Avrupa Konseyi, ortak kararlarla tüm üye devletlerdeki eğitim sistemlerinde ortak uygulamalara dayalı Avrupalı bir eğitim sistemini yaygınlaştırmayı amaçlamaktadır. Bu yaygınlaştırma politikası içerisinde ortak bir sisteme dayalı yabancı dil öğretimi, öğrenimi ve yabancı dil öğretmeni yetiştirme uygulamaları da yer almaktadır. Yabancı dil öğretimi uygulamalarında ortak bir çerçeve program olarak “Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı” The Common European Framework of Reference for Languages , yabancı dil öğrenenlerin dil yeterliklerini standart bir biçimde kayıt altına almalarına ve gerektiğinde beyan etmelerine olanak sağlayan “Avrupa Dil Portfolyosu” The European Language Portfolio geliştirilmiştir. Bu ortak Avrupalı sistemin sağlıklı biçimde yaygınlaşması ve standart uygulamalar haline gelmesi için Fransa’nın Strazburg kentinde bulunan Avrupa Konseyi Dil Politikaları Birimi ve Avusturya’nın Graz şehrinde bulunan Avrupa Modern Diller Merkezi çalışmalarını sürdürmektedir. Bu çalışmada, yabancı dil öğrenen öğrencilere dil yeterliklerini kazandırılmasında ortak Avrupa standartlarının nasıl yansıtılabileceğine ilişkin konular ele alınmaktadır
The article sets out to highlight the principles and goals of the European Language Portfolio ELP , which is designed to promote life-long foreign language learning and to strengthen intercultural experiences at all levels of education. The ELP’s origins are discussed and its relationship to the Common European Framework of Reference CEFR , another basic Council of Europe tool, is clarified. The ELP's two main functions are presented and its three obligatory components are described in detail - i.e. the Language Passport, the Language Biography and the Dossier. The impact of the ELP on foreign language learning and teaching across Europe and beyond is also discussed, as well as the ELP models and their implementation. Finally, the principal design features of the adult ELP are described
European Language Portfolio (ELP) Life-long Foreign Language Learning Intercultural Competence The Common
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |