikirlerine destek arama, fikirlerini uygulamaya çevirme. Örgütsel veya bireysel

boyutta başarılı bir inovasyon faaliyeti için inovasyon yapma eğilimi taşıyan bireye ihtiyaç

vardır. Bu çalışmanın amacı, Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği ile boyutları belirlenen

inovasyon sürecinin geçerliğinin ve güvenilirliğinin Türk Reklamcılık Sektörü özelinde

doğrulanmasıdır. Kuramsal geçerlik ölçekte kullanılan her indikatöre yönelik yazından

destek verilerek, güvenilirlik ise Reklamcılık sektöründen toplanan veri ikiye ayrılarak

ardışık uygulanan Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri ile gerçekleştirilmiştir.

Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği soruları, yöneticilerin inovatif bireyi değerlendirmesine

dayalıdır. Temel alınan çalışmadan farklı olarak inovatif davranışlar ve inovatif iş

çıktılarının bir arada ölçülmesi modelin uygunluk oranını yükselttiği bulgulanmıştır.

References

  • .
Year 2017, , 111 - 122, 02.10.2017
https://doi.org/10.17498/kdeniz.341183

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

İşıl Kıroğlu

Raif Serkan Albayrak

Publication Date October 2, 2017
Submission Date October 2, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Kıroğlu, İ., & Albayrak, R. S. (2017). YARATICI ENDÜSTRİLERDE YENİLİKÇİ İŞ DAVRANIŞI ÖLÇEĞİNİN YÖNETİCİLERE UYGULANMASI VE DOĞRULANMASI: REKLAMCILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 35(35), 111-122. https://doi.org/10.17498/kdeniz.341183