Research Article
BibTex RIS Cite

Biyoçeşitlilik Kavramı Öğretiminde 6. Sınıf Öğrenci Başarıları ve Görüşleri: Sanal Müze ve Fiziksel Müze Ziyareti Karşılaştırması

Year 2023, , 32 - 49, 29.06.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1187313

Abstract

Bu çalışmada 6. sınıf Fen Bilimleri dersinde Biyoçeşitlilik konusunda informal öğrenme ortamlarından Tabiat Tarihi müzesinin ve sanal Tabiat Tarihi müzesinin öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerine yansımasını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet ortaokulunun 6. sınıfında öğrenim gören 43 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Sanal müze ziyareti yapan deney grubu 22, fiziksel müze ziyareti yapan kontrol grubu 21 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem, uygun örneklem yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada öğrenci başarılarını belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen Biyoçeşitlilik Başarı Testi uygulanmıştır. Başarı testi 10 maddeden ve çoktan seçmeli sorulardan oluşmakta olup güvenirliği KR-20 analiziyle test edilmiştir. Analiz sonucunda başarı testinin güvenirlik katsayısı 0.72 bulunmuştur. Öğrencilerin müzeler hakkında görüşlerini almak amacıyla 6 sorudan oluşan ve uzman görüşü alınmış görüşme soruları hazırlanılmış ve öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Başarı testinden elde edilen son test sonuçları bağımsız örneklem t testi yoluyla analiz edildiğinde ortalamalar arasında kontrol grubu yönünde istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol gruplarının ziyaret esnasında pozitif duygular hissettiği görülmüştür. Aynı zamanda deney grubundaki öğrencilerin büyük bir kısmı ziyaretin olumsuz yönü olduğunu belirtirken bu oran kontrol grubunda daha az olduğu görülmüştür.

