Bu çalışmada çerçevesi çizilen tartışmaya ışık tutmak amacıyla sistematik alanyazın taraması yöntemi kullanılarak açık ve uzaktan öğrenme alan yazını taranmıştır. Bununla beraber Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler, Açık Eğitim Kaynakları gibi dijital teknolojilerin açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında yaygın şekilde kullanılmasından kaynaklanan açıklık kavramı tartışmalarına değinilmiştir. Yükseköğretim kurumlarının önümüzdeki yıllarda karşılaşabilecekleri olası senaryolar ön görülmüş ve bu senaryolar karşısında olası çözümlere yer verilmiştir
Açık ve Uzaktan Öğrenme Çevrimiçi Öğretim Kitlesel Açık Çevrimiçi Kurslar Açık Eğitim Kaynakları
This study reviews the literature of open and distance education field with an aim of shedding light on the discussion drawn in the study. In the end of the review of literature, it is discussed that distance education, open education, online education and elearning are not the alternative terms of each other rather they are educational approaches that different crowd of people can reach and also that adopt different pedagogies and perspectives which has effect on higher education. In addition, the discussion of the “open” term because of the common usage of digital technologies such as Massive Open Online Courses MOOCs and Open Educational Resources OERs has been mentioned. Potential scenarios that higher education institutions may encounter in the future has been foreseen and possible solutions for these scenarios have been referred
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 2 |