BibTex RIS Cite

J.J.Rousseau’nun “Emile” Adlı Eserinde Vurguladığı Duygu ve Düşünceler: Eserin Tahlili

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 125 - 139, 30.12.2014

Abstract

Bu araştırmada J.J.Rousseau’nun “Emile” adlı kitabı incelenmiştir. Araştırma için Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi’nde bulunan çeviri kitap tercih edilmiştir. Kitap, önsözünden başlayıp notlar bölümü de dahil ayrıntılı olarak incelenip, değinilen konular farklı başlıklar altında ele alınmıştır. Literatür tarama gerçekleştirilerek kitap ve yazarı hakkında bilgiler derlenerek düşünceler desteklenmiştir. Kitaptaki düşünceler yorum yapılmadan sayfa sayıları verilerek başlıklar altında toplanmıştır. Araştırmadaki amaç okuyucunun kitap hakkında genel bilgilere sahip olması, J.J.Rousseau’nun değindiği noktalara dikkat çekmek ve kitaptaki gözden kaçırılmaması gereken cümleleri vurgulamaktır

References

  • Baltacıoğlu, İ. (1998). Hayatım. (A. Y. Baltacıoğlu, Dü.) Dünya Yayıncılık.
  • Çüçen, A. (2006). Batı Aydınlanmasının Düşünsel Kökenleri ve Eleştirisi 1. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Featherstone, J. (1978). “Rousseau and Modernity”. Daedalus.
  • Korkmaz, M., & Öktem, G. (2013). Rousseau’nun Eğitim Anlayışı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi.
  • Oral, K. (1998). "Çocuk-Ergen Ruh Sağlığı Ekibinde Pedagog ve Danışmanların Rolü.". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 217-220.
  • Rousseau, J.-J. (2013(4.Baskı)). EMİLE ya da Eğitim Üzerine (Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi). (Y. Avunç, Çev.) İstanbul, Topkapı, Türkiye: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Teziç, E. (2001). Anayasa Hukuku. İstanbul: Beta Basım.
  • Tütüncü, K. (Güz 2013). Demokratik ve Özerk Bireyin Yetişmesi: Jean-Jacques Rousseau'nun Emile'inden Neler Öğrenebiliriz? Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi.

Emotions and Thoughts J.J. Rousseau Expressed in his Novel ‘’Emile’’: The Examination of the Book

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 125 - 139, 30.12.2014

Abstract

In this research, J.J. Rousseau’s book “Emile” is examined. For this research, the translation book is preferred, which exists in Hasan Ali Yücel’s Classical Series. The book is examined, from its introduction to notes, in detail and the subjects are dealed with under different titles. Ideas are supported by conducting literature review and by compiling the book and the writer’s information. Thoughts in the book, without commenting, are grouped under headings by giving the number of pages. The purpose of this research is to make the reader have general information about the book, to draw attention to J.J. Rousseau’s points mentioned and to emphasize the phrases that should not be overlooked

References

  • Baltacıoğlu, İ. (1998). Hayatım. (A. Y. Baltacıoğlu, Dü.) Dünya Yayıncılık.
  • Çüçen, A. (2006). Batı Aydınlanmasının Düşünsel Kökenleri ve Eleştirisi 1. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
  • Featherstone, J. (1978). “Rousseau and Modernity”. Daedalus.
  • Korkmaz, M., & Öktem, G. (2013). Rousseau’nun Eğitim Anlayışı. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi.
  • Oral, K. (1998). "Çocuk-Ergen Ruh Sağlığı Ekibinde Pedagog ve Danışmanların Rolü.". Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 217-220.
  • Rousseau, J.-J. (2013(4.Baskı)). EMİLE ya da Eğitim Üzerine (Hasan Ali Yücel Klasikler Dizisi). (Y. Avunç, Çev.) İstanbul, Topkapı, Türkiye: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Teziç, E. (2001). Anayasa Hukuku. İstanbul: Beta Basım.
  • Tütüncü, K. (Güz 2013). Demokratik ve Özerk Bireyin Yetişmesi: Jean-Jacques Rousseau'nun Emile'inden Neler Öğrenebiliriz? Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi.
There are 8 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İpek Ceylan This is me

Publication Date December 30, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Ceylan, İ. (2014). J.J.Rousseau’nun “Emile” Adlı Eserinde Vurguladığı Duygu ve Düşünceler: Eserin Tahlili. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 125-139.