References

  • Allen, S. (2004). Designs for learning: Studying science museum exhibits that do more than entertain. Science education, 88(1), 17-33.
  • Ambrose, T., & Paine, C. (2006). Museum Basics: The International Handbook (2. Baskı) Routledge, https://doi.org/10.4324/9780203018989
  • Ambusaidi, N. A., & Al-Rabaani, A. H. (2019). The efficiency of virtual museum in development of grade eight students’ achievements and attitudes towards archaeology in Oman. International Journal of Educational Research Review, 4(4), 496-503.
  • Anderson, D., Piscitelli, B., Weier, K., Everett, M. & Tayler, C., 2002. Children's museum experiences: Identifying powerful mediators of learning. Curator: The Museum Journal, 45(3), 213-231.
  • Antonaci, A., Ott, M., & Pozzi, F. (2013). Virtual museums, cultural heritage education and 21st century skills. Learning & Teaching with Media & Technology, 185.
  • Aristeidou, M., Kouvara, T., Karachristos, C., Spyropoulou, N., Benavides-Lahnstein, A., Vulicevic, B., & Batsi, Z. (2022, March). Virtual Museum Tours for Schools: Teachers’ Experiences and Expectations. In 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (pp. 201-209). IEEE.
  • Astuti, A. D., & Suryadi, A. (2020). Pemanfaatan Museum Ranggawarsita sebagai Sumber Belajar Sejarah Bagi Siswa SMA Negeri di Kota Semarang. Jurnal Profesi Keguruan, 6(1), 9-21.
  • Beaman, R. S., & Cellinese, N. (2004). Eight new species and a new name in the genus Elatostema (Urticaceae) on Mount Kinabalu, Sabah, Malaysia. Blumea-Biodiversity, Evolution and Biogeography of Plants, 49(1), 135-144.
  • Behrendt, M., & Franklin, T. (2014). A review of research on school field trips and their value in education. International Journal of Environmental and Science Education, 9(3), 235-245.
  • Bolat, A., Karamustafaoğlu, S., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamının 5. sınıf ‘Canlılar Dünyası’ünitesinde öğrenci başarısına etkisi: Biyoçeşitlilik müzesi örneği. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 42-54.
  • Briseño‐Garzón, A., Anderson, D., & Anderson, A. (2007). Adult learning experiences from an aquarium visit: The role of social interactions in family groups. Curator: The Museum Journal, 50(3), 299-318.
  • Britannica, T. Editors of Encyclopaedia (2017, Mart 27). Virtual Museum. Encyclopedia Britannica.https://www.britannica.com/topic/virtual-museum
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2018). Sanat Eğitimi ve Öğretimi: Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem Ve Teknikler. Pegem Akademi.
  • Canlı, K. (2016). İlkokul 4. sınıf görsel sanatlar dersinde sanal müze uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (Fifth edit). New York City, USA: SAGE Publications, Inc.
  • Çınar, C. (2021). Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkındaki görüşleri: İstanbul örneği. [Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi
  • Çil, E., ve Yanmaz, D. (2016). İlkokul Öğrencilerinin Müze Ziyareti Deneyimleri. Conference: 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11-14 Mayıs 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Mugla.
  • Delello, J. A. (2009). The Development of A Virtual Science Museum For The Public Understanding Of Science In Eastern China And In The United States. Texas A&M University.
  • Dilli, R., & Dümenci, S. B. (2015). Okul Öncesi Dönemi Çocuklarına Anadolu’da Yaşamış Nesli Tükenmiş Hayvanların Öğretilmesinde Müze Eğitiminin Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181).
  • Dong, S., Xu, S., & Wu, G. (2006). Earth Science Digital Museum (ESDM): Toward A New Paradigm for Museums. Computers & Geosciences, 32(6), 793-802 içinde. https://doi.org/10.1016/j.cageo.2005.10.017
  • Efthim, R. (2006). The Naturalist Center: Proof that museums can do more to maximize the learning potential of their collections. Museum Management and Curatorship, 21(1), 58-66.
  • Falk, J. H., Randol, S., & Dierking, L. D. (2012). Mapping the informal science education landscape: An exploratory study. Public Understanding of Science, 21(7), 865-874.
  • Gılıç, İ. I. (2020). Sanal Müze Destekli İşbirlikli İngilizce Öğrenme Etkinliklerinin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarılarına ve Sanal Müze Memnuniyetlerine Etkisi. [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Harron, J. R., Petrosino, A. J., & Jenevein, S. (2019). Using virtual reality to augment museum-based field trips in a preservice elementary science methods course. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 19(4), 687-707.
  • Hein, G.E. (1998). Learning in the Museum (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203028322 Hooper-Greenhill, E. (Ed.). (1999). The educational role of the museum. Psychology Press.
  • Kaya, T. T. (2020). Ege Üniversitesi Tabiat Tarihi Uygulama ve Araştırma Merkezi: Tabiat Tarihi Müzesi. Mavi Gezegen dergisi, 28, 19-30.
  • Kaya, R., & Okumuş, O. (2018). Sanal müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153.
  • Khaled, J. S. (2008). The Effect of Employing Virtual Learning Environment in Teaching Science of the Sixth Graders’ Achievement at UNRWA Schools in Nablus District. Master thesis, ALnajah. https://hdl.handle .net/20.500.11888/7390
  • Kimble, G. (2014). Children learning about biodiversity at an environment centre, a museum and at live animal shows. Studies in educational evaluation, 41, 48-57.
  • Lepouras, G., ve Vassilakis, C. (2004). Virtual museums for all: employing game technology for edutainment. Virtual reality, 8(2), 96-106.
  • Ley, T., Cook, J., Dennerlein, S., Kravcik, M., Kunzmann, C., Pata, K., & Trattner, C. (2014). Scaling informal learning at the workplace: A model and four designs from a large‐scale design‐based research effort. British Journal of Educational Technology, 45(6), 1036-1048.
  • Loomis, J. M., & Knapp, J. M. (2003). Visual perception of egocentric distance in real and virtual environments. Virtual And Adaptive Environments, 11, 21-46.
  • Martin, A. J., Durksen, T. L., Williamson, D., Kiss, J., & Ginns, P. (2016). The role of a museum‐based science education program in promoting content knowledge and science motivation. Journal of Research in Science Teaching, 53(9), 1364-1384.
  • McManus, P. M. (1989). Oh, yes, they do: How museum visitors read labels and interact with exhibit texts. Curator: The Museum Journal, 32(3), 174-189.
  • McManus, P. M. (1992). Topics in museums and science education. Studies in Science Education, 20(1), 157-182.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milletlerarası Müzeler Konseyi (2007, 24 Ağustos). Milletlerarası Müzeler Konseyi Tüzüğü. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/ adresinden 9 Nisan 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Monfils, A. K., Powers, K. E., Marshall, C. J., Martine, C. T., Smith, J. F., & Prather, L. A. (2017). Natural history collections: teaching about biodiversity across time, space, and digital platforms. Southeastern Naturalist, 16(10), 47-57.
  • National Research Council, (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. National Academies Press.
  • Okumuş, O. (2017). Görselliğe dayalı etkinlikler yoluyla tarih derslerinde demokratik değer öğretimi. [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Page, L. M., MacFadden, B. J., Fortes, J. A., Soltis, P. S., & Riccardi, G. (2015). Digitization of biodiversity collections reveals biggest data on biodiversity. BioScience, 65(9), 841-842.
  • Peterson, B.H. (2005). In the beginning (and the end) is the word: Best practices in museum exhibition writing. Museum News, 84(1), 42-45, 56.
  • Piscitelli, B., & Anderson, D. (2001). Young children's perspectives of museum settings and experiences. Museum Management and Curatorship, 19(3), 269-282.
  • Powers, K. E., Prather, L. A., Cook, J. A., Woolley, J., Bart Jr, H. L., Monfils, A. K., & Sierwald, P. (2014). Revolutionizing the use of natural history collections in education. Science Education Review, 13(2), 24-33.
  • Sabbatini, M. (2003). Science centers and virtual science museums: theory and practice. Educattion in the Knowledge Society, 4(1).
  • Sevigen, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi uygulamalarının öğrencilerin somut kültürel miras ve ders ile ilgili tutumlarına etkisi ve süreç hakkındaki görüşleri: bir karma yöntem araştırması. [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Suarez, A. V., & Tsutsui, N. D. (2004). The value of museum collections for research and society. BioScience, 54(1), 66-74.
  • Sürme, M., & Atılgan, E. (2020). Sanal Müzede Sanal Tur Yapan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1794-1805.
  • Türkmen, H. (2018). İnformal öğrenme ortamının fosiller konusunun öğrenilmesine etkisi: Tabiat tarihi müzesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 137-147.
  • Ulusoy, K. (2010). Turkish Open Education Faculty Students' Perspectives About Distance Teaching of “The Principles of Ataturk and the History of Revolution” Course. Malaysian Journal of Distance Education, 12(2), 79-94.
  • Ustaoğlu, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Türk tarihinde yolculuk ünitesinde sanal müzelerin kullanımının öğrenci başarısına etkisi. [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yolcu, H., & Karamustafaoğlu, O. (2021). Konya Bilim Merkezine Yapılan Bir Sanal Gezintinin Bilimsel Etkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 1925-1983

