Öğretmen yetiştiren kurumlardan mezun olan öğretmen adaylarının potansiyel çalışma alanlarından biri de özel okullardır. Bu çalışmada özel okul yöneticilerinin öğretmen yetiştiren kurumlarda yetişen öğretmen adaylarından beklentilerinin neler olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel yöntem ve tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun alındığı evreni Bursa’da bulunan bazı özel öğretim kurumlarının yöneticileri oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında Bursa ili Nilüfer, Mudanya, Osmangazi, Yıldırım ilçelerinde bulunan bazı özel okulların yöneticileriyle görüşülmüştür. Bu araştırma ile şu sonuçlara ulaşılmıştır: Özel okul yöneticileri öğretmenlerden rol model olmasını, öğrenciye rehberlik yapmasını, öğrencilerin gelişim özelliklerini tanımasını, ders içi ve ders dışı etkinlikler yapmasını, çağın gerektirdiği bilgi ve görgüye sahip olmasını beklemektedir. Ayrıca mesleğini sevme ve mesleğin gereklerini yerine getirmede isteklilik konusunda da sorunların olduğu dikkati çekmektedir. Lisans döneminde bu bilincin kazandırılması arzu edilmektedir. Öğretmen yetiştiren kurumlar bu beklentileri de karşılamalıdır. Öğretmen yetiştiren kurumlar hem bugünün hem de geleceğin ihtiyaçlarını göz önüne alarak planlama yapmalı, programını resmi okullar kadar özel okulların da beklenti ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenlemelidir
Teachers who graduated from teacher training institutions, private schools are one of the potential areas of study. In this study, it is aimed to learn the expectations of private school management from pre-service and in service teachers. Qualitative methods were used in the research.. The universe of the study group received some principals of private schools which are located in Bursa. Private school principals from Bursa’s Nilüfer, Mudanya; Osmangazi and Yıldırım district are interviewed. With this study, the following conclusions were reached: Private school principals expect teachers to act as a model, do guidance to the students, recognize the developmental features of the students, do in-class and extra-curricular activities, to have required knowledge and qualities. Also, principals draws attention to the problems in fulfilling the requirements of willingness, profession love. Pre-service period is desirable to gain this awareness. Teacher training institutions must also meet these expectations. Teacher training institutions had better consider the needs of the present and the future to do the planning. Program should be regulated according to expectations of private schools and needs into account as well as public schools
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 2 |