Topluma faydalı olacak ve ekonomik katkı sağlayacak yeni bir ürün veya hizmet
yaratmak, inovasyon olarak adlandırılmaktadır. Alanyazında genel kabul gören haliyle
inovasyon dört temel adımdan oluşan bir süreçtir: problemi/ fırsatları keşfetme, yeni fikirler
üretme, fikirlerine destek arama, fikirlerini uygulamaya çevirme. Örgütsel veya bireysel
boyutta başarılı bir inovasyon faaliyeti için inovasyon yapma eğilimi taşıyan bireye ihtiyaç
vardır. Bu çalışmanın amacı, Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği ile boyutları belirlenen
inovasyon sürecinin geçerliğinin ve güvenilirliğinin Türk Reklamcılık Sektörü özelinde
doğrulanmasıdır. Kuramsal geçerlik ölçekte kullanılan her indikatöre yönelik yazından
destek verilerek, güvenilirlik ise Reklamcılık sektöründen toplanan veri ikiye ayrılarak
ardışık uygulanan Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri ile gerçekleştirilmiştir.
Yenilikçi İş Davranışı Ölçeği soruları, yöneticilerin inovatif bireyi değerlendirmesine
dayalıdır. Temel alınan çalışmadan farklı olarak inovatif davranışlar ve inovatif iş
çıktılarının bir arada ölçülmesi modelin uygunluk oranını yükselttiği bulgulanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 2, 2017 |
Submission Date | October 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |