Çalışmada yabancı öğrencilerin ikinci dil olarak Türkçe öğrenmeye yönelik tutumları incelenmiştir. Çalışma, beşli Likert ölçeğinde 43 maddeden oluşan bir anket uygulanarak, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Bartın Üniversitesi Dil Eğitim ve Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde okuyan 30 yabancı öğrenciyle gerçekleştirildi. Anketteki maddeler, Dörnyei ve Csizér 2006 ve Ryan 2005 tarafından yakın zamanda tasarlanmış bir anketten seçilmiştir. Çalışmanın amacı olarak kullanılan alanlar: bütünlük, bütünleşme, ikinci öğrenilen dil topluluğuna tutum, kültürel ilgi, Türkçe öğrenmeye yönelik tutum, ölçüt önlemleri, ideal ikinci dil öz, kendi kendine ikinci dil edinimi özeti, aile etkisi, araçsallık tanıtım ve önleme ve asimilasyon korkusu. Toplanan veriler SPSS istatistik programında tanımlayıcı istatistikler kullanılarak analiz edildi. Sonuçlar, Yabancı birinci sınıf üniversite öğrencilerinin, enstrümantal nedenlerden ötürü, ikinci bir dil olarak Türkçe öğrendiklerini ve ayrıca, bütünleştirici motivasyonun, bir dereceye kadar katılımcılar için baskın motivasyonel yönelim olduğunu göstermiştir
The study investigated the attitudes of foreign students’ toward learning Turkish as a second language. The study was carried out with 30 foreign students studying at Bartın University the Language Education and Instruction Application and Research Center in the 2018-2019 academic year by administering a survey designed on a five-point Likert scale with 43 items. The scales examined in the questionnaire were “integrativeness, attitudes to L2 community, cultural interest, attitudes to learning Turkish, criterion measures, ideal L2 self, ought-to L2 self, family influence, instrumentality promotion and prevention , and fear of assimilation”. The data were analyzed by using SPSS program. The results revealed that Foreign first-year university students had positive attitudes towards learning Turkish since they need it in their lives and through their education
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |