Research Article
BibTex RIS Cite

A REVIEW ON USING THE COMPETENCIES IDIOMS OF EIGHTH GRADE STUDENTS IN PRIMARY EDUCATION

Year 2012, Issue: 13, 96 - 109, 01.03.2012

Abstract

The main purpose of language training is to gain skills in understanding and
explaining to the students. Students’ achievements in understanding and explaining
depends on acquire basic language skills and use them effectively. Reading, listening,
speaking and writing skills, can be developed to the extent in the language possibilities.
The effective use of language, are important vocabulary expression of individuals, this
accumulation of the statement knowledge and ability of using. For this, should be teach
the importance of using statements at verbal and written expressions in the learningteaching process. In this study studied to determine the operating conditions the
statements of the students. In addition, emphasized the importance of effectively
utilizing the statement by improving students’ comprehension and expression skills in
the use of Turkish. In this study, mixed methods were used. According to the findings,students, statement completion, situation of using the statements in written texts above
normal level.

References

  • AKSAN Doğan: (2005). Türkçenin Gücü (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara, Bilgi Yay.
  • AKSOY Ömer Asım: (1988). Atasözleri ve Deyimler (s. 131-166). Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten-1962, Ankara, Türk Dil Kurumu Yay.
  • AKTURAN Ulun: (2008). Doküman İncelemesi (s. 117-126), Nitel Araştırma Yöntemleri (Editörler: Türker Baş ve Ulun Akturan), Ankara, Seçkin Yay.
  • BAYRAKTAR Nesrin - ÖRGE YAŞAR, Funda: (2005). “İlköğretim Birinci Kademe Beşinci Sınıfta Deyim Öğretimine İlişkin Uygulamalar ve Deyim Öğretimine İlişkin Yeni Bir Yaklaşım”, Dil Dergisi, (127), s. 7-19.
  • BİLGİN Muhittin: (2006). Anlamdan Anlatıma Türkçemiz, Ankara, (2. b.), Anı Yay.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Şener - ÇAKMAK E. Kılıç - AKGÜN Ö. Erkan - KARADENİZ Şirin - DEMİREL Funda: (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, (4. b.), Pegem Akademi.
  • ÇALIŞKAN Nihal: (2010). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Söz Varlığını Geliştirme: Kavramsal Anahtarlar Aracılığıyla Deyim Öğretimi”, Turkish Studies, 5 (4), s. 258-275.
  • DİLİDÜZGÜN Selahattin: (2001). “Türkçe Öğretiminde Çocuk Yazınının Yeri”, Çağdaş Türk Yazını (Ed. Zehra İpşiroğlu), İstanbul, Adam Yay.
  • EKİZ Durmuş: (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, (2. b.), Anı Yay.
  • GÜNDÜZALP Selim: (2003). Deyimler ve Öyküleri (Birinci Kitap), İstanbul, Zafer Yay.
  • HENGİRMEN Mehmet: (1995). Deyimler Sözlüğü (1000 Temel Deyim). Ankara, Engin Yay.
  • KOÇ Nurettin: (1992). Açıklamalı Dil Bilgisi Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkılâp Kitabevi. $%

İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEYİMLERİ KULLANMA YETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2012, Issue: 13, 96 - 109, 01.03.2012

Abstract

Dil eğitiminin en temel hedefi öğrencilere anlama ve anlatma becerilerini
kazandırmaktır. Öğrencilerin anlama ve anlatma başarıları, temel dil becerilenini
kazanmaları ve etkin bir biçimde kullanmalarına bağlıdır. Okuma, dinleme, konuşma ve
yazma dil becerileri dilin verdiği imkânlar ölçüsünde geliştirilmeye çalışılır. Bireylerin
bu becerileri etkin kullanmaları, onların deyim dağarcığına, deyim bilgisine ve bu
birikimi kullanabilme yeteneğine bağlıdır. Bunun için, öğrenme-öğretme sürecinde
öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatımlarında deyimleri etkin kullanabilmelerinin
ortamlarını oluşturmanın önemi büyüktür.
Bu çalışmada, öğrencilerin deyimleri kullanma durumları belirlenmeye çalışılmıştır.
Bundan hareketle öğrencilerin anlama ve anlatım becerilerini geliştirerek Türkçeyi etkin
bir biçimde kullanabilmelerinde deyim kullanımının önemi üzerinde durulmuştur. Bu
araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrenciler, deyim
tamamlama, oluşturulan metinlerde verilen deyimleri kullanma durumları normal
seviyenin üzerindedir.