6th Grade Student Achievements and Opinions in Teaching the Concept of Biodiversity: Comparison of Virtual Museum and Physical Museum Visit

Year 2023, , 32 - 49, 29.06.2023
https://doi.org/10.58638/kebd.1187313

Abstract

This study aimed to reveal the effect of the Natural History Museum and the virtual Natural History Museum, which are informal learning environments on Biodiversity in the 6th grade Science course, on student success and its reflection on student opinions. The sample of the study consists of 43 students studying in the 6th grade of a public secondary school. Exploratory sequential design, one of the mixed research methods, was used in the research. The experimental group visiting the virtual museum consisted of 22 students, and the control group visiting the physical museum consists of 21 students. The sample was determined by convenient sampling. The Biodiversity achievement test developed by researchers consists of 10 items and multiple-choice questions. The reliability coefficient of the achievement test was found to be 0.72. In order to get the opinions of the students about the museums, interview questions consisting of 6 questions and expert opinions were prepared and semi-structured interviews were conducted with the students. When the post-test results obtained from the achievement test were analyzed by independent sample t-test, a statistically significant difference was found between the means in the control group. The data obtained from the interviews were analyzed with the descriptive content analysis method. It was observed that the experimental and control groups felt positive emotions during the visit. At the same time, while most of the students in the experimental group stated that the visit had a negative aspect, it was seen that this rate was less in the control group.

