Bu araştırmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve lise
yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliklerini ortaya koymaktır. Bu ana
amaç doğrultusunda, ilgili yöneticilerin teknoloji liderliği yeterliklerinin
yönetici olarak görev yapma süreleri, memuriyet yılları, mezun oldukları okul,
cinsiyetleri ya da görev yaptıkları kurum bölümü bakımından farklılık gösterip
göstermemesi gibi boyutlar da incelenmiştir. Araştırma nicel bir çalışmadır ve tarama modelinde
desenlenmiştir. Araştırma Giresun il merkezindeki okullarda bulunan
yöneticilerle gerçekleştirilmiştir. Araştırma için il merkezindeki ilkokul,
ortaokul ve lise boyutunda müdür ve müdür yardımcısı olmak üzere tüm
yöneticilere ulaşılmıştır. Araştırma 2017-2018 akademik yılının güz yarıyılında
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 33 ilkokul, 32 ortaokul ve 55 lise
yöneticisi katılmıştır. Araştırma boyutunda veri toplamak için Köksal BANOĞLU
tarafından geliştirilmiş ve 32 maddeden oluşan “Eğitim Yöneticilerinin
Teknoloji Liderliği Yeterlikleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma ölçeği vizyoner
liderlik, dijital çağ öğrenme kültürü, mesleki gelişimde mükemmellik, sistematik
gelişim ve dijital vatandaşlık alt boyutlarından oluşmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul, ortaokul ve lise yöneticilerinin
teknoloji liderliği yeterliklerinin hem genel olarak hem de sistematik gelişim
dışında alt boyutlar bakımından iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Okul
yöneticileri dijital vatandaşlık boyutunda teknolojik liderliği bakımından en
üst düzeydeyken sistematik gelişim boyutunda nispeten daha düşük
düzeydedir. Her ne kadar kişisel
özelliklere göre küçük farklılıklar olsa da, okul yöneticilerinin teknoloji
liderliği yeterlikleri cinsiyet, okul türü, mesleki kıdem, yöneticilik
deneyimi, yöneticilik görev türü, eğitim düzeyi, bilgisayar yeterliği ve internet
kullanma durumları gibi değişkenler açısından da anlamlı bir fark
oluşturmamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2018 |
Submission Date | December 4, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |