Bu çalışmada 6. sınıf Fen Bilimleri dersinde Biyoçeşitlilik konusunda informal öğrenme ortamlarından Tabiat Tarihi müzesinin ve sanal Tabiat Tarihi müzesinin öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerine yansımasını ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini bir devlet ortaokulunun 6. sınıfında öğrenim gören 43 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Sanal müze ziyareti yapan deney grubu 22, fiziksel müze ziyareti yapan kontrol grubu 21 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem, uygun örneklem yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada öğrenci başarılarını belirlemek için araştırmacılar tarafından geliştirilen Biyoçeşitlilik Başarı Testi uygulanmıştır. Başarı testi 10 maddeden ve çoktan seçmeli sorulardan oluşmakta olup güvenirliği KR-20 analiziyle test edilmiştir. Analiz sonucunda başarı testinin güvenirlik katsayısı 0.72 bulunmuştur. Öğrencilerin müzeler hakkında görüşlerini almak amacıyla 6 sorudan oluşan ve uzman görüşü alınmış görüşme soruları hazırlanılmış ve öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Başarı testinden elde edilen son test sonuçları bağımsız örneklem t testi yoluyla analiz edildiğinde ortalamalar arasında kontrol grubu yönünde istatiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen bulgulara göre, deney ve kontrol gruplarının ziyaret esnasında pozitif duygular hissettiği görülmüştür. Aynı zamanda deney grubundaki öğrencilerin büyük bir kısmı ziyaretin olumsuz yönü olduğunu belirtirken bu oran kontrol grubunda daha az olduğu görülmüştür.
This study aimed to reveal the effect of the Natural History Museum and the virtual Natural History Museum, which are informal learning environments on Biodiversity in the 6th grade Science course, on student success and its reflection on student opinions. The sample of the study consists of 43 students studying in the 6th grade of a public secondary school. Exploratory sequential design, one of the mixed research methods, was used in the research. The experimental group visiting the virtual museum consisted of 22 students, and the control group visiting the physical museum consists of 21 students. The sample was determined by convenient sampling. The Biodiversity achievement test developed by researchers consists of 10 items and multiple-choice questions. The reliability coefficient of the achievement test was found to be 0.72. In order to get the opinions of the students about the museums, interview questions consisting of 6 questions and expert opinions were prepared and semi-structured interviews were conducted with the students. When the post-test results obtained from the achievement test were analyzed by independent sample t-test, a statistically significant difference was found between the means in the control group. The data obtained from the interviews were analyzed with the descriptive content analysis method. It was observed that the experimental and control groups felt positive emotions during the visit. At the same time, while most of the students in the experimental group stated that the visit had a negative aspect, it was seen that this rate was less in the control group.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2023 |
Submission Date | October 11, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 |