BibTex RIS Cite

Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Uygulama İzleme Etkinliklerine İlişkin Görüşleri

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 94 - 107, 30.06.2014

Abstract

Bu araştırmanın amacı, anadolu öğretmen lisesinde öğrenim gören öğrencilerin katıldıkları uygulamaları izleme etkinliğine ve bu etkinliğin öğrencilerin öğretmenlik mesleği hakkındaki görüşlerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel desenlerinden olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde Zonguldak IMKB anadolu öğretmen lisesinde öğrenim gören 11. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmanın verilerin toplanmasında odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Verilerin analizinde “etkinlik öncesi mesleğe bakış”, “etkinlik esnasında geçirilen yaşantılar”, “uygulamaların etkisi” ve “uygulama hakkında öneriler” temalarına ulaşılmıştır

References

  • Akyüz, Y. (2009). Türk eğitim tarihi M.Ö. 1000-M.S. 2009. Gözden Geçirilmiş 15. Baskı,Ankara:Pegem Akademi.
  • Büyükkaragöz, S. (1987). Genel ortaöğretime öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumları programlarının dünü ve bugünü. Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim KurumlarınınDünü, Bugünü, Geleceği Sempozyumu (8-11 Haziran 1987). Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları, 341-355.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 136-145.
  • Çetin, K. ve Gülseren, H.Ö. (2003). Cumhuriyet dönemi eğitim stratejileri.Milli Eğitim Dergisi,160 (Güz).
  • Duran, O. (2009). Anadolu öğretmen liselerinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eşme, İ. (2003). Öğretmen yetiştirmede 130 yıllık bir sürecin öyküsü: yüksek öğretmen okulları. Milli Eğitim Dergisi,160 (Güz).
  • Gerek, R. (2006). Düziçi anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Gömleksiz, M. N. ve Cüro, E. (2012). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin uygulamaları izleme etkinliklerine ilişkin görüşleri ve bu etkinliklerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına etkisi. TurkishStudies- International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 7/4, 337-366.
  • Güleçen, S.,Cüro, E. ve Semerci, N. (2008). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 139-157.
  • MEB, (1992).Öğretmen yetiştirmede koordinasyon. M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2007). Anadolu Öğretmen Liseleri Öğrencilerinin Uygulamaları İzleme Etkinlikleri Yönergesi. MEB. (2014). Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Öğretmen Liseleri Yönetmeliği. adresinden http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2006/oyegm/AndOgrLisYonetmeligi.html 04.06.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Miles, M.B. &Huberman, M.A. (1994). An ExpandedSourcebookQualitative Data Analysis. London: SagePublication.
  • Oğuzkan, A. F. (1990). Kuruluşlarının 50. Yıllarında Köy Enstitüleri.Ankara:Eğit-Der. Yayınları.
  • Şahin, N. (1992). Arifiyeanadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları.Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, A. (2010). Anadolu Öğretmen lisesi öğrencilerinin meslek bilgisi derslerine ilişkin görüşleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara:Seçkin Yayıncılık.

Opinions of Anatolian Teacher Training High School Students About Teaching Practicum Activities Course

Year 2014, Volume: 2 Issue: 1, 94 - 107, 30.06.2014

Abstract

The aim of the study is to examine opinions of anatolian teacher training high school students about teaching practicum activities course and its effect on opinions of students towards teaching profession. The design of study was phenomenology which one of qualitative research designs. The study was conducted in 2012-13 educational year. Participants are 7 students who were selected from seniors with purposive sampling method. The data of study was gathered with focus group interview. Totally 11 questions were asked to students and their responses were coded by researchers. Reliability of intercoders were found as a 0.82. Reached themes are “opinions of students about teaching profession before teaching practicum activities course”, “opinions of the students about course process”, “ effects of course on students” and proposals of the students”

References

  • Akyüz, Y. (2009). Türk eğitim tarihi M.Ö. 1000-M.S. 2009. Gözden Geçirilmiş 15. Baskı,Ankara:Pegem Akademi.
  • Büyükkaragöz, S. (1987). Genel ortaöğretime öğretmen yetiştiren yükseköğretim kurumları programlarının dünü ve bugünü. Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim KurumlarınınDünü, Bugünü, Geleceği Sempozyumu (8-11 Haziran 1987). Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları, 341-355.
  • Çeliköz, N. ve Çetin, F. (2004). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını etkileyen etmenler. Milli Eğitim Dergisi, 162, 136-145.
  • Çetin, K. ve Gülseren, H.Ö. (2003). Cumhuriyet dönemi eğitim stratejileri.Milli Eğitim Dergisi,160 (Güz).
  • Duran, O. (2009). Anadolu öğretmen liselerinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Eşme, İ. (2003). Öğretmen yetiştirmede 130 yıllık bir sürecin öyküsü: yüksek öğretmen okulları. Milli Eğitim Dergisi,160 (Güz).
  • Gerek, R. (2006). Düziçi anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Gömleksiz, M. N. ve Cüro, E. (2012). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin uygulamaları izleme etkinliklerine ilişkin görüşleri ve bu etkinliklerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarına etkisi. TurkishStudies- International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 7/4, 337-366.
  • Güleçen, S.,Cüro, E. ve Semerci, N. (2008). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 139-157.
  • MEB, (1992).Öğretmen yetiştirmede koordinasyon. M.E.B. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara.
  • MEB. (2007). Anadolu Öğretmen Liseleri Öğrencilerinin Uygulamaları İzleme Etkinlikleri Yönergesi. MEB. (2014). Milli Eğitim Bakanlığı Anadolu Öğretmen Liseleri Yönetmeliği. adresinden http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2006/oyegm/AndOgrLisYonetmeligi.html 04.06.2014 tarihinde indirilmiştir.
  • Miles, M.B. &Huberman, M.A. (1994). An ExpandedSourcebookQualitative Data Analysis. London: SagePublication.
  • Oğuzkan, A. F. (1990). Kuruluşlarının 50. Yıllarında Köy Enstitüleri.Ankara:Eğit-Der. Yayınları.
  • Şahin, N. (1992). Arifiyeanadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları.Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin, A. (2010). Anadolu Öğretmen lisesi öğrencilerinin meslek bilgisi derslerine ilişkin görüşleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara:Seçkin Yayıncılık.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Muharrem Çivicioğlu This is me

Ali Arslan This is me

Publication Date June 30, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Çivicioğlu, M., & Arslan, A. (2014). Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Uygulama İzleme Etkinliklerine İlişkin Görüşleri. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 94-107.