This paper focuses on the relationships between organizational commitment and employee demographics. The research was carried out on three, four and five star hotel employees in Kahramanmaraş province in Turkey. Frequency, factor, t-test and one-way anova analysis were applied to the obtained data via SPSS. According to the results; Organizational commitment perceptions were higher among women than men. Organizational commitment decreases after a certain age. There is an inverse relationship between education and income level and organizational commitment. Organizational commitment perceptions are higher in the food&beverage and housekeeping department.
В этом документе основное внимание уделяется взаимосвязи между приверженностью организации и демографическими характеристиками сотрудников. Исследование проводилось с участием сотрудников трех, четырех и пятизвездочных отелей в провинции Кахраманмараш в Турции. К полученным данным с помощью SPSS были применены частотный, факторный, t-критерий и однонаправленный анализ анионов. По результатам; Восприятие организационной приверженности среди женщин было выше, чем среди мужчин. Приверженность организации снижается после достижения определенного возраста. Существует обратная зависимость между образованием и уровнем дохода и приверженностью организации. Восприятие организационной приверженности выше в отделе продуктов питания и напитков и домашнего хозяйства.
Örgütsel bağlılık kavramı, tüm sektörlerde önemli olmakla birlikte, hizmet üreten işletmelerde daha fazla öneme sahiptir. Özellikle turizm ve konaklama işletmelerinde işgören ve müşteri arasındaki doğrudan iletişim örgütsel bağlılığın önemini ortaya koymaktadır. Turizm işletmeleri çalışanlarının örgütsel bağlılık seviyeleri, işletmelerin başarısını olumlu ya da olumsuz olarak etkilemektedir. Bu nedenle, çalışanların örgütsel bağlılık seviyelerinin bilinmesi işletmeler açısından yararlıdır.
Bu çalışma örgütsel bağlılık ve çalışanların demografik özellikleri arasındaki ilişkilere odaklanmaktadır. Araştırma, Kahramanmaraş şehrinde bulunan üç, dört ve beş yıldızlı otellerin 334 çalışanı üzerinde yapılmıştır. Veriler, 15.11.2020-25.12.2020 tarihleri arasında anket yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilere, frekans, faktör, t-testi ve tek yönlü varyans analizi SPSS aracılığıyla uygulanmıştır. Sonuçlara göre; örgütsel bağlılık algıları, kadınlarda erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. 48 yaşından sonra örgütsel bağlılık azalmaktadır. Eğitim ve gelir seviyesi ile örgütsel bağlılık arasında zıt yönlü bir ilişki vardır. Yiyecek içecek ve kat hizmetleri departmanında örgütsel bağlılık algıları daha yüksektir.
Bu araştırmadan elde edilen veriler gösteriyor ki; örgütsel bağlılık ve çalışanların demografik özellikleri arasında anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Buna ek olarak bazı gruplar arasında örgütsel bağlılık algıları diğer gruplara göre daha yüksek ya da daha düşük bulunmuştur. Öncelikle bu farlılıklar en aza indirilmelidir. Özellikle turizm ve konaklama işletmeleri sürdürülebilir bir rekabet avantajı kazanmak için tüm personelinin örgütsel bağlılık seviyelerini artırmaya odaklanmalıdır. Bu sayede hizmet kalitesi artırılarak hedeflenen başarıya ulaşılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration, Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Submission Date | January 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 49 |