Research Article
BibTex RIS Cite

MEVCUT PAZARLARDA YENI ÜRÜN LANSMAN STRATEJILERI: TÜRKİYE TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ PAZARINDA VAKA ÇALIŞMASI

Year 2021, , 333 - 352, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.947903

Abstract

Firmalar açısından günümüz iş dünyasında en değerli kavramların başında müşteri odaklılık gelmektedir. Merkeze konan,günümüz tüketici ve müşterilerin sürekli yenilik beklentisi içinde olmaları, çok hızlı değişen rekabet koşulları, çok hızlı gelişen teknolojik üretim imkanları, ve yine çok hızlı gelişen teknolojik iletişim imkanları gibi nedenler yüzünden firmalar için düzenli olarak yeni ürün(ler) pazara sürmek ve mevcut portföylerini genişletmek kaçınılmaz bir hale gelmiştir. Bu çalışma; Türkiye tüketici elektroniği pazarında yenilikçi bir yaklaşım ile pazara, firmanın kendisine, ve hatta tüm sektöre göre yeni olabilecek üç ürünle, literatürde yer alan hem ürün hem de firma bakış açılarıyla alternatif lansman stratejileri uygulamış ve bu uygulamaları kapsamlı bir pazar araştırma verilerine göre düzenlemiş bir firmanın yaşamış olduğu tüm süreçleri, ilgili literatür çalışmaları ile birlikte açıklayan bir vaka çalışması incelemesidir.

References

  • Adams, R.J. (2007). Reducing product failure rates: a new perspective. USA: Capella University.
  • Akça, F. (1999). Pazarda Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Yeni Ürün Geliştirmenin Önemi ve Türkiye’de Değişik Endüstrilerde Yeni Ürün Performansını Etkileyen Faktörler. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktuğlu, I.K. (2004). Marka yönetimi. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Ayhan, A. (2002). Dünden bugüne Türkiye’de bilim – teknoloji ve geleceğin teknolojileri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Bekoğlu, F.B., Ergen, A. (2016). Yeni ürün geliştirme ve lansman stratejileri. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 923-938.
  • Bir, A.A. (1987). Yeni Mamül Tutundurma Stratejisi Petlas Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Brockhoff, K. (1998). Produktpolitik. Stutgart – New York: G. Fischer Verlag.
  • Chang, W., Taylor, S.A. (2016). The effectiveness of customer participation in new product development: a meta-analyses. Journal of Marketing, 80 (1), 47-64.
  • Clark, K.B., Wheelwright, S.C. (1993). Managing new product and process development: text and cases. New York: Free Press.
  • Clift, T.B., Vandenbosch, M.B. (1999). Project development and efforts to reduce product development cycle time. Journal of Business Research, 45 (2), 98-187.
  • Cooper, R.G. (1990). Stage gate systems: a new tool for managing new products. Business Horizons, 33 (3), 44-53.
  • Cooper, R.G., Kleinschmidt, E.J. (1986). An investigation into the new product process: steps, deficiencies and impact. Journal of Product Innovation Management, 3, 71-85.
  • Dinçer, Ö. (1997). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Timaş Matbaası.
  • Gülbuçuk, A. (2007). Marka Yönetimi Ders Notları. C.B.Ü. Salihli Meslek Yüksek Okulu. Pazarlama Programı Salihli-Manisa.
  • Gülbuçuk, A. (2009). Yeni ürünlerde markalaşma stratejilerinin önemi, seçimi ve değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansbank Dergisi, Ekim 2009, 190-198.
  • İslamoğlu, A.H. (2013). Pazarlama yönetimi (stratejik yaklaşım). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karafakıoğlu, M. (2006). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Kögüs, Ö. (2005). Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi. Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P., Dubois, B. (1991). Marketing management – analyses, planning and control. USA: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2001). Dijital çağda pazarlama. Capital Ekonomi Dergisi, Şubat Eki. İstanbul.
  • Kotler, P., Keller, K. (2009). Marketing management, 13th Edition. Prentice Hall.
  • Ries, A., Ries, L. (2004). Marka yaratmanın 22 kuralı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Sattler, H. (2003). Markentransfer Strategien. Research Papers on Marketing and Retailing. University of Hamburg. No 012, Maerz.
  • Tek, Ö.B., Özgül, E. (2005). Modern pazarlama ilkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R. (2012). Pazarlama stratejileri, yönetsel bir yaklaşım. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Uzman, İ. (2002). Yeni Ürün Geliştirme ve Pınar Entegre Et ve Un Sanayi A.Ş.’de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülker, D. (2009). Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Wilson, R., Gilligan, C. (2005). Strategic marketing management planning, implementation and control. UK: Butterworth-Heinemann.