References

  • Allen, S. (2004). Designs for learning: Studying science museum exhibits that do more than entertain. Science education, 88(1), 17-33.
  • Ambrose, T., & Paine, C. (2006). Museum Basics: The International Handbook (2. Baskı) Routledge, https://doi.org/10.4324/9780203018989
  • Ambusaidi, N. A., & Al-Rabaani, A. H. (2019). The efficiency of virtual museum in development of grade eight students’ achievements and attitudes towards archaeology in Oman. International Journal of Educational Research Review, 4(4), 496-503.
  • Anderson, D., Piscitelli, B., Weier, K., Everett, M. & Tayler, C., 2002. Children's museum experiences: Identifying powerful mediators of learning. Curator: The Museum Journal, 45(3), 213-231.
  • Antonaci, A., Ott, M., & Pozzi, F. (2013). Virtual museums, cultural heritage education and 21st century skills. Learning & Teaching with Media & Technology, 185.
  • Aristeidou, M., Kouvara, T., Karachristos, C., Spyropoulou, N., Benavides-Lahnstein, A., Vulicevic, B., & Batsi, Z. (2022, March). Virtual Museum Tours for Schools: Teachers’ Experiences and Expectations. In 2022 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON) (pp. 201-209). IEEE.
  • Astuti, A. D., & Suryadi, A. (2020). Pemanfaatan Museum Ranggawarsita sebagai Sumber Belajar Sejarah Bagi Siswa SMA Negeri di Kota Semarang. Jurnal Profesi Keguruan, 6(1), 9-21.
  • Beaman, R. S., & Cellinese, N. (2004). Eight new species and a new name in the genus Elatostema (Urticaceae) on Mount Kinabalu, Sabah, Malaysia. Blumea-Biodiversity, Evolution and Biogeography of Plants, 49(1), 135-144.
  • Behrendt, M., & Franklin, T. (2014). A review of research on school field trips and their value in education. International Journal of Environmental and Science Education, 9(3), 235-245.
  • Bolat, A., Karamustafaoğlu, S., & Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamının 5. sınıf ‘Canlılar Dünyası’ünitesinde öğrenci başarısına etkisi: Biyoçeşitlilik müzesi örneği. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(1), 42-54.
  • Briseño‐Garzón, A., Anderson, D., & Anderson, A. (2007). Adult learning experiences from an aquarium visit: The role of social interactions in family groups. Curator: The Museum Journal, 50(3), 299-318.
  • Britannica, T. Editors of Encyclopaedia (2017, Mart 27). Virtual Museum. Encyclopedia Britannica.https://www.britannica.com/topic/virtual-museum
  • Buyurgan, S., & Buyurgan, U. (2018). Sanat Eğitimi ve Öğretimi: Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem Ve Teknikler. Pegem Akademi.
  • Canlı, K. (2016). İlkokul 4. sınıf görsel sanatlar dersinde sanal müze uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri. [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2018). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (Fifth edit). New York City, USA: SAGE Publications, Inc.
  • Çınar, C. (2021). Öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı hakkındaki görüşleri: İstanbul örneği. [Yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi
  • Çil, E., ve Yanmaz, D. (2016). İlkokul Öğrencilerinin Müze Ziyareti Deneyimleri. Conference: 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11-14 Mayıs 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Mugla.
  • Delello, J. A. (2009). The Development of A Virtual Science Museum For The Public Understanding Of Science In Eastern China And In The United States. Texas A&M University.
  • Dilli, R., & Dümenci, S. B. (2015). Okul Öncesi Dönemi Çocuklarına Anadolu’da Yaşamış Nesli Tükenmiş Hayvanların Öğretilmesinde Müze Eğitiminin Etkisi. Eğitim ve Bilim, 40(181).
  • Dong, S., Xu, S., & Wu, G. (2006). Earth Science Digital Museum (ESDM): Toward A New Paradigm for Museums. Computers & Geosciences, 32(6), 793-802 içinde. https://doi.org/10.1016/j.cageo.2005.10.017
  • Efthim, R. (2006). The Naturalist Center: Proof that museums can do more to maximize the learning potential of their collections. Museum Management and Curatorship, 21(1), 58-66.
  • Falk, J. H., Randol, S., & Dierking, L. D. (2012). Mapping the informal science education landscape: An exploratory study. Public Understanding of Science, 21(7), 865-874.
  • Gılıç, İ. I. (2020). Sanal Müze Destekli İşbirlikli İngilizce Öğrenme Etkinliklerinin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarılarına ve Sanal Müze Memnuniyetlerine Etkisi. [Yüksek lisans tezi, Mersin Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Harron, J. R., Petrosino, A. J., & Jenevein, S. (2019). Using virtual reality to augment museum-based field trips in a preservice elementary science methods course. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 19(4), 687-707.
  • Hein, G.E. (1998). Learning in the Museum (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203028322 Hooper-Greenhill, E. (Ed.). (1999). The educational role of the museum. Psychology Press.
  • Kaya, T. T. (2020). Ege Üniversitesi Tabiat Tarihi Uygulama ve Araştırma Merkezi: Tabiat Tarihi Müzesi. Mavi Gezegen dergisi, 28, 19-30.
  • Kaya, R., & Okumuş, O. (2018). Sanal müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153.
