Bu çalışmanın amacı, otantik öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimlerine ve astronomiye yönelik tutumları ile onların çevre bilinci kazanmaları üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Çalışmada veriler karma desene uygun olacak şekilde toplanmıştır. Çalışmanın katılımcılarının 24 orta öğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri “Çevre Bilinci Tutum Ölçeği”, “Fen Konularına Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Astronomiye Yönelik Tutum Ölçeği” ve açık uçlu anket formu ile toplanmıştır. Çalışmanın sonunda otantik öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin astronomiye yönelik tutumları üzerinde büyük etkiye, fen bilimlerine yönelik tutum ve çevre bilinçleri üzerinde orta düzeyde etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır
The aim of this study is to reveal the effect of authentic learning activities on students' attitudes towards science and astronomy and their environmental awareness. The data of the study were collected with mixed methods research. The participants of the study were 24 high-school students. The data of the study were collected with the “Environmental Awareness Attitude Scale”, “Curiosity Scale for Science Subjects” and “Attitude Scale towards Astronomy” and interview form. At the end of the study, it was concluded that authentic learning activities had a large effect on students' attitudes towards astronomy, attitudes towards science, and a medium effect on environmental awareness
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 1 |