NOVEL PRODUCT LAUNCH STRATEGIES IN CURRENT MARKETS: CASE STUDY IN THE CONSUMER ELECTRONICS MARKET OF TURKEY

Year 2021, , 333 - 352, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.947903

Abstract

In terms of firms, customer centricity is among the most valuable concepts in today's business world. It has become inevitable for companies to regularly drive new product(s) to market and expand their existing portfolios due to reasons such as the continued prospects for innovation of today's consumers and clients who are focused on, the changing competitive conditions, the technological production opportunities and the technological communication opportunities which are evolving very quickly. This study implemented alternative launch strategies with both product and company perspectives included in the literature, with three products that may be new to the market, the firm itself, and even the entire industry with an innovative approach in the Turkish consumer electronics market, and it is a case study review that explains all the processes experienced by a company that has organized these applications according to a comprehensive market research data, together with the relevant literature studies.
The study investigated the definitions of new product concepts primarily in literature, and then explored the differences and intersections of the new product based on firm and customer perspectives. In the later stages of the study, the processes that firms experience when developing new products, which are also the subject of the research, and the strategies they also fictionalize, will be analyzed in conjunction with reviews conducted in academia in the past. In the final part of the research, as a case study, the strategies that ABC Energy planned and initiated its implementation in the new product line that the firm will launch in the wearable solar-powered consumer electronics market will be sought to be explained by different models that have been identified in the past.

References

  • Adams, R.J. (2007). Reducing product failure rates: a new perspective. USA: Capella University.
  • Akça, F. (1999). Pazarda Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Yeni Ürün Geliştirmenin Önemi ve Türkiye’de Değişik Endüstrilerde Yeni Ürün Performansını Etkileyen Faktörler. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktuğlu, I.K. (2004). Marka yönetimi. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Ayhan, A. (2002). Dünden bugüne Türkiye’de bilim – teknoloji ve geleceğin teknolojileri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Bekoğlu, F.B., Ergen, A. (2016). Yeni ürün geliştirme ve lansman stratejileri. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 923-938.
  • Bir, A.A. (1987). Yeni Mamül Tutundurma Stratejisi Petlas Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Brockhoff, K. (1998). Produktpolitik. Stutgart – New York: G. Fischer Verlag.
  • Chang, W., Taylor, S.A. (2016). The effectiveness of customer participation in new product development: a meta-analyses. Journal of Marketing, 80 (1), 47-64.
  • Clark, K.B., Wheelwright, S.C. (1993). Managing new product and process development: text and cases. New York: Free Press.
  • Clift, T.B., Vandenbosch, M.B. (1999). Project development and efforts to reduce product development cycle time. Journal of Business Research, 45 (2), 98-187.
  • Cooper, R.G. (1990). Stage gate systems: a new tool for managing new products. Business Horizons, 33 (3), 44-53.
  • Cooper, R.G., Kleinschmidt, E.J. (1986). An investigation into the new product process: steps, deficiencies and impact. Journal of Product Innovation Management, 3, 71-85.
  • Dinçer, Ö. (1997). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Timaş Matbaası.
  • Gülbuçuk, A. (2007). Marka Yönetimi Ders Notları. C.B.Ü. Salihli Meslek Yüksek Okulu. Pazarlama Programı Salihli-Manisa.
  • Gülbuçuk, A. (2009). Yeni ürünlerde markalaşma stratejilerinin önemi, seçimi ve değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansbank Dergisi, Ekim 2009, 190-198.
  • İslamoğlu, A.H. (2013). Pazarlama yönetimi (stratejik yaklaşım). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karafakıoğlu, M. (2006). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Kögüs, Ö. (2005). Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi. Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P., Dubois, B. (1991). Marketing management – analyses, planning and control. USA: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2001). Dijital çağda pazarlama. Capital Ekonomi Dergisi, Şubat Eki. İstanbul.
  • Kotler, P., Keller, K. (2009). Marketing management, 13th Edition. Prentice Hall.
  • Ries, A., Ries, L. (2004). Marka yaratmanın 22 kuralı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Sattler, H. (2003). Markentransfer Strategien. Research Papers on Marketing and Retailing. University of Hamburg. No 012, Maerz.
  • Tek, Ö.B., Özgül, E. (2005). Modern pazarlama ilkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R. (2012). Pazarlama stratejileri, yönetsel bir yaklaşım. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Uzman, İ. (2002). Yeni Ürün Geliştirme ve Pınar Entegre Et ve Un Sanayi A.Ş.’de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülker, D. (2009). Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Wilson, R., Gilligan, C. (2005). Strategic marketing management planning, implementation and control. UK: Butterworth-Heinemann.

СТРАТЕГИИ ОТПУСКА НОВЫХ ПРОДУКТОВ НА СУЩЕСТВУЮЩИХ РЫНКАХ: ПРИМЕР ТУРЕЦКОГО РЫНКА БЫТОВОЙ ЭЛЕКТРОНИКИ

Year 2021, , 333 - 352, 30.09.2021
https://doi.org/10.17498/kdeniz.947903

Abstract

Для компаний одной из самых ценных концепций в современном деловом мире является ориентация на клиента. Следует указывать, что сегодняшние потребители и заказчики находятся в постоянном ожидании инноваций. Быстро меняются условия конкуренции, развиваются технологические возможности, технологические коммуникации, находятся в центре внимания. Тем самым, компании могут регулярно запускать новые продукты на рынок и представить их с расширенным портфолио. В нижеследующей статье исследуется инновационный подход на турецком рынке к бытовой электронике с тремя продуктами, которые считаются новыми для рынка, для самой компании и даже для всего сектора. Она была реализована альтернативной стратегией. В этом случае, компания систематизировала эти инновации на основе данных всестороннего исследования рынка. В обзоре практического примера объясняются все процессы, в которых участвовала компания, а также расталкивается соответствующая литература.
В ходе исследования, во-первых, были изучены определения концепции нового продукта, а затем различия и пересечения нового продукта в зависимости от точки зрения компании и клиента в соответствии с разными исследованиями. Обзор вышеуказанного процесса, с которыми компании сталкиваются при разработке новых продуктов и стратегии, которые также являются предметом исследования, производится совместно с соответствующими исследованиями.

References

  • Adams, R.J. (2007). Reducing product failure rates: a new perspective. USA: Capella University.
  • Akça, F. (1999). Pazarda Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Yeni Ürün Geliştirmenin Önemi ve Türkiye’de Değişik Endüstrilerde Yeni Ürün Performansını Etkileyen Faktörler. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aktuğlu, I.K. (2004). Marka yönetimi. İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Ayhan, A. (2002). Dünden bugüne Türkiye’de bilim – teknoloji ve geleceğin teknolojileri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.
  • Bekoğlu, F.B., Ergen, A. (2016). Yeni ürün geliştirme ve lansman stratejileri. International Journal of Human Sciences, 13 (1), 923-938.
  • Bir, A.A. (1987). Yeni Mamül Tutundurma Stratejisi Petlas Uygulaması. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Brockhoff, K. (1998). Produktpolitik. Stutgart – New York: G. Fischer Verlag.
  • Chang, W., Taylor, S.A. (2016). The effectiveness of customer participation in new product development: a meta-analyses. Journal of Marketing, 80 (1), 47-64.
  • Clark, K.B., Wheelwright, S.C. (1993). Managing new product and process development: text and cases. New York: Free Press.
  • Clift, T.B., Vandenbosch, M.B. (1999). Project development and efforts to reduce product development cycle time. Journal of Business Research, 45 (2), 98-187.
  • Cooper, R.G. (1990). Stage gate systems: a new tool for managing new products. Business Horizons, 33 (3), 44-53.
  • Cooper, R.G., Kleinschmidt, E.J. (1986). An investigation into the new product process: steps, deficiencies and impact. Journal of Product Innovation Management, 3, 71-85.
  • Dinçer, Ö. (1997). Stratejik yönetim ve işletme politikası. İstanbul: Timaş Matbaası.
  • Gülbuçuk, A. (2007). Marka Yönetimi Ders Notları. C.B.Ü. Salihli Meslek Yüksek Okulu. Pazarlama Programı Salihli-Manisa.
  • Gülbuçuk, A. (2009). Yeni ürünlerde markalaşma stratejilerinin önemi, seçimi ve değerlendirilmesi. Muhasebe ve Finansbank Dergisi, Ekim 2009, 190-198.
  • İslamoğlu, A.H. (2013). Pazarlama yönetimi (stratejik yaklaşım). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karafakıoğlu, M. (2006). Pazarlama ilkeleri. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
  • Kögüs, Ö. (2005). Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri. Yüksek Lisans Tezi. Gebze İleri Teknoloji Enstitüsü Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kotler, P., Dubois, B. (1991). Marketing management – analyses, planning and control. USA: Prentice Hall.
  • Kotler, P. (2001). Dijital çağda pazarlama. Capital Ekonomi Dergisi, Şubat Eki. İstanbul.
  • Kotler, P., Keller, K. (2009). Marketing management, 13th Edition. Prentice Hall.
  • Ries, A., Ries, L. (2004). Marka yaratmanın 22 kuralı. İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Sattler, H. (2003). Markentransfer Strategien. Research Papers on Marketing and Retailing. University of Hamburg. No 012, Maerz.
  • Tek, Ö.B., Özgül, E. (2005). Modern pazarlama ilkeleri. İzmir: Birleşik Matbaacılık.
  • Torlak, Ö., Altunışık, R. (2012). Pazarlama stratejileri, yönetsel bir yaklaşım. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Uzman, İ. (2002). Yeni Ürün Geliştirme ve Pınar Entegre Et ve Un Sanayi A.Ş.’de Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ülker, D. (2009). Yeni Ürünlerde Uygulanan Tutundurma Stratejileri ve Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Wilson, R., Gilligan, C. (2005). Strategic marketing management planning, implementation and control. UK: Butterworth-Heinemann.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Kutay Mutdoğan 0000-0002-7357-027X

Publication Date September 30, 2021
Submission Date June 4, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Mutdoğan, K. (2021). MEVCUT PAZARLARDA YENI ÜRÜN LANSMAN STRATEJILERI: TÜRKİYE TÜKETİCİ ELEKTRONİĞİ PAZARINDA VAKA ÇALIŞMASI. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(51), 333-352. https://doi.org/10.17498/kdeniz.947903