  • Khaled, J. S. (2008). The Effect of Employing Virtual Learning Environment in Teaching Science of the Sixth Graders’ Achievement at UNRWA Schools in Nablus District. Master thesis, ALnajah. https://hdl.handle .net/20.500.11888/7390
  • Kimble, G. (2014). Children learning about biodiversity at an environment centre, a museum and at live animal shows. Studies in educational evaluation, 41, 48-57.
  • Lepouras, G., ve Vassilakis, C. (2004). Virtual museums for all: employing game technology for edutainment. Virtual reality, 8(2), 96-106.
  • Ley, T., Cook, J., Dennerlein, S., Kravcik, M., Kunzmann, C., Pata, K., & Trattner, C. (2014). Scaling informal learning at the workplace: A model and four designs from a large‐scale design‐based research effort. British Journal of Educational Technology, 45(6), 1036-1048.
  • Loomis, J. M., & Knapp, J. M. (2003). Visual perception of egocentric distance in real and virtual environments. Virtual And Adaptive Environments, 11, 21-46.
  • Martin, A. J., Durksen, T. L., Williamson, D., Kiss, J., & Ginns, P. (2016). The role of a museum‐based science education program in promoting content knowledge and science motivation. Journal of Research in Science Teaching, 53(9), 1364-1384.
  • McManus, P. M. (1989). Oh, yes, they do: How museum visitors read labels and interact with exhibit texts. Curator: The Museum Journal, 32(3), 174-189.
  • McManus, P. M. (1992). Topics in museums and science education. Studies in Science Education, 20(1), 157-182.
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Milletlerarası Müzeler Konseyi (2007, 24 Ağustos). Milletlerarası Müzeler Konseyi Tüzüğü. https://icom.museum/en/resources/standards-guidelines/museum-definition/ adresinden 9 Nisan 2022 tarihinde alınmıştır.
  • Monfils, A. K., Powers, K. E., Marshall, C. J., Martine, C. T., Smith, J. F., & Prather, L. A. (2017). Natural history collections: teaching about biodiversity across time, space, and digital platforms. Southeastern Naturalist, 16(10), 47-57.
  • National Research Council, (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. National Academies Press.
  • Okumuş, O. (2017). Görselliğe dayalı etkinlikler yoluyla tarih derslerinde demokratik değer öğretimi. [Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Page, L. M., MacFadden, B. J., Fortes, J. A., Soltis, P. S., & Riccardi, G. (2015). Digitization of biodiversity collections reveals biggest data on biodiversity. BioScience, 65(9), 841-842.
  • Peterson, B.H. (2005). In the beginning (and the end) is the word: Best practices in museum exhibition writing. Museum News, 84(1), 42-45, 56.
  • Piscitelli, B., & Anderson, D. (2001). Young children's perspectives of museum settings and experiences. Museum Management and Curatorship, 19(3), 269-282.
  • Powers, K. E., Prather, L. A., Cook, J. A., Woolley, J., Bart Jr, H. L., Monfils, A. K., & Sierwald, P. (2014). Revolutionizing the use of natural history collections in education. Science Education Review, 13(2), 24-33.
  • Sabbatini, M. (2003). Science centers and virtual science museums: theory and practice. Educattion in the Knowledge Society, 4(1).
  • Sevigen, E. (2021). Sosyal bilgiler öğretiminde müze eğitimi uygulamalarının öğrencilerin somut kültürel miras ve ders ile ilgili tutumlarına etkisi ve süreç hakkındaki görüşleri: bir karma yöntem araştırması. [Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Suarez, A. V., & Tsutsui, N. D. (2004). The value of museum collections for research and society. BioScience, 54(1), 66-74.
  • Sürme, M., & Atılgan, E. (2020). Sanal Müzede Sanal Tur Yapan Bireylerin Memnuniyet Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 1794-1805.
  • Türkmen, H. (2018). İnformal öğrenme ortamının fosiller konusunun öğrenilmesine etkisi: Tabiat tarihi müzesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(3), 137-147.
  • Ulusoy, K. (2010). Turkish Open Education Faculty Students' Perspectives About Distance Teaching of “The Principles of Ataturk and the History of Revolution” Course. Malaysian Journal of Distance Education, 12(2), 79-94.
  • Ustaoğlu, A. (2012). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Türk tarihinde yolculuk ünitesinde sanal müzelerin kullanımının öğrenci başarısına etkisi. [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Yolcu, H., & Karamustafaoğlu, O. (2021). Konya Bilim Merkezine Yapılan Bir Sanal Gezintinin Bilimsel Etkisi Hakkında Öğretmen Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 1925-1983
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Hakan Türkmen 0000-0003-4572-7062

Gizem Yenisolak This is me 0000-0002-4673-737X

İlkim Benay Özenbaş This is me 0000-0001-8971-8331

Publication Date June 29, 2023
Submission Date October 11, 2022
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Türkmen, H., Yenisolak, G., & Özenbaş, İ. B. (2023). Biyoçeşitlilik Kavramı Öğretiminde 6. Sınıf Öğrenci Başarıları ve Görüşleri: Sanal Müze ve Fiziksel Müze Ziyareti Karşılaştırması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 32-49. https://doi.org/10.58638/kebd.1187313