References

  • AKSAN Doğan: (2005). Türkçenin Gücü (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara, Bilgi Yay.
  • AKSOY Ömer Asım: (1988). Atasözleri ve Deyimler (s. 131-166). Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten-1962, Ankara, Türk Dil Kurumu Yay.
  • AKTURAN Ulun: (2008). Doküman İncelemesi (s. 117-126), Nitel Araştırma Yöntemleri (Editörler: Türker Baş ve Ulun Akturan), Ankara, Seçkin Yay.
  • BAYRAKTAR Nesrin - ÖRGE YAŞAR, Funda: (2005). “İlköğretim Birinci Kademe Beşinci Sınıfta Deyim Öğretimine İlişkin Uygulamalar ve Deyim Öğretimine İlişkin Yeni Bir Yaklaşım”, Dil Dergisi, (127), s. 7-19.
  • BİLGİN Muhittin: (2006). Anlamdan Anlatıma Türkçemiz, Ankara, (2. b.), Anı Yay.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Şener - ÇAKMAK E. Kılıç - AKGÜN Ö. Erkan - KARADENİZ Şirin - DEMİREL Funda: (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, (4. b.), Pegem Akademi.
  • ÇALIŞKAN Nihal: (2010). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Söz Varlığını Geliştirme: Kavramsal Anahtarlar Aracılığıyla Deyim Öğretimi”, Turkish Studies, 5 (4), s. 258-275.
  • DİLİDÜZGÜN Selahattin: (2001). “Türkçe Öğretiminde Çocuk Yazınının Yeri”, Çağdaş Türk Yazını (Ed. Zehra İpşiroğlu), İstanbul, Adam Yay.
  • EKİZ Durmuş: (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, (2. b.), Anı Yay.
  • GÜNDÜZALP Selim: (2003). Deyimler ve Öyküleri (Birinci Kitap), İstanbul, Zafer Yay.
  • HENGİRMEN Mehmet: (1995). Deyimler Sözlüğü (1000 Temel Deyim). Ankara, Engin Yay.
  • KOÇ Nurettin: (1992). Açıklamalı Dil Bilgisi Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkılâp Kitabevi. $%

ИССЛЕДОВАНИЕ О СПОСОБНОСТИ УПОТРЕБЛЕНИИ ФРАЗЕОЛОГИЗМОВ ШКОЛЬНИКАМИ ВОСЬМОГО КЛАССА

Year 2012, Issue: 13, 96 - 109, 01.03.2012

Abstract

Основная цель обучения языку- это способности понимания и изложения
языкового материала. Способность понимания и изложения школьниками зависит
от приобретения основной языковой способности и использования её как
принято в данном языке. Способность языка; читение, слушание, разговор и
написание нужно развивать в рамках возможности языка. Эффективное
использование этих способностей зависит от опыта, знания фразеологизмов и
особенности использования этих знаний на практикке. Создание удобной,
учебной атмосферы обеспечивает хорошее условие для эффективного обучения
фразеологизмам школьников. Таким образом, в данной статье развивая
способность понимания и изложения языкового материала проявляется
исключительный интерес к теме эффективного использования фразеологизмов в
турецком языке.

References

  • AKSAN Doğan: (2005). Türkçenin Gücü (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara, Bilgi Yay.
  • AKSOY Ömer Asım: (1988). Atasözleri ve Deyimler (s. 131-166). Türk Dili Araştırmaları Yıllığı Belleten-1962, Ankara, Türk Dil Kurumu Yay.
  • AKTURAN Ulun: (2008). Doküman İncelemesi (s. 117-126), Nitel Araştırma Yöntemleri (Editörler: Türker Baş ve Ulun Akturan), Ankara, Seçkin Yay.
  • BAYRAKTAR Nesrin - ÖRGE YAŞAR, Funda: (2005). “İlköğretim Birinci Kademe Beşinci Sınıfta Deyim Öğretimine İlişkin Uygulamalar ve Deyim Öğretimine İlişkin Yeni Bir Yaklaşım”, Dil Dergisi, (127), s. 7-19.
  • BİLGİN Muhittin: (2006). Anlamdan Anlatıma Türkçemiz, Ankara, (2. b.), Anı Yay.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Şener - ÇAKMAK E. Kılıç - AKGÜN Ö. Erkan - KARADENİZ Şirin - DEMİREL Funda: (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, (4. b.), Pegem Akademi.
  • ÇALIŞKAN Nihal: (2010). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Söz Varlığını Geliştirme: Kavramsal Anahtarlar Aracılığıyla Deyim Öğretimi”, Turkish Studies, 5 (4), s. 258-275.
  • DİLİDÜZGÜN Selahattin: (2001). “Türkçe Öğretiminde Çocuk Yazınının Yeri”, Çağdaş Türk Yazını (Ed. Zehra İpşiroğlu), İstanbul, Adam Yay.
  • EKİZ Durmuş: (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, (2. b.), Anı Yay.
  • GÜNDÜZALP Selim: (2003). Deyimler ve Öyküleri (Birinci Kitap), İstanbul, Zafer Yay.
  • HENGİRMEN Mehmet: (1995). Deyimler Sözlüğü (1000 Temel Deyim). Ankara, Engin Yay.
  • KOÇ Nurettin: (1992). Açıklamalı Dil Bilgisi Terimleri Sözlüğü. İstanbul: İnkılâp Kitabevi. $%
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Ali Göçer This is me

Publication Date March 1, 2012
Submission Date July 21, 2014
Published in Issue Year 2012 Issue: 13

Cite

APA Göçer, D. A. (2012). İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEYİMLERİ KULLANMA YETERLİKLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(13), 